ASCII art in webbrowser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
Voor school heb ik een programma geschreven in C wat een bmp afbeelding converteert naar ascii art.
Nadat het werkte in het terminal venster heb ik de lat iets hoger gelegd door het naar kladblok te exporteren.

Nu dat ook gelukt is wil ik het graag naar een HTML webpagina porten en nog wat opties toevoegen, echter krijg ik het ASCII beeld niet fatsoenlijk weergegeven in HTML. Het is zo dat ik verschillende characters laat fungeren als grijs waarde( zoals ' ' en '@'). Echter ben ik erachter dat HTML af en toe chinese letters maakt als er bijvoorbeeld "#*@ staat. Dit wilde ik voorkomen door tussen elke character een whitespace te maken. Dit ziet er echter niet uit (werkt wel!) omdat je niet ver kan uitzoomen op een webpagina.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? zelf ben ik nou niet bepaald programmeer-pro (eerder newb) maar ik zou de code graag willen exporteren naar HTML vanwege de opties die je dan aan kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu roep ik gewoon het eerste dat in me opkomt, maar heb je die problemen ook als je het tussen een <pre> tag plaatst?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Ik ken de tag niet maar als ik op w3schools kijk lees ik dit:

"The <pre> tag defines preformatted text.

Text in a <pre> element is displayed in a fixed-width font (usually Courier), and it preserves both spaces and line breaks."

Het is zo dat ik al een monospace font gebruik (Courier). Dan zal deze tag niks uitmaken denk ik zo? Toch ga ik het effe proberen, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 17:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Echter ben ik erachter dat HTML af en toe chinese letters maakt als er bijvoorbeeld "#*@ staat
Dan heb je je encoding niet goed gespecificeerd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
<pre> werkt toch :D , de spatie ertussen zorgt er nu voor dat een pixel niet meer langerwerpig is zoals |"| maar vierkant zoals: |" |. Blijkbaar kan internet explorer verder uitzoomen als Chrome dus ik ga deze browser dan maar gebruiken voor ascii!

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/782/thanksv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 14-07 02:00
Ik zou dit overigens geen ASCII art meer willen noemen; de karakters zijn zo klein dat de vorm onzichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 18:03
Soultaker schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:31:
Ik zou dit overigens geen ASCII art meer willen noemen; de karakters zijn zo klein dat de vorm onzichtbaar wordt.
ASCII pixel art ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Tja, ik ben nog niet bij de 'advanced ' vorm aanbeland. Ben pas 5 weken bezig met C xD Voor nu vind ik het mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nog niet eens, het komt op mij meer over als gewoon een image grayscalen en dan elke pixel-grijswaarde naar een character mappen.

De moeilijkheid van ascii art zit hem wmb juist erin dat je de ascii-tekens gebruikt om een image mee te maken, niet de vulgraad van een ascii teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
<sarcasm> Leuk dat je werk waar ik tijd en energie in heb gestoken lekker de grond in trapt :) </sarcasm>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat doet hij niet, hij legt uit waarom dit geen ASCII art is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Is al gezegd dus ik zie de toegevoegde waarde niet. Ik weet ook dat het niet de echte ASCII art is en het is ook niet mijn bedoeling dat op dit moment te realiseren aangezien ik zoals aangegeven nieuw ben op gebied van C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gomez12 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:56:
De moeilijkheid van "echte"red. ascii art zit hem wmb juist erin dat je de ascii-tekens gebruikt om een image mee te maken, niet de vulgraad van een ascii teken.
Maar dat was wellicht de opdracht niet, noch is TS mogelijk al zo ver gevorderd in zijn / haar lessen / kennis om zoiets klaar te vechten. Vergeten we even niet dat we allemaal ooit bij 0 zijn begonnen? ;)

Mijn eerste 'ascii art' was zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
              /
             /
            /
            \
            /
           /\
          /  \
         /\  /
        /  \ \
       /\   \ \
      / /   /  \
     / /   /\   \ Bliksemstraal \0/

offtopic:
Zo kan 't ook :P Is dan wel geen "ASCII art" maar wel een "shitload aan ASCII :P " (HTML) voor een full-color plaatje :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 07-11-2012 21:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14-07 17:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Door de spatie zal je browser de encoding niet meer verkeerd gokken, maar feit blijft nog steeds dat je je encoding niet (goed) hebt gespecificeerd. Open maar eens een oude pagina die fout ging, en stel dan de encoding met de hand in op latin-1, dan zul je zien dat het dan wel klopt

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2012 22:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1