PC133 HSDRAM CAS2

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Hallo iedereen..!!

ik heb een coppermine 667EB @ 750/150 op een BX plankie,, echt super snel..!!! :) :)

Maar spellen kan ik wel vergeten, dat kan m'n geheugen niet aan.. nou las ik ergens dat er tegenwoordig ook 133MHz HSDRAM gemaakt wordt..!!

Weet iemand waar dat te koop is..??

dat is dan toch echt mijn oplossing dacht ik :) :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weet wel dat er SDRAM van 133MHZ is en dat is er al een tijdje, maar HSDRAM zegt me niks( of is het het zelfde?).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik denk niet dat je geheugen de oorzaak is dat je geen spellen kan draaien (crashen ze tijdens opstarten op tijdens spelen??) maar je videokaart je hebt namelijk een bx mobo en die heb maar een 2/3 divider voor de agp. houdt dus in dat je agp op 99mhz loopt terwijl die standaard op 66mhz loopt dus flink overklokt. dit geeft vaak problemen.
grtz

Verwijderd

Ja ik heb het ook ergens gelezen, maar het zou nog minstens een paar manden duren, want het paste wel opde SDRAM sloten!

Verwijderd

Ja ik heb het ook ergens gelezen, maar het zou nog minstens een paar manden duren, want het paste wel opde SDRAM sloten!
En duur....

• procyon
ze starten wel op maar lopen bijna altijd binnen een paar sec vast.. 100MHz agp is inderdaad wel erg hoog..

toch is het bij tomshardware een keer geluks met een GeForce kaart...

Hmm zou het dan toch m'n voodoo 3000 zijn?

• ReseT
  • Niet online
HSDram bestaat trouwens erg lang maar was niet in Nederland verkrijgbaar :(

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• procyon
ok.. duidelijk.. maar ik wil geheugen dat op cas 2 loopt op 133MHz bestaat dat dan??
heeft iemand zulk geheugen?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ja hoor, hier zit iemand die dat heeft.

Heb zonder er eigenlijk over nagedacht te hebben een CAS2 broodje in me mobo hangen.
Is een 128 mb PC 133 broodje met chips van Semicon.

Besteld bij Klein Computer Parts, en die zijn nog niet eens zo duur ook :)
Ik ben er zeer tevreden over en het is reeeeeeteeeeeeesnel!! :P

Mail me maar als je nog meer wilt weten, of je moet het hier ff posten he :)

Verwijderd

Procyon ik heb mijn Viper55016MB ook op 100MHz lopen, en dat gaat goed.
2/3 van 150MHz.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Ik heb zelf vorig jaar geheugen gehaald bij Mushkin. Deze zaak beroemd om zijn goede kwaliteit geheugen wat ze leveren en allemaal goed getest.

Tjek www.mushkin.com

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wil/kan iemand mij dan effe uitleggen wat het voordeel van HSDRAM is tegenover SDRAM?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
het is er al lang ik heb het al een maand of 9-10

Why Settle for Less Than 100% Stability?
The Enhanced Memory Systems 128MByte and 64MByte, low latency PC133 HSDRAM DIMMs are the fastest and most stable SDRAM DIMMs available. Their fast 4.6 ns clock access time allows 133 MHz and higher memory bus speeds to provide system performance in current and future generation system designs. While other PC133 SDRAM DIMMs struggle to operate reliably at 133 MHz, these HSDRAM modules achieve 100% operational stability at this speed and beyond.

As the operating frequency of the memory bus increases, each clock cycle becomes shorter. So it gets harder to fit the timing delays into the same number of cycles and maintain operational stability. Instead of adding cycles to the process, Enhanced Memory Systems PC133 HSDRAM achieves shorter delays, and operates at 133 MHz with plenty of margin to maintain excellent stability. Why settle for less? http://www.pc133memory.com/information/HSDRAM.html

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik heb iets vreemds te melden over CAS2, toen ik mijn 2e reepje Hyundai bij Vobis vandaan haalde omdat de eerste zo snel bleek(PC133) ik er in gestopt, kreg ik een melding na de P.O.S.T. dat ik werd geadviseerd de BIOS instelling op Latency"2" te zetten, dat deed ik uiteraard, maar toen kon ik niet hoger komen dan zo'n 650MHz, daarna weer de latency terug gezet, en ik kon lekker naar 825MHz fietsen, hier heb ik nooit iets van begrepen.

Ik weet wel dat Firefox hiernaast van Grafkaarten/Beeldkanonnen veel verstand heeft van geheugens en timing, misschien kun je het bij hem als uitzondering vragen.

Hij heeft ook destijds het artikel voor Tweakers.net "de 8ns Kweestie" geschreven!

****Ik heb al even een vraag gesteld bij Firefox, ff afwachten maar!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waar staat die H voor

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik dacht me het te herinneren dat die term toen veranderd is in HighSpeedDRAM...

In die link staat gelijk en antwoord op mijn vraag:

[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/sdram150cas3.jpg>[/img]Mijn PC133 Hyundai's waren bij Vobis voige week 199.- per 64MB.(niet echt goedkoop maar wel snel!)

• procyon
PC133 Hyundai's ?? ik ben bij de vobis in amersfoort geweest maar die wisten niet eens waar ik het over had..!!

waar had jij ze precies gekocht??
maar 133MHz op cas2 is wel heel erg snel kan ik je vertellen..! :) :) :)

Die moet ik hebben.. kan dat Hyundai geheugen dat ook aan?? ik heb ook een Msi moederbord > 6163 PRO.........

Verwijderd

Vobis Hilversum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gooische Brink(van ouds Kerkbrink)
ik weet niet of je zelf vevoer hebt anders de bus van af station lijn 1 Kerkelanden die komt over het plein, en daarna weer terug naar station.

Verwijderd

Ik krijg volgende week PC-133 van Kingston binnen; 6 ns.
Heeft iemand hier al OC ervaringen , mee.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Hehe welcome back, Newton/O.C.Newt etc... ;)

Verwijderd

Die Hyundai van mij zijn ook 6ns, dat gaf Sandra eens een keer aan...

Dus in principe moeten die 6ns Kingston 166MHz theroretisch ook aankunnen af hankelijk van de kwaliteit van het PCB...

Verwijderd

Je zou het haast niet geloven maar ik heb een pc66 dimm en een pc100 dimm en die lopen beiden goed op 135Mhz FSB, Maar hoger willen ze echt niet grrr,

Greets ShaDoW

• Floor-is
  • Laatst online: 08-09 05:10

Floor-is

5.2

Volgens mij is dit wel leuk:
http://www.step-thermodynamics.com/Memories.htm

en dan kijk ik eigenlijk alleen naar de 150Mhz reepjes ;)

Maarja, ik heb er geen ervaring mee.
Step-thermodynamics is wel een site van gasten die eigenlijk niets anders doen dan oc-en, dus lijkt me wel OK.

Die gasten garanderen dus wel dat je minstens 150Mhz met hun reepjes kan doen, dat heb ik die lui van Hyundai nog niet horen zeggen...

Bericht hierboven

• procyon
ik heb net een Hyundai reepje gehaald en ik kom nu niet hoger dan 144MHz bus.. 150 geeft een memory fault bij de post..

mischien komt dit omdat alleen de achterste bank bezet is...

Verwijderd

Het kan ook komen dat je hem een tijdje (middag) zou moeten leten inlopen, wil nog wel eens helpen.
Pagina: 1