[wifi] Wat zijn toch die pieken?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 10:54
Hier weer zoiemand die in een flatgebouw woont. En allemaal hebben ze wifi natuurlijk, dus het is dringen op de 11 kanalen die we beschikbaar hebben.

Nu valt het me op dat het netwerk van een aantal buren elke zoveel seconden een flinke piek laten zien. De UPC Horizonbox doet dat ook zo te zien. De twee signaalstrepen in het midden, op -50, zijn van mij en doen het dan weer niet.

Weet iemand wat die pieken moeten voorstellen? Vechtende wifirouters die elkaar proberen te overstemmen?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2u784ua.png

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Gewoon, data versturen, dan wel ontvangen :? Die pieken betekenen dat er een signaal wordt verstuurd/ontvangen en als je router/modem ook maar ergens verbinding mee heeft, dan is het natuurlijk niet zo gek dat er constant pakketjes over en weer gaan.

The devil is in the details.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:22:
Gewoon, data versturen, dan wel ontvangen :? Die pieken betekenen dat er een signaal wordt verstuurd/ontvangen en als je router/modem ook maar ergens verbinding mee heeft, dan is het natuurlijk niet zo gek dat er constant pakketjes over en weer gaan.
Dit zijn signaalsterktes, niet data wat je ziet hè. En die signaalsterktes worden sowieso natuurlijk bepaald a.d.v. WiFi-pakketjes die over de lucht gaan dunkt me.

't Lijken mij eerder rare artefacten ofzo. Alsof ze helemaal naar 0 gaan. Iets zegt me dat je een dB van 0 sowieso niet zou moeten kunnen meten somehow.

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 07-11-2012 19:28 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Osiris schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:27:
[...]

Dit zijn signaalsterktes, niet data wat je ziet hè. En die signaalsterktes worden sowieso natuurlijk bepaald a.d.v. WiFi-pakketjes die over de lucht gaan dunkt me.
Ik weet dat het om signaalsterktes gaat, vandaar dat het in dB uitgedrukt is. Maar als er data verstuurd wordt, dan gaat de signaalsterkte omhoog :P

The devil is in the details.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:28:
[...]
Ik weet dat het om signaalsterktes gaat, vandaar dat het in dB uitgedrukt is. Maar als er data verstuurd wordt, dan gaat de signaalsterkte omhoog :P
Naar 0 dB? Doubt it.

Sowieso, hoezo gaat de signaalsterkte omhoog zodra er data verzonden worden? Alsof de non-data-pakketjes van WiFi niet belangrijk zijn?

Ja, AP's kunnen hun vermogen omlaag schroeven zodra er géén apparaten verbonden zijn, dat doet mijn Fritz!Box ook. Zodra er dan een device probeert te connecten gaat 'ie gewoon weer terug naar 100 % vermogen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens "2.4GHz Channels" kijken...

Ws zitbje bovenop kanaal van buren dat regelmatig flink gebruikt wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hahn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:22:
AP's versturen sowieso 10x per seconde een beacon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het versturen en ontvangen van data kan dit niet verklaren (ook beacons niet).

De signaalsterkte gaat namelijk naar 0 dBm. Dat kan niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1