Beste allen op mijn win7 64bit nooit een virus gehad in 4 jaar maar sinds maandag kreeg ik via het action centre te horen dat ik Adload.da had.
Raar dat symnatec endpoint het niet opmerkte maar die merkte wel dat het virus 5 bestanden had geprobeerd te installeren die hij wel verwijderde.
IK het virus verwijderd met microsoft safetyscanner (vond 5 bestanden) maar het bericht bleef staan.
Toen gedaan:
Full scan met endpoint.
Malwarebytes 2x
Safetyscanner nog maals.
MS security essentials.
Symantec's ZeroAccess Fix Tool
Tdss killer
Avast AWR (blijft vastlopen)
Deze vonden alle niets.
Toen gebruikte ik Superantispyware en deze vond wel 2 bestanden. Die er afgemikt en waarempel virus vrij.
Windows vroeg om een restart vanwege een update dus ik heb mijn pc uitgezet ipv gehybernate.
Voor de zekerheid nog een keer CCclean gebruikt.
Start ik hem vandaag op is het virus weer terug dus ik scan weer met Superantispyware maar deze vindt niet meer.
Mijn vraag is nu wat kan ik behalve full wipe nog meer doen.
Totaal gevonden virussen (die door het hoofdvirus lijken te zijn geinstalleerd):
Alureon.ct (partialy removed, manual clean necessary)
Alureon.DX (Idem)
Powerregscheduler (idem)
Buggykil.A (removed)
Keylogger.FW (removed
Taterf.B (removed)
Anitmalwaredoctor (removed).
Raar dat symnatec endpoint het niet opmerkte maar die merkte wel dat het virus 5 bestanden had geprobeerd te installeren die hij wel verwijderde.
IK het virus verwijderd met microsoft safetyscanner (vond 5 bestanden) maar het bericht bleef staan.
Toen gedaan:
Full scan met endpoint.
Malwarebytes 2x
Safetyscanner nog maals.
MS security essentials.
Symantec's ZeroAccess Fix Tool
Tdss killer
Avast AWR (blijft vastlopen)
Deze vonden alle niets.
Toen gebruikte ik Superantispyware en deze vond wel 2 bestanden. Die er afgemikt en waarempel virus vrij.
Windows vroeg om een restart vanwege een update dus ik heb mijn pc uitgezet ipv gehybernate.
Voor de zekerheid nog een keer CCclean gebruikt.
Start ik hem vandaag op is het virus weer terug dus ik scan weer met Superantispyware maar deze vindt niet meer.
Mijn vraag is nu wat kan ik behalve full wipe nog meer doen.
Totaal gevonden virussen (die door het hoofdvirus lijken te zijn geinstalleerd):
Alureon.ct (partialy removed, manual clean necessary)
Alureon.DX (Idem)
Powerregscheduler (idem)
Buggykil.A (removed)
Keylogger.FW (removed
Taterf.B (removed)
Anitmalwaredoctor (removed).
ik zie ik zie wat jij niet ziet