Adload.da Blijft terug komen volgens action centre.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:20
Beste allen op mijn win7 64bit nooit een virus gehad in 4 jaar maar sinds maandag kreeg ik via het action centre te horen dat ik Adload.da had.

Raar dat symnatec endpoint het niet opmerkte maar die merkte wel dat het virus 5 bestanden had geprobeerd te installeren die hij wel verwijderde.

IK het virus verwijderd met microsoft safetyscanner (vond 5 bestanden) maar het bericht bleef staan.

Toen gedaan:
Full scan met endpoint.
Malwarebytes 2x
Safetyscanner nog maals.
MS security essentials.
Symantec's ZeroAccess Fix Tool
Tdss killer
Avast AWR (blijft vastlopen)

Deze vonden alle niets.
Toen gebruikte ik Superantispyware en deze vond wel 2 bestanden. Die er afgemikt en waarempel virus vrij.
Windows vroeg om een restart vanwege een update dus ik heb mijn pc uitgezet ipv gehybernate.
Voor de zekerheid nog een keer CCclean gebruikt.

Start ik hem vandaag op is het virus weer terug dus ik scan weer met Superantispyware maar deze vindt niet meer.

Mijn vraag is nu wat kan ik behalve full wipe nog meer doen.

Totaal gevonden virussen (die door het hoofdvirus lijken te zijn geinstalleerd):
Alureon.ct (partialy removed, manual clean necessary)
Alureon.DX (Idem)
Powerregscheduler (idem)
Buggykil.A (removed)
Keylogger.FW (removed
Taterf.B (removed)
Anitmalwaredoctor (removed).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22
Persoonlijk zou ik gewoon een reinstall doen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan dat virus verwijderen en bovendien ben je er dan zeker van dat het echt weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
X_lawl_X schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:01:
Persoonlijk zou ik gewoon een reinstall doen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan dat virus verwijderen en bovendien ben je er dan zeker van dat het echt weg is.
Maar het lijkt om een rootkit variant te gaan die ook niet weg is na herinstall.
Ik heb zelfs de mbr vernieuwd maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22
Ik denk dat als je gewoon de schijf formatteert en daar Windows opnieuw installeert, je meteen van alle problemen af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Kaspersky rescue cd gaf geen virussen aan.
Nu komt bij mij d evraag op of windows het wel goed ziet en ik geen windmolens aan het bestrijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Je kan nog even in safemode opstarten en hitman pro proberen. Deze wil soms nog wel eens exotische besmettingen vinden door het groot aantal engines dat gecombineerd wordt.

neemt niet weg - clean install is de beste oplossing
Pagina: 1