Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe smartphone.
Momenteel heb ik een iPhone 4 16GB. Mijn vorige toestellen waren: SGS2, HTC Incredible S, en iPhone 3G. Ik ben dus absoluut geen Apple hoertje en heb de nodige ervaring zowel met iOS als Android.
Nu twijfel ik toch enorm tussen de iPhone 5 en de SGS3.
Mijn pro's voor SGS3:
Of goeie reviews (iPhone 5 vs SGS3)? Via google vind ik voornamelijk reviews die nergens op lijken
PS. Laat dit aub geen iOS vs Android flame topic worden, dat is absoluut mijn opzet niet, daar ik beide weet te appreciëren!
* ecocheques: vorm van een extralegaal voordeel dat sommige werknemers in België krijgen van hun werkgever. Deze cheques kan men in bepaalde winkelketens gebruiken voor de aankoop van elektro. In vele gevallen enkel ecovriendelijke producten zoals A+++ koelkasten, LED TV's etc. Sommige ketens aanvaarden ze echter ook voor de aankoop van bv. smartphones.
Momenteel heb ik een iPhone 4 16GB. Mijn vorige toestellen waren: SGS2, HTC Incredible S, en iPhone 3G. Ik ben dus absoluut geen Apple hoertje en heb de nodige ervaring zowel met iOS als Android.
Nu twijfel ik toch enorm tussen de iPhone 5 en de SGS3.
Mijn pro's voor SGS3:
- Groter scherm, 4,8" is toch wel nog een stuk groter dan de iPhone 5 en in gebruik bijgevolg aangenamer, daarentegen past de galaxy misschien niet altijd meer netjes in je broekzak?
- Android: open source... Kan je veel meer tweaken en personaliseren dan het ondertussen afgeleefde en saaie iOS menu met zijn tabbladen. Meer gratis apps voor te vinden ook. Daarentegen heb ik weinig zin in rooten etc.
- lagere prijs, maar persoonlijk heb ik nog 200 eur ecocheques* liggen en die aanvaarden ze enkel op plaatsen waar de prijs van de SGS3 ongeveer gelijk (30 eur goedkoper) is dan die van de iPhone 5. Dus persoonlijk minder relevant daar ik hem niet via groupon of goedkope webshop zal kopen.
- iOS: simpel, eenvoudig, stabiel en gebruiksvriendelijk
- hoge restwaarde van Apple producten. De iPhone 5 verkoop je binnen een jaar sowieso nog voor 400-500 EUR. En aangezien ik geregeld iets nieuws wil is dit zeer mooi meegenomen... Bij de Android phones komt er elk kwartaal of halfjaar wil een nieuw high-end model uit... (HTC, Samsung etc.) Dit wil zeggen dat je al vrij snel niet meer met het 'beste' toestel rondloopt op de markt. Wat ik relatief zuur vind, gepaard met de relatief lage restwaarde van dit toestel.
- net dat tikje kleiner dan de SGS3, waardoor hij misschien toch nog iets mobieler is? Verder wel een verbetering qua schermgrootte t.o.v. mijn huidige phone.
- batterij van de iPhone die naar 't schijnt toch wel heel sterk scoort, daar de batterij van de SGS3 met zijn groter scherm toch minder zal scoren op dit vlak?
- ligt misschien toch wat beter in de hand (gezien zijn grootte => bediening met 1 hand) en voelt minder cheap aan dan de plastic SGS3?
Of goeie reviews (iPhone 5 vs SGS3)? Via google vind ik voornamelijk reviews die nergens op lijken
PS. Laat dit aub geen iOS vs Android flame topic worden, dat is absoluut mijn opzet niet, daar ik beide weet te appreciëren!
* ecocheques: vorm van een extralegaal voordeel dat sommige werknemers in België krijgen van hun werkgever. Deze cheques kan men in bepaalde winkelketens gebruiken voor de aankoop van elektro. In vele gevallen enkel ecovriendelijke producten zoals A+++ koelkasten, LED TV's etc. Sommige ketens aanvaarden ze echter ook voor de aankoop van bv. smartphones.
[ Voor 8% gewijzigd door Prydz op 07-11-2012 18:17 ]