Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prydz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe smartphone.

Momenteel heb ik een iPhone 4 16GB. Mijn vorige toestellen waren: SGS2, HTC Incredible S, en iPhone 3G. Ik ben dus absoluut geen Apple hoertje en heb de nodige ervaring zowel met iOS als Android.

Nu twijfel ik toch enorm tussen de iPhone 5 en de SGS3.

Mijn pro's voor SGS3:
  • Groter scherm, 4,8" is toch wel nog een stuk groter dan de iPhone 5 en in gebruik bijgevolg aangenamer, daarentegen past de galaxy misschien niet altijd meer netjes in je broekzak?
  • Android: open source... Kan je veel meer tweaken en personaliseren dan het ondertussen afgeleefde en saaie iOS menu met zijn tabbladen. Meer gratis apps voor te vinden ook. Daarentegen heb ik weinig zin in rooten etc.
  • lagere prijs, maar persoonlijk heb ik nog 200 eur ecocheques* liggen en die aanvaarden ze enkel op plaatsen waar de prijs van de SGS3 ongeveer gelijk (30 eur goedkoper) is dan die van de iPhone 5. Dus persoonlijk minder relevant daar ik hem niet via groupon of goedkope webshop zal kopen.
Mijn pro's voor de iPhone 5:
  • iOS: simpel, eenvoudig, stabiel en gebruiksvriendelijk
  • hoge restwaarde van Apple producten. De iPhone 5 verkoop je binnen een jaar sowieso nog voor 400-500 EUR. En aangezien ik geregeld iets nieuws wil is dit zeer mooi meegenomen... Bij de Android phones komt er elk kwartaal of halfjaar wil een nieuw high-end model uit... (HTC, Samsung etc.) Dit wil zeggen dat je al vrij snel niet meer met het 'beste' toestel rondloopt op de markt. Wat ik relatief zuur vind, gepaard met de relatief lage restwaarde van dit toestel.
  • net dat tikje kleiner dan de SGS3, waardoor hij misschien toch nog iets mobieler is? Verder wel een verbetering qua schermgrootte t.o.v. mijn huidige phone.
  • batterij van de iPhone die naar 't schijnt toch wel heel sterk scoort, daar de batterij van de SGS3 met zijn groter scherm toch minder zal scoren op dit vlak?
  • ligt misschien toch wat beter in de hand (gezien zijn grootte => bediening met 1 hand) en voelt minder cheap aan dan de plastic SGS3?
Iemand nog zaken in gedachten die me over de streep kunnen trekken?
Of goeie reviews (iPhone 5 vs SGS3)? Via google vind ik voornamelijk reviews die nergens op lijken

PS. Laat dit aub geen iOS vs Android flame topic worden, dat is absoluut mijn opzet niet, daar ik beide weet te appreciëren!

* ecocheques: vorm van een extralegaal voordeel dat sommige werknemers in België krijgen van hun werkgever. Deze cheques kan men in bepaalde winkelketens gebruiken voor de aankoop van elektro. In vele gevallen enkel ecovriendelijke producten zoals A+++ koelkasten, LED TV's etc. Sommige ketens aanvaarden ze echter ook voor de aankoop van bv. smartphones.

[ Voor 8% gewijzigd door Prydz op 07-11-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Ik weet iets beters... Nokia Lumia 920 / HTC ONE 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 13:46

janklp

FortyTwo Capital

Volgens mij is het een keuze uit twee goede telefoons die eigenlijk heel gemakkelijk te maken is.

Hou beide telefoons in je hand, speel met het OS en maak een keuze. Beide telefoon hebben goede batterijduur, een goed scherm, genoeg apps etc etc etc.

Zelf heb ik een iPhone 5. Ik vind met name de restwaarde en de voorspelbaarheid van nieuwe releases erg fijn. Elk jaar komt er een nieuwe telefoon uit. Je oude telefoon kan je dan nog prima verkopen (ik heb twee weken geleden mijn oude iPhone 4 voor 250 euro verkocht).

Maar dit zijn persoonlijke keuzes, andere vrienden van me zweren bij Android. Zelf zou ik de HTC One X ook zeker in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03
Aankoopadvies, dus een schopje naar MAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb zelf een iPhone 5, maar dat heeft onder andere te maken met het feit dat ik de Galaxy S3 iets te groot vind en omdat iDevices lange software ondersteuning krijgen.

Probeer beide apparaten eens uit, en ga vervolgens voor het apparaat die je het meeste bevalt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 07-11-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Het zijn allebei uitstekende maar heel verschillende toestellen. De keuze kan je alleen zelf maken. Ik zou zelf uit gaan proberen en in ieder geval letten op:
- Gebruikerservaring (iOs vs. Android met Touchwiz)
- Schermgrootte (klein vs. groot)
- Scherm (ips-lcd vs super amoled HD, die zien er totaal verschillend uit. Hou je van scherpte en kleurechtheid: iPhone, hou je van echt zwart, hoog contrast en heel dynamische kleuren: S3)

Als algemene voordelen heeft de S3 natuurlijk:
- verwisselbare accu
- micro sd slot
- makkelijker aanpasbaar systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Prydz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:12:
Mijn pro's voor SGS3:
  • Android: open source... Kan je veel meer tweaken en personaliseren dan het ondertussen afgeleefde en saaie iOS menu met zijn tabbladen. Meer gratis apps voor te vinden ook. Daarentegen heb ik weinig zin in rooten etc.
Mijn pro's voor de iPhone 5:
  • iOS: simpel, eenvoudig, stabiel en gebruiksvriendelijk
Beetje tegenstelling van wat je zoekt, vind je niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 23:27
Ik vind zelf altijd dat Apple veel meer geld vraagt dan dat je terug krijgt, tenzij je Apple ook volledig gebruikt i.c.m. andere Apple producten. Die producten hebben zo veel software en functies standaard in OS X / iOS zitten, die allemaal net even anders werken dan op Android / Windows, maar vaak wel goed werken, dat het jammer is van je geld om zo'n product aan te schaffen zonder 'volledig' over te stappen op Apple. Dit is natuurlijk ook een van de verkoopstrategieën van Apple.

Ik heb overigens geen ervaring met de iPhone 5 of Galaxy S3, maar wel met Apple producten en Android.

Even je argumenten belichten van een andere kant, zoals ik het zie:
Groter scherm, 4,8" is toch wel nog een stuk groter dan de iPhone 5 en in gebruik bijgevolg aangenamer, daarentegen past de galaxy misschien niet altijd meer netjes in je broekzak?
Ik denk ook dat de SGS3 minder gemakkelijk te gebruiken is met slechts één hand. Toch is een groter scherm inderdaad prettig in gebruik, maar waarom neem je niet een tussenweg: HTC One S is een voorbeeld van een 4,3".
Android: open source... Kan je veel meer tweaken en personaliseren dan het ondertussen afgeleefde en saaie iOS menu met zijn tabbladen. Meer gratis apps voor te vinden ook. Daarentegen heb ik weinig zin in rooten etc.
Dit is natuurlijk het grootste punt waarover de Apple fanboys vs. Android geeks kunnen flamen. Laat ik hier niet aan beginnen. Beide OS'en functioneren naar behoren. Zoals ik al zei, denk ik dat iOS i.c.m. OS X nog iets beter uit de verf kan komen. Dan gebruik je je iPhone voor de volle 100%. Bij Android bepaal je helemaal zelf welke functies je toe voegt en dus hoeveel je van je telefoon gebruik maakt.
lagere prijs, maar persoonlijk heb ik nog 200 eur ecocheques* liggen en die aanvaarden ze enkel op plaatsen waar de prijs van de SGS3 ongeveer gelijk (30 eur goedkoper) is dan die van de iPhone 5. Dus persoonlijk minder relevant daar ik hem niet via groupon of goedkope webshop zal kopen.
Met het argument van de waarde van de iPhone 5 over 1 jaar, komen deze telefoons ongeveer even duur uit voor jou, toch? De SGS3 is nu zo'n 200 euro goedkoper, maar over 1 jaar levert hij ook 200 euro minder op voor de aankoop van je volgende gadget.
iOS: simpel, eenvoudig, stabiel en gebruiksvriendelijk
hoge restwaarde van Apple producten. De iPhone 5 verkoop je binnen een jaar sowieso nog voor 400-500 EUR. En aangezien ik geregeld iets nieuws wil is dit zeer mooi meegenomen... Bij de Android phones komt er elk kwartaal of halfjaar wil een nieuw high-end model uit... (HTC, Samsung etc.) Dit wil zeggen dat je al vrij snel niet meer met het 'beste' toestel rondloopt op de markt. Wat ik relatief zuur vind, gepaard met de relatief lage restwaarde van dit toestel.
Zie bovenstaande argument.
net dat tikje kleiner dan de SGS3, waardoor hij misschien toch nog iets mobieler is? Verder wel een verbetering qua schermgrootte t.o.v. mijn huidige phone.
Volgens mij inderdaad mobieler, maar wel aanzienlijk kleiner. Denk weer aan de middenweg, bijv. de One S die ik noemde.
batterij van de iPhone die naar 't schijnt toch wel heel sterk scoort, daar de batterij van de SGS3 met zijn groter scherm toch minder zal scoren op dit vlak?
Waar. Echter, opladen doe je waarschijnlijk toch elke dag bij intensief gebruik en een extra lader in de buurt hebben op de plaatsen waar je doorgaans bent overdag is voor mij geen enkel argument tegen of voor korte accuduur. Mensen moeten maar eens begrijpen dat sinds de smartphones er zijn, telefoons niet meer een week mee gaan, maar gewoon een dag (bij mijn verbruik in ieder geval).
ligt misschien toch wat beter in de hand (gezien zijn grootte => bediening met 1 hand) en voelt minder cheap aan dan de plastic SGS3?
Ook waar, maar de SGS'en heb ik altijd erg plastic gevonden. Zonder bijbedoelingen neem ik weer de One S als voorbeeld: die heeft een 'rubber-achtig-maar-toch-hard-en-glad' plastic en dat geeft veel grip. Dat vind ik zeer prettig in de hand liggen.

Ik zou zelf neigen naar de SGS3, omdat de bovenstaande argumenten naar mijn mening niet sterk in het voordeel zijn van de iPhone. Die 200 euro besparing kun je vast wel ergens anders gebruiken of sparen of uitgeven!

Succes met de keuze en geniet van je nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Goed punt van bovenstaand erikie. Ik heb zelf een MacBook Air. En ik merk dat mijn iPhone 4 gewoon out of the box goed werkt. Als ik iets op een android wilt zetten moet ik een programma downloaden (out of the box niet werkend op OS X), je moet in een lelijke interface bestanden slepen (native CMD+V werkte niet eens). Ik heb de ervaring nu met de S3 van mijn vrouw, ik heb zelf nog de iPhone 4.

Ik twijfel tussen precies dezelfde punten als jij Prydz. Ik zou graag overgehaald worden naar een of de ander. Ik vind de iP5 gewoon duur, maar wel ERG mooi (heb je hem al vast gehouden in de winkel? Hij is echt sleek..). De S3 heeft natuurlijk android en is lekker goedkoop. Ik moet zeggen dat mijn vrouw hiervoor ook een iP4 had, en merk dat ze het OS wel echt minder vind, en ze is totaal geen IT-er of techneut, dat trekt me ook meer naar iP5.

Eigenlijk hoop ik op een ander soort android telefoon die de nadelen van Samsung niet heeft (zoals ongelofelijke korte batterijduur, die S3's gaan allemaal in een dag leeg! Hier op mijn werk hoor ik dat en thuis). Dat is nu nog wel typisch een android iets.. Maar daar gaat misschien ook wel verandering in komen. (ps. mijn iP4 gaat nu 2-3 dagen mee met alleen internetgebruik in ochtend weinig en avond veel, overdags alleen af en toe sms/whatsapp).

Ik houd het topic in ieder geval in de gaten, wil wel horen wat het wordt!

[ Voor 5% gewijzigd door semicon op 14-11-2012 08:20 . Reden: aanvulling ervaring ip4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 14:44
Janusz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:30:
Zelf heb ik een iPhone 5. Ik vind met name de restwaarde en de voorspelbaarheid van nieuwe releases erg fijn. Elk jaar komt er een nieuwe telefoon uit. Je oude telefoon kan je dan nog prima verkopen (ik heb twee weken geleden mijn oude iPhone 4 voor 250 euro verkocht).
Er kwam natuurlijk wel ineens een onverwachte update van de iPad 3 binnen een half jaar, en het sterke gerucht gaat dat de iPhone 5s ook eerder komt. Dat weet je nooit. Hoe dan ook wordt je telefoon niet slechter op het moment dat er een andere telefoon in de markt komt. Als je het imago wat hoort bij het hebben van de hipste telefoon echt belangrijk vind, dan ben je waarschijnlijk een Apple type.

250 euro voor een iPhone 4 is niet (veel) meer dan wat je nu nog krijgt voor een Samsung S2, die ik kocht toen de 4 het vlaggenschip van Apple was en 200 euro duurder was. Je hoeft echt geen iPhone meer te kopen omdat die beter waardevast is, je mag blij zijn als je de meerprijs er uit krijgt.

Dat gezegdhebbende, de S3 en iPhone 5 zijn beide super. Als je ze voor (bijna) dezelfde prijs kan krijgen is het een kwestie van smaak. Persoonlijk zou ik voor Android, uitbreidbaar geheugen en een groter scherm gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ph4ge schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:43:

250 euro voor een iPhone 4 is niet (veel) meer dan wat je nu nog krijgt voor een Samsung S2, die ik kocht toen de 4 het vlaggenschip van Apple was en 200 euro duurder was. Je hoeft echt geen iPhone meer te kopen omdat die beter waardevast is, je mag blij zijn als je de meerprijs er uit krijgt.
Je moet echter niet vergeten dat op 't moment dat de Samsung Galaxy S2 uit werd gebracht (mei 2011) de iPhone 4 alweer bijna een jaar langer (namelijk 11 maanden) op de markt was.

Je krijgt nu nog steeds een (klein) beetje meer voor een iPhone 4 dan voor een Galaxy S2 - en dat voor een toestel dat toch een jaar ouder is.

Maar goed: verkoopwaarde na x aantal jaar is voor mij persoonlijk niet echt een reden om een telefoon te nemen of af te slaan. Je moet er immers de komende één of twee jaar toch nog zelf mee rondlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

Garyu

WW

semicon schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:19:
Goed punt van bovenstaand erikie. Ik heb zelf een MacBook Air. En ik merk dat mijn iPhone 4 gewoon out of the box goed werkt. Als ik iets op een android wilt zetten moet ik een programma downloaden (out of the box niet werkend op OS X), je moet in een lelijke interface bestanden slepen (native CMD+V werkte niet eens). Ik heb de ervaring nu met de S3 van mijn vrouw, ik heb zelf nog de iPhone 4.
Android meldt zich gewoon als Mass-Storage Device aan? En verder installeer je de software via play.google.com, dan komt ie OTA binnen, dus daar heb je geen SW op je PC voor nodig?
Ik twijfel tussen precies dezelfde punten als jij Prydz. Ik zou graag overgehaald worden naar een of de ander. Ik vind de iP5 gewoon duur, maar wel ERG mooi (heb je hem al vast gehouden in de winkel? Hij is echt sleek..). De S3 heeft natuurlijk android en is lekker goedkoop. Ik moet zeggen dat mijn vrouw hiervoor ook een iP4 had, en merk dat ze het OS wel echt minder vind, en ze is totaal geen IT-er of techneut, dat trekt me ook meer naar iP5.
S3mini vind ik ook nog wel een alternatief die wat makkelijker in de hand zou liggen

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 14:44
Uniciteit schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:18:
[...]

Je moet echter niet vergeten dat op 't moment dat de Samsung Galaxy S2 uit werd gebracht (mei 2011) de iPhone 4 alweer bijna een jaar langer (namelijk 11 maanden) op de markt was.

Je krijgt nu nog steeds een (klein) beetje meer voor een iPhone 4 dan voor een Galaxy S2 - en dat voor een toestel dat toch een jaar ouder is.

Maar goed: verkoopwaarde na x aantal jaar is voor mij persoonlijk niet echt een reden om een telefoon te nemen of af te slaan. Je moet er immers de komende één of twee jaar toch nog zelf mee rondlopen. :)
Beide waren op dat moment gewoon de nieuwste van hun soort, en de prijzen waren zoals ze waren. Voor een 16GB S2 met een 16GB SD kaartje betaalde je gewoon rustig 250 euro minder dan voor een iPhone 4 met 32GB. Natuurlijk zijn de update cycles niet helemaal gelijk, maar dat doet niks af aan het feit dat je die 250 euro echt niet meer in de tweedehands prijs ziet.

Op dit moment is een 16GB S3 met een 16GB kaartje zo'n 300 euro goedkoper dan een iPhone 5 met net zoveel geheugen. Ik geloof er niets van dat je dat over anderhalf jaar als je hem doorverkoopt terugziet, if anything is het in verhouding gunstiger om een S3 te nemen omdat die relatief meer oplevert tweedehands.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

Ik heb gelezen dat je bekend bent met beide besturingssystemen maar toch raad ik je het volgende aan omdat elk toestel anders is. Ga meer op je gevoel af dan op de specs want beide toestellen zijn 'de top'. Ga een winkel binnen, vraag de verkoper of hij de s3 en iphone 5 uit de vitrine wilt halen en aan wil zetten zodat je 5 min. Het even uitprobeert voordat je over wilt gaan tot een koop.

Tips als voormalige telecom verkoper:
- Leg de toestellen naast elkaar op de balie/tafel blader door beide software met je wijsvinger.
- Pak beide in je handen (eentje links, eentje rechts)
- Pak ze ook 1x afzonderlijk in 1 hand en blader nogmaals door ios en android maar kijk of je er met je duim overal bij kan op je scherm of het met twee handen moet doen. Bij de eerste stap deed je dat met je wijsvinger.
- vergeet niet op internet te gaan (browsen) let op snelheid, grootte van letters
- probeer een sms te schrijven en kijk hoe dit gaat.
- neem een foto
- test de camera bij vloeiende momenten.

Ben zeker nog veel punten vergeten, maar adviseer je toch een bezoek te nemen in een winkel dan de specs op papier te vergelijken. Daarna kan je alsnog via internet tot koop overgaan omdat dit vaak goedkoper is dan in een winkel.

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 394888 op 20-11-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Anoniem: 394888 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:52:
Ik heb gelezen dat je bekend bent met beide besturingssystemen maar toch raad ik je het volgende aan omdat elk toestel anders is. Ga meer op je gevoel af dan op de specs want beide toestellen zijn 'de top'. Ga een winkel binnen, vraag de verkoper of hij de s3 en iphone 5 uit de vitrine wilt halen en aan wil zetten zodat je 5 min. Het even uitprobeert voordat je over wilt gaan tot een koop.

Tips als voormalige telecom verkoper:
- Leg de toestellen naast elkaar op de balie/tafel blader door beide software met je wijsvinger.
- Pak beide in je handen (eentje links, eentje rechts)
- Pak ze ook 1x afzonderlijk in 1 hand en blader nogmaals door ios en android maar kijk of je er met je duim overal bij kan op je scherm of het met twee handen moet doen. Bij de eerste stap deed je dat met je wijsvinger.
- vergeet niet op internet te gaan (browsen) let op snelheid, grootte van letters
- probeer een sms te schrijven en kijk hoe dit gaat.
- neem een foto
- test de camera bij vloeiende momenten.

Ben zeker nog veel punten vergeten, maar adviseer je toch een bezoek te nemen in een winkel dan de specs op papier te vergelijken. Daarna kan je alsnog via internet tot koop overgaan omdat dit vaak goedkoper is dan in een winkel.

Succes
Voor het merendeel van deze punten hoef je helemaal niet een telefoon in je handen te houden, maar zijn allang uitbundig in (video) reviews uitgelicht. Beide toestellen maken snel en van een goede kwaliteit foto's, beide toestellen zijn snel in het browsen en andere toepassingen etc.

Je kunt overigens wel met je wijsvinger door de software gaan bladeren, maar wat wil je daarmee bereiken? En waar wil je in gaan bladeren? De schermen? De apps? Totaal geen nut, aangezien je die bij Android naar eigen keuze kunt instellen.

Sorry, maar ik vind het een waardeloos advies. Helemaal op een forum als tweakers, waarbij we geen digibeten zijn, maar zelf eerst op onderzoek uitgaan voordat we überhaupt iets gaan vragen.

Daarnaast moet je een iPhone 5 niet gaan vergelijken met een One S of een S3 mini, beide telefoons zijn trager en hebben een beduidend minder goed scherm dan de iPhone 5. Ik zou zelf ook niet naar de marktwaarde kijken, de iPhone 5 brengt misschien na een jaar nog 400/500 euro op, maar die is dan ook een stuk duurder in aanschaf dan de S3.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

Strider schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:23:
[...]

Voor het merendeel van deze punten hoef je helemaal niet een telefoon in je handen te houden, maar zijn allang uitbundig in (video) reviews uitgelicht. Beide toestellen maken snel en van een goede kwaliteit foto's, beide toestellen zijn snel in het browsen en andere toepassingen etc.

Je kunt overigens wel met je wijsvinger door de software gaan bladeren, maar wat wil je daarmee bereiken? En waar wil je in gaan bladeren? De schermen? De apps? Totaal geen nut, aangezien je die bij Android naar eigen keuze kunt instellen.

Sorry, maar ik vind het een waardeloos advies. Helemaal op een forum als tweakers, waarbij we geen digibeten zijn, maar zelf eerst op onderzoek uitgaan voordat we überhaupt iets gaan vragen.

Daarnaast moet je een iPhone 5 niet gaan vergelijken met een One S of een S3 mini, beide telefoons zijn trager en hebben een beduidend minder goed scherm dan de iPhone 5. Ik zou zelf ook niet naar de marktwaarde kijken, de iPhone 5 brengt misschien na een jaar nog 400/500 euro op, maar die is dan ook een stuk duurder in aanschaf dan de S3.
- Ooit gedacht aan dat 'gevoel' een belangrijk factor kan zijn bij het aanschaffen van een toestel gezien qua grootte veel verschil zit tussen een S3 en iPhone 5? Een video zal je helaas niet helpen. Daarnaast geeft de topicstarter ook in één van zijn nadelen en voordelen opsommingen van de twee toestellen het volgende aan;

"ligt misschien toch wat beter in de hand (gezien zijn grootte => bediening met 1 hand) en voelt minder cheap aan dan de plastic SGS3?
Iemand nog zaken in gedachten die me over de streep kunnen trekken?
Of goeie reviews (iPhone 5 vs SGS3)? Via google vind ik voornamelijk reviews die nergens op lijken"

Zoals de topicstarter het aangeeft kan die niet veel nuttige en 'uitbundige' videoreviews vinden waarvan jij beweert dat die op internet aanwezig zijn. Een andere punt is de bediening met 1 hand en gevoel m.b.t. plastic van SGS3.

- Haperingen die soms voorkomen bij een Android toestel als je van de ene scherm naar een ander scherm sleept of bezoek eens een website op de S3 en scroll langzaam naar beneden. Misschien dat die haperingen na een tijdje irritant kunnen zijn?

- Niet iedereen gebruikt tweakers.net omdat men een tweaker is. Anders zou een BBG voor een computer/laptop of de Mobile Aankoopadviesforum helemaal niet moeten bestaan. We zijn toch tenslotte tweakers, dan heb je toch geen behoefte aan zoiets simpels als de BBG?

- Daarnaast zijn er ook andere leden dan jij, waarbij ze wat aan de tips kunnen hebben die jij misschien waardeloos of basiskennis vind.

- Janusz, (lees 2e reactie op de topicstart' een tweaker die ook aangeeft om het toestel vast te houden. Dus zo waardeloos is het advies toch niet.

- Ik snap je opvliegende reactie dan ook niet helemaal, waarbij het doel door te reageren op dit topic het helpen van de topicstarter moet zijn in plaats van op elkaar reageren zoals jou advies is waardeloos etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 394888 op 21-11-2012 23:06 ]

Pagina: 1