[Asus FM2 mATX] F2A85-M (LE) ook met Lucid Virtu MVP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 01:03
asus.com geeft Lucid Virtu MVP alleen bij de F2A85-M Pro als feature aan.

Mede gezien een summiere verwijzing naar deze leuke functionaliteit in de handleiding van de F2A85-M LE en vooral omwille van de foto's van de specskaart op computex (hier onderaan), krijg ik het idee dat het ook op de goedkopere bordjes kan werken. Ik heb niet de indruk dat er extra onboard hardware voor nodig is, de 3 borden hebben hetzelfde chipset en alleen de gebruikelijke non-pro/LE beperkingen zoals 2 ipv 4 dimm-slots.

Hier een voorbeeld van een 1155 bord die het onofficeel, gedeeltelijk blijkt te ondersteunen. Ook bij Asrock lijkt er een dergelijke situatie te zijn, waar de ATX FM2A85X Extreme4 het vermeld heeft staan en de mATX FM2A85X Extreme4 niet.

Kan iemand hierover een nog verdere educated guess doen of, nog beter, heeft iemand al de vanille of LE-variant van dit model om het te proberen? Bij Lucid zelf staan de FM2-borden nog helemaal niet vermeld.

[ Voor 30% gewijzigd door retspan op 07-11-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik snap je indruk dat er geen extra hardware voor nodig is eigenlijk niet helemaal want wil je net gebruik maken van LucidVirtu dan heb je juist extra harware nodig in de zin van een videokaart. LucidVirtu is namelijk bedoeld om een soort van SLI/Crossfire te realiseren met de interne gpu in de processor.

Maar ik neem aan dat je dat wel al wist en meer bedoeld of er een extra chipje op het board zit voor LucidVirtu aan te sturen. Dit is dus het geval want dit word niet vanuit het Intel chipset gestuurd maar het type Intel chipset is wel weer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 01:03
Roel1966 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:33:
Ik snap je indruk dat er geen extra hardware voor nodig is eigenlijk niet helemaal want wil je net gebruik maken van LucidVirtu dan heb je juist extra harware nodig in de zin van een videokaart. LucidVirtu is namelijk bedoeld om een soort van SLI/Crossfire te realiseren met de interne gpu in de processor.

Maar ik neem aan dat je dat wel al wist en meer bedoeld of er een extra chipje op het board zit voor LucidVirtu aan te sturen. Dit is dus het geval want dit word niet vanuit het Intel chipset gestuurd maar het type Intel chipset is wel weer van belang.
Ik schreef dan ook "Ik heb niet de indruk dat er extra onboard hardware voor nodig is".

En het type Intel chipset is in dit geval juist helemaal niet belangrijk :+ Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat het chipset ertoe doet, maar alle genoemde borden hebben dan ook dezelfde AMD A85X. Ik ben niet overtuigd dat er een extra onboard controller aanwezig is (kan daar simpelweg niks over vinden).

[ Voor 10% gewijzigd door retspan op 07-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 15:32
Heb je toevallig nog een moederbord uit de F2A85-M serie aangeschaft? Ik ben zelf geïnteresseerd in de LE-variant, maar kan er geen enkele ervaringen over vinden. Zelfs geen mooie close-up.