Externe HDD als station pad A:

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 21:06
hallo,

ik zit met een probleempje.

Momenteel gebruik ik op een windows 7 machine, windows xp mode voor een virtuele windows XP. Dit om plc's aan te sturen.

Nu heb ik een externe HDD die moet functioneren als een floppy, dus op station A: toewijzen.( in de XP mode)

Weet iemand een oplossing hiervoor ?

Internet vrij weinig te vinden en kom er zelf echt niet uit.
kan de hdd wel andere paden toewijzen maar die lopen van D t/m Z. en ik moet A hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Met rechts klikken op deze computer, dan naar beheren gaan en in disk-management een andere drive-letter toewijzen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
kroegtijger schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:26:
Met rechts klikken op deze computer, dan naar beheren gaan en in disk-management een andere drive-letter toewijzen?
"kan de hdd wel andere paden toewijzen maar die lopen van D t/m Z. en ik moet A hebben."

al geprobeerd. tevens de floppy uitgeschakeld maar alsnog geen A: beschikbaar.

In VMware lukt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-07 00:33

Swordlord

Act first, think never

Gereserveerde partitie letter is gereserveerd... A: en B: zijn gereserveerd voor echte Floppy devices.

Overige indeling begint pas vanaf D:, dus je kan een extra HDD dus niet een letter lager dan D: toewijzen. Omdat dit gewoon hardcoded is.

Daarbij, waarom heb je het nodig??? Je programma schrijft alleen weg naar floppy drives? probeer dan eens te zoeken of er iets van een emulator bestaat... Die een floppy drive emuleert waardoor je zo je bestanden toch op zou kunnen slaan.

Of doe jezelf een plezier, koop gewoon een USB floppy drive...

En welke PLC trouwens? uit nieuwsgierigheid.

[ Voor 46% gewijzigd door Swordlord op 07-11-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Staat in je bios nog de floppy drive nog aan? Zo niet, zet hem dan op disabled.
Leesvoer.

Zal later nog even meer zoeken als het antwoord nog niet gevonden is. Eerst nu even eten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Swordlord: nofi, maar bullshit. Als er geen diskdrive inzit wordt die ook niet (meer) gereserveerd.

Het antwoord is in dit geval SUBST :)

Da's een heel oud progseltje uit het DOS tijdperk, maar wordt zelfs in windows 7 nog meegeleverd :)

Wat je doet:
1) Maak op je externe HDD een map genaamd A-disk oid. Dat is ook meteen de enige randvoorwaarde: je kunt geen hele drive mappen naar een andere drive, alleen een subdirectory.
2) Voer in een command prompt het volgende commando uit (hier ga ik er vanuit dat d: je externe HDD is):
code:
1
subst a: d:\A-disk

En voila, je hebt een A: toegewezen. Dat dat ding iets groter is als 1.44Mbyte zal Windows niet over mopperen ;)

Mocht je die drivemapping weer willen deleten, voer dan
code:
1
subst a: /d

uit. :)

Een andere oplossing is om de disk in zijn geheel te sharen, en de gedeelde map een drivemapping als A: te geven middels
code:
1
net use a: \\localhost\<share>

en een
code:
1
net use a: /delete

om hem te verwijderen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 07-11-2012 18:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
Bedankt voor de reacties!! il ga er vanmiddag mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 18:03
Ik weet niet of het werkt, maar ik heb wel eens problemen gehad om de systeemschijf terug op C te krijgen. Dat is me uiteindlijk gelukt via het aanapssen van het register (via regedit32).Daar verander je 'm dus van D naar A
Een snelle google leert me dat dit hier zou moeten staan: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

[ Voor 5% gewijzigd door kgb545 op 08-11-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

@The Eagle
Top, deze oplossing wist ik nog niet. Weet wat geleerd, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00

DukeBox

loves wheat smoothies

Gebruik gewoon mountvol in de cli zoals het hoort. Dat is het enige commando om a: en b: toe te wijzen. De gui kan dat niet. Geen gerommel in register e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 09-11-2012 13:39 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer mijn subst oplossing eens en check je explorer dan. Werkt prima. Het vraagstuk is al zo oud als Methusalem, zelfs op DOS 3.30 bestond dit al. En het feit dat win7 het ook nog steeds meegeleverd krijgt zegt imho ook iets...soms is dat gewoon handig. Bovendien: niet elk werkstation hangt in een netwerk en kent dus een cli ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1