Nog de moeite waard om te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• bposse
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 11:23
Ik heb het volgende systeem:
http://www.tweakers.net/p...o-sr5411nl/specificaties/

Technische Specificaties
CPU-type AMD Athlon 64 X2 4400+
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR2
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip GeForce 6150 SE
Moederbord M2N68-LA (Ondersteunt tevens PCI Express x16 graphics-kaarten)

Als ik youtube op HD wil kijken stijgt de computer nog net niet op. Is het nog de moeite waar om iets te upgraden. Bijvoorbeeld een videokaart erin te plaatsen of is het echt einde oefening.
Computer wordt alleen gebruikt voor internet, office en een filmpje kijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt dit bakkie nog upgraden, maar verwacht geen wonderen, misschien is het zinniger om eens te kijken naar je software en kijken of je daar wat mee kunt.
Gebruik je Flash of HTML om youtube af te spelen? Flash is een gedrocht van een plugin die ranzig traag is en met iedere update lijkt het erger te worden. Ik had gehoopt dat het wat soepeler zou lopen met Flash 10 en hardwareacceleratie, maar op langzamere systemen merk je hier weinig van, het blijft traag.
Niet dat de HTMLplayer van Youtube al perfect is, maar het scheelt dat je dan in elk geval die flashplugin niet nodig hebt.
Dat in combinatie met een andere browser kan ook al veel schelen. Ik zelf vind Opera het fijnste werken op wat tragere systemen, het lijkt een stuk vlotter aan te voelen als Firefox en Chrome en wat vriendelijker om te springen met resources. Je kunt altijd eens kijken of het daarmee wat vlotter werkt.

Verwijderd

Wat is je budget als je het zou willen upgraden of gewoon een nieuwe systeem zou willen hebben?

• bposse
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 11:23
Budget voor upgraden is €100,-
Nieuw systeem komt er eind dit jaar toch wel á la basissysteem (BBG) maar dan is het wel fijn als deze computer nog kan dienen als 2de computer in huis.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Pak een goedkope ssd, een goedkoop videokaartje (2e hands) en eventueel nog 1-2gb geheugen (2e hands), meer moet je er niet voor kopen.

Verwijderd

Snellere cpu met een andere chipset, omdat AM2 geen DDR3 ondersteund. 4 GB DDR3 geeft al meteen een boost met multitasken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 43,40€ 43,40
1Asrock N68-GE3 UCC€ 41,45€ 41,45
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 16,82€ 16,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 101,67

Verwijderd

Ik heb een 3800+ met een GTS 8800-640MB en 2GB geheugen en alles loopt gesmeerd, tweak de Windows (disable achter-grond EXE's die je niet nodig hebt, defrag je HDD enzo) als het niet helpt koop een GPU. Maar denk dat je echt een dedicated. GPU nodig hebt(een 2de hands bijv. zoals boven gezegd)

http://www.vistax64.com/t...up-performance-vista.html

http://www.blackviper.com/

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zoals hierboven gezegd is het eigenlijk een beetje einde oefening. Ik zou er in ieder geval geen nieuwe onderdelen meer voor kopen. DDR2 word niet meer gemaakt en is daarom erg duur.

Je zou nog kunnen kijken of je uit de Vraag & Aanbod een 1 of 2 GB DDR2 op de kop kan tikken samen met een simpel videokaartje.

Een 8800GTS of 9800GT (of iets gelijkwaardig van het ATI kamp) is daar al snel zat voor. Denk wel even om je voeding als je kiest voor een videokaart, ik weet niet wat je er nu in hebt zitten?
Pagina: 1