Toon posts:

Win 7 Meerdere bestanden tegelijk eigenaar wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb van iemand zijn defecte PC de HDD eruit gehaald, en nu wil ik de bestanden over kopieren naar mijn eigen schijf als backup.
Het vervelende van dit alles is dat ik een voor een bij elk bestand de eigenaar moet wijzigen in mezelf omdat ik anders niks mag kopiëren. (moet dus take ownership doen soort van)

Ik moet dan het volgende doen:
Eigenschappen, beveiliging, geavanceerd, eigenaar, bewerken, en dan mijn eigen naam als eigenaar voordat ik iets mag knippen of kopieren.

Wat nu vervelend is is dat ik niet meerdere bestanden kan selecteren en dit toepassen op alle bestanden :S
Is er een manier om dit wel te doen?

Als ik dit zoek krijg ik niet de juiste resultaten, en op Google kom ik alleen maar uit op Google apps toepassingen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

je kan toch gewoon eigenaar worden van de root map?
Dan "flowen" de rechten door naar beneden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55

Quad

Doof

Tsja, het is eigenlijk wat je twee keer moet doen.
Eerste dus wat je zelf al aangeeft en dan op de root map.

En als je ze weer terug kopieert naar diegene die het nodig heeft, moet je de rechten wéér aanpassen.
Zo ging het mij een poosje terug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt natuurlijk niet alle rechten op een PC op nul zetten als je die nog vaker wilt gebruiken. Hooguit tbv terughalen van bestanden gebruiken om daarna leeg te gooien (of weer fatsoenlijk rechten zetten). Misschien voldoet How do I restore security settings to a known working state? (secedit)

Als je een lijst van bestanden hebt die moeten worden aangepast: maak een scriptje. Bijvoorbeeld o.b.v. http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490872.aspx (cacls)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

icacls of subinacl zou ik dan doen, aangezien cacls deprecated is sinds Vista ;)
Secedit zou ik met voorzichtigheid gebruiken want het artikel is voor XP geschreven - maar is hier ook niet de juiste tool voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device