Playstation 3 of XBOX 360 VGA Kabel voor monitor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Ik ben van plan om in december een Playstation 3 of XBOX 360 te gaan kopen aangezien mijn huidige PC het gamen niet meer aankan en upgraden naar nieuwe onderdelen bijna meer gaat kosten dan een nieuwe PC.

Maar goed, nu wil ik straks die Playstation 3 of XBOX 360 aan gaan sluiten op mijn PC monitor (22" scherm). Dit scherm heeft alleen een VGA aansluiting (geen DVI of HDMI dus)! Er zitten ook speakers in het scherm.

Ik heb al een beetje rondgekeken en volgens mij zou het moeten kunnen?? Ik zou graag even wat advies krijgen over wat dan de beste mogelijkheden zijn qua kabels en in combinatie met welke gameconsole. Het alternatief is spelen op een oude 20" tv dus ik wil sowieso de console aan kunnen sluiten op mijn PC scherm!

In ieder geval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Xbox360 heeft VGA kabels die je rechtsreeks kan aansluiten (heb ik zelf nog zeer lang gebruikt), Bij de PS3 hang je vast aan HDMI en component voor HD beeld.

Aangezien je ook geen DVI hebt is de ps3 aansluiten zowat onmogelijk, tenzij je met (dure) convertors gaat werken.

[ Voor 27% gewijzigd door boe2 op 07-11-2012 13:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 20:12
Met een DVI zou het eventueel kunnen geen idee of er een vga oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kom op zeg, is het echt te moeilijk om "xbox vga" of "playstation 3 vga" in te typen bij Google?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
Ook enig idee waar die XBOX 360 kabel nog te verkrijgen is? Ben er inmiddels achter dat de Playstation 3 onbegonnen werk gaat worden, maar ik was waarschijnlijk toch voor de XBOX gegaan omdat die aantrekkelijkere exclusives heeft (voor mij!!).

En trouwens, googelen is niet zo moeilijk, maar een goede recente pagina vinden waar ook mensen iets plaatsen die ergens wél iets vanaf weten wel!

UPDATE:

Heb 'm gevonden bij media markt voor 29,- . Alleen daar zie ik dat er een rood en witte plug zit voor het geluid, kan ik deze ook aansluiten op een verlengstukje zodat hij past op een 3,5MM ingang van mijn stereo (portable ingang).

[ Voor 23% gewijzigd door flashingst op 08-11-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
flashingst schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:05:
Heb 'm gevonden bij media markt voor 29,- . Alleen daar zie ik dat er een rood en witte plug zit voor het geluid, kan ik deze ook aansluiten op een verlengstukje zodat hij past op een 3,5MM ingang van mijn stereo (portable ingang).
No problem, daar is een vrij standaard kabeltje voor dat je kunt halen bij een elektronicaboer, of misschien ook wel bij de MM.
[edit]
Hoewel, ik weet niet of MM dat heeft, het standaardkabeltje dat ik bedoel is male<->male, jij zult female (tulp) naar male (mini-jack) nodig hebben. Dat moet ook geen probleem zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 08-11-2012 19:21 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Dat kabeltje hebben ze bij de MM ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
In ieder geval; iedereen alvast bedankt voor de informatie! Als ik dit zo allemaal zie dat twijfel ik toch nog wel een beetje! Aangezien de meeste mensen op mij heen een Playstation 3 hebben (ken eigenlijke maar 1 iemand met een XBOX 360) en de Playstation vaak als iets krachtiger wordt beschouwd moet ik er nog maar eens goed over gaan denken.

Als ik hem aansluit op mijn monitor dan moet ik ook steeds VGA kabel wisselen met die van mijn computer (dus de hele tijd om en om).
Pagina: 1