Trajectcontrole A12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Sinds kort mag ik weer lekker over de A12 rijden naar en van mijn werk. Tov de laatste keer is deze verbreed en is er een dynamische snelheid ingesteld. Nu was het altijd dat er trajectcontrole was (een boete van 4km te hard is hier het bewijs van). Heeft iemand nog enig idee of deze trajectcontrole nog steeds aanwezig is? Oa door de verbreding en de dynamische snelheid
Het gaat dan om dit traject

Mocht de controle er nog zijn, waar begint en eindigd deze dan (beide kanten op). Niet dat ik zo nodig met 150 overal voorbij wil scheuren maar vind het toch wel lekker op een beetje door te kunnen rijden (~130).
En ook, wat is de max dat je bij een trajectcontrole kan rijden. Heb cruise control dus dan kan ik hem daar op instellen.

Disclaimer: het is niet mijn intentie om te adverteren voor hard rijden. Ik wil alleen voorkomen dat ik ineens een boete aan mijn neus heb hangen als ik bijv met het verkeer me ri bijv) op een lege vierbaansweg kom te rijden waar je best iets harder kan etc

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Beste manier om het te voorkomen is je aan de snelhoud te houden zeker :+
Iets wat met cruise control op een lege autosnelweg toch echt geen probleem zou mogen zijn :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vanaf utrecht naar woerden is die er nog steeds, je mag er 120, dus meestal is dat zo rond de 130 op de teller.

Begint vlak na het shell station (1 km ofzo) en eindigt bij afrit Woerden. Er staat een groot bord in de berm.

Van Woerden -> Utrecht is er geen trajectcontrole, alleen proefopstelling RWS.

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 07-11-2012 13:15 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

volgens mij is de trajectcontrole alleen op het stuk afrit Harmelen --> Afrit Woerden. En dan pas weer bij Prins Clausplein <--> Den Haag (vice versa).

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

Speedmaster

Make my day...

Voorbij het viaduct na het Shell station staat er rechts een bord over de traject controle. Vanaf dat punt tot het matrixportal bij de afslag Woerden is het traject controle gedeelte.
Dit gaat alleen om de richting Woerden, Richting Utrecht is er geen traject controle maar staan ze vaak voor het BP station te controleren
Overigens ook op de brug A12 Utrecht is trajectcontrole!

Speedmaster heeft dit traject 13 jaar gereden en heeft ondanks een zware voet nooit een bekeuring gescoort op dit traject v.v.

[ Voor 37% gewijzigd door Speedmaster op 07-11-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vraaganders ff op flitsservice.nl daar houden ze dit soort info bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12
De eenvoudigste oplossing is gewoon niet harder rijden dan toegestaan op dat stuk weg. Goedkoop en het rijd ook een stuk relaxter.

[ Voor 53% gewijzigd door Martijn-V4 op 07-11-2012 13:22 . Reden: Dus ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Speedmaster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:17:
Voorbij het viaduct na het Shell station staat er rechts een bord over de traject controle. Vanaf dat punt tot het matrixportal bij de afslag Woerden is het traject controle gedeelte.
Dit gaat alleen om de richting Woerden, Richting Utrecht is er geen traject controle maar staan ze vaak voor het BP station te controleren
Ik heb ze nooit richting Den Haag gezien, wel de andere kant op (bij/onder het viaduct, vlak voor de BP).

Verder, wat de rest zegt. Start is bij het grote bord na de Shell, einde is het laatste portaal voor afrit Woerden en alleen richting Den Haag.

Als je overigens strak 120 op de GPS aanhoudt, is de boetekans 0,0, maar rij je al wel sneller dan de meeste andere auto's. In de spits is de boete kans helemaal nihil, omdat het dan al een wonder is als je over het hele traject 120 kán rijden... De snelheid ligt dan eerder op zo'n 100km/u.

Verder liggen er bij Utrecht in beide richtingen op zowel de hoofdrijbaan (100km/u) als parallelbaan (80km/u) trajectcontroles, waarvan ik de begin en eindpunten alleen niet precies ken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Begin naar DH:
http://goo.gl/maps/VxSjb

Eind naar DH en gelijk ook begin richting UT:
http://goo.gl/maps/iA6GS

Eind vanaf DH:
http://goo.gl/maps/PpPj2

Dit is alleen voor de hoofdrijbaan, geen idee voor de parallelbaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky-Shirt op 07-11-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij 120 km/h wordt pas proces verbaal gemaakt vanaf 128 km/h. Je hebt 3 km/h meetcorrectie en 4 km/h inhaalreserve. Bij 100 km/h vanaf 107 km/h en bij 80 km/h vanaf 87 km/h. Afhankelijk van je bandenmaat en bandenspanning is 130 km/h op je eigen snelheidsmeter op een 120 km/h weg vaak veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik houd altijd de max + 2 aan, de overige km speling gebruik ik om soms net even wat sneller in te halen en te voorkomen dat je zo goed als naast elkaar blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dit is toch het stuk van 100 dat ongeveer een kilometer of 2 overgaat naar 120? Dit is ver voor het shell station dacht ik? Op het stuk waar je afkomt zit wel een 80km trajectcontrole maar dat staat duidelijk op de matrix borden. Daar is het gewoon netjes ~85 :)
Eind naar DH en gelijk ook begin richting UT:
http://goo.gl/maps/iA6GS
Dit komt me helemaal niet bekend voor. Is dit de A12 in de buurt van Woerden? Daar zou hij namelijk moeten eindigen (als je vanuit Utrecht komt)
Eind vanaf DH:
http://goo.gl/maps/PpPj2
Dit is alleen voor de hoofdrijbaan, geen idee voor de parallelbaan.
Ik heb het idee dat ik het over een andere controle heb. Het is echt dat stukje wat ik heb aangegeven in de TS. Dus niet Utrecht of DH zelf maar echt het stuk A12 daartussen waar je nu 120 mag (behalve als anders staat aangegeven). Dus niet de paralelbanen of de 100km banen
KillerAce_NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:19:
Vraaganders ff op flitsservice.nl daar houden ze dit soort info bij.
Had ik al even gezocht en er staat wel het een en ander maar is niet echt specifiek en oud.

Wat ik nu begrijp is er geen controle meer als je vanaf DH komt en richting Utrecht rijdt.
Vanuit Utrecht naar Den Haag begint hij bij het eerste Shell tankstation dat je tegenkomt nadat je van 100 naar 120 gaat

En voor de personen die het toch nog nodig vinden om te zeggen "gewoon 120 rijden". Ga aub van mijn linkerbaan af, dank u :)
En wat Paul hieronder zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 07-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22
Martijn-V4 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:20:
[..] en het rijd ook een stuk relaxter.
Wat fijn dat jij voor iedereen kan bepalen wat voor die persoon het fijnste rijdt? :P

In een voertuig met cruise control boeit mijn snelheid en of ik anderen inhaal of dat ik ingehaald word me echt totaal niet, dan zet ik hem strak op VMAX+3 over het algemeen.

Moet ik zelf gas geven dan merk ik dat ik echt een stuk relaxter rijd als ik net wat sneller ben dan de meeste anderen terwijl voor een ander die gemoedstoestand pas optreed wanneer hij strak op 2 seconden achter een ander aan kan tuffen. Ieder zijn ding :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dit is alleen op de hoofdrijbaan, daar waar de maximumsnelheid 100 km/h is.

Start TC bij dit portaal op de A12, UT - DH, voorbij Shellstation:
http://goo.gl/maps/kHOsC

Einde:
http://goo.gl/maps/giBMX

Beide gevallen kijk je tegen rijrichting in, maar dan zie je de detectieapparatuur mooi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Lucky-Shirt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:33:
Dit is alleen op de hoofdrijbaan, daar waar de maximumsnelheid 100 km/h is.

Start TC bij dit portaal op de A12, UT - DH, voorbij Shellstation:
http://goo.gl/maps/kHOsC

Einde:
http://goo.gl/maps/giBMX

Beide gevallen kijk je tegen rijrichting in, maar dan zie je de detectieapparatuur mooi hangen.
Ah dit zijn bekende punten. Bedankt, dit was precies waar ik naar opzoek was :) Maare hier is de max 120 toch? Tenminste het beginstuk dat je aangeeft. Daarna wordt het 100 ( na waar je vroeger moest invoegen) Vandaar ook mijn verwarring want het punt dat je aangeeft als einde ligt dan weer in het stuk waar je 100 mag rijden. Dus hoe gaat de trajectcontrole hier dan mee om?

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 07-11-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Paul schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]
Wat fijn dat jij voor iedereen kan bepalen wat voor die persoon het fijnste rijdt? :P

In een voertuig met cruise control boeit mijn snelheid en of ik anderen inhaal of dat ik ingehaald word me echt totaal niet, dan zet ik hem strak op VMAX+3 over het algemeen.

Moet ik zelf gas geven dan merk ik dat ik echt een stuk relaxter rijd als ik net wat sneller ben dan de meeste anderen terwijl voor een ander die gemoedstoestand pas optreed wanneer hij strak op 2 seconden achter een ander aan kan tuffen. Ieder zijn ding :)
Het ligt trouwens ook een beetje aan de auto. Mijn oude 316i reed net iets lekkerder 130 dan 120 (bij 130 liep de motor net iets soepeler/rustiger/stiller), mijn huidige wagen heeft dat niet en daar rij ik dus gewoon lekker de vmax mee.

Ik deel je gevoel trouwens dat het wel lekker kan zijn om net iets harder dan de rest te rijden. Op de A12 is het daarvoor vaak al genoeg om de vmax of net erboven te rijden.

Ik rij vooral 's middags laat, of 's avonds op de A12 tussen Gouda en Nieuwegein, en vanaf het moment dat je 120 mag, gaat de CC erop en meestal blijft die aan staan tot aan de afrit. Dat rijdt echt extreem relaxed :)
thewizard2006 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:35:
[...]

Ah dit zijn bekende punten. Bedankt, dit was precies waar ik naar opzoek was :) Maare hier is de max 120 toch? Tenminste het beginstuk dat je aangeeft. Daarna wordt het 100 ( na waar je vroeger moest invoegen) Vandaar ook mijn verwarring want het punt dat je aangeeft als einde ligt dan weer in het stuk waar je 100 mag rijden. Dus hoe gaat de trajectcontrole hier dan mee om?
Hier raak ik je even kwijt... Welk stuk bedoel je met "waar je 100 mag rijden"? Want vanaf De Meern tot ongeveer Nootdorp (vlak voor Den Haag) is de hele A12 in principe 120 (en met stukjes 130, met dank aan foute bebording :+), tenzij de spitsstrook open is.
Dus ook op het punt uit je link mag je 120, tenzij de linkerbaan open is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:08
Speedmaster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:17:

Speedmaster heeft dit traject 13 jaar gereden en heeft ondanks een zware voet nooit een bekeuring gescoort op dit traject v.v.
Klopt precies, ik rij elke werkdag precies hetzelfde a12 traject, om vervolgens de N11 op te gaan. Trajectcontrole is vanaf hectometerpaal 49.3 tot hectometerpaal 46.2

Tip app: Flitsmeister (android&iOS) zowel vaste, mobiele, als trajectcontroles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:24:
[...]

Hier raak ik je even kwijt... Welk stuk bedoel je met "waar je 100 mag rijden"? Want vanaf De Meern tot ongeveer Nootdorp (vlak voor Den Haag) is de hele A12 in principe 120 (en met stukjes 130, met dank aan foute bebording :+), tenzij de spitsstrook open is.
Dus ook op het punt uit je link mag je 120, tenzij de linkerbaan open is.
Ik heb hier nooit gereden dat deze spitsstrook dicht was, zover ik weet is deze altijd open en is het daar ook altijd 100. Hier is echter geen trajectcontrole of vaste flitspalen, het is daar dus alleen oppassen voor mobiele flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Die trajectcontrole op de A12 (Utrecht richting Gouda), dat stuk is toch 120km/h of 100km/h, afhankelijk van of de spitsstrook open is? Wordt die snelheidslimiet voor de trajectcontrole dan ook aangepast, of staat 'ie vast op 120km/h te controleren?

Edit: tja, als die spitsstrook altijd open is, en altijd op 100km/h staat - is die trajectcontrole dan ook ingesteld op 100km/h?

[ Voor 20% gewijzigd door vanaalten op 07-11-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het stuk van de trajectcontrole is altijd 120km/u, de linkerstrook is daar gewoon permanent. Vlak na de af- en oprit van Woerden (en dus voorbij de TC) wordt de meest linker strook een spitsstrook.
niek87 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:01:
[...]

Ik heb hier nooit gereden dat deze spitsstrook dicht was, zover ik weet is deze altijd open en is het daar ook altijd 100. Hier is echter geen trajectcontrole of vaste flitspalen, het is daar dus alleen oppassen voor mobiele flitsers.
Ik vrijwel alleen maar ;) Overdag is de linker strook bijna altijd opengesteld, en is de vmax ter plekke dus 100km/u, maar 's avonds (ik rij er meestal tussen 22.00 en 0.00) is hij eigenlijk altijd gesloten (heel soms is hij om onverklaarbare reden toch open... Ondanks een bijna lege snelweg |:( ) en mag je dus 120km/u.

Helemaal goed werkt dat systeem trouwens niet, openstelling zou automatisch moeten gaan, maar ik heb weleens in enorme drukte gezeten op een zondagmiddag/avond, waarbij de snelheid niet meer boven de 100 kwam en meestal lager lag, maar de strook toch gesloten bleef...

Ow, en tussen Woerden en vlak voor de afrit richting N11 hoef je niet bang te zijn voor flitsers ;) Die kunnen op dat stuk nergens staan en hoef je dus alleen op te letten voor vliegende controles. Maar die zullen je nooit aanhouden als je 130 ipv 120 rijdt (is mij in 5 jaar iig nog nooit overkomen). Vlak voor de afrit richting N11 is er wel een plek waar ze in het verleden weleens gestaan zouden hebben (wel meldingen gezien, nooit kunnen bevestigen) en iets verder, bij het viaduct en afrit Reeuwijk, waar ik ze in het verleden zelf weleens heb zien staan.

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 07-11-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb er gisteren op de terugweg (Utrecht --> Den Haag) extra goed op gelet. De start heb ik gezien en inderdaad rond hectometer paaltje 49. Dit stuk is 120.

Zoals hierboven al gezegd is is door de verbreding van de A12 het punt waar je vroeger moest invoegen nu een vierde baan. Als deze open is dan staat er dat je daar 100 mag. Echter is dit niet het einde van de trajectcontrole die staat aangegeven (behalve als het klopt wat Niek87 zegt. Volgens mij begint het daar ongeveer met 100).
Gisteren reed ik daar dus op dat 100 stuk veilig 110 en ik moet je zeggen ik werd door alles en iedereen ingehaald behalve vrachtwagens. Zelfs met 120 ben je verre van de snelste. Heb dus het idee dat hier niets meer zit qua controle.

En wat vanaalten zegt. Als er vroeger altijd 120 mocht en hier was de trajectcontrole op ingesteld kan hij dan nu zo ingesteld zijn dat je tijdens de open spitsstrook een trajectcontrole voor 100 hebt behalve over het eerste stuk waar je 120 mag? Heb wel een aantal (controle) camera's zien hangen dus wellicht dat dit op te delen is in stukken. Wie wil dit een keer uittesten? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 08-11-2012 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24
Er is helemaal geen wegverbreding geweest in het trajectcontrole-stuk! En waar de weg verbreed is is geen trajectcontrole!

De trajectcontrole is tussen de benzinepomp Hellevliet tot de afslag Woerden/Linschoten. De wegverbreding begint kilometers verder pas! Er veranderd dus helemaal niets aan de trajectcontrole.

En de trajectcontrole is actief in beide richtingen. Je kan alle camera's trouwens gewoon zien hangen als je door je voorruit omhoog kijkt, en op de portalen staat ook een rond ding op een hoge paal midden op het portaal, dat de gegevens doorzendt naar het volgende portaal. Kan niet missen.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 08-11-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12
Paul schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:32:
[...]

Oh was dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Knightwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:25:

En de trajectcontrole is actief in beide richtingen.
volgens mij niet hoor. Maar één kant op. En ik rijd af en toe te hard op dat stuk tussen Woerden en De Meern, dus empirisch aangetoond :P Op de Ring Utrecht is het wel in beide richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dat weet ik wel zeker dat het alleen van UT -> DH actief is. Aan de andere kant ziet het er wel spannend uit, maar zoals eerder gemeld zijn dat testopstellingen van RWS, staat als het goed is ook aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
Lucky-Shirt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:17:
Dat weet ik wel zeker dat het alleen van UT -> DH actief is. Aan de andere kant ziet het er wel spannend uit, maar zoals eerder gemeld zijn dat testopstellingen van RWS, staat als het goed is ook aangegeven.
Ik weet het ook zeker, alleen van Utrecht richting Den Haag, andersom rijd ik altijd 130+ en in 4 maand nog geen boete in de bus gehad.

@thewizard2006: camera's in het 100 stuk na de trajectcontrole hangen er om te kijken of de spitsstrook open moet is mijn mening. Is geen controle oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De andere kant op staan ze soms wel te flitsen..

Ik heb zelf vorig jaar 2 bonnen gehad, had n beetje n kutperiode, en besloot dat ik vlot thuis wilde zijn, hele weg (behalve op de brug bij Utrecht) 130-140 op de teller gereden.. Paar weken later had ik 2 bonnen, beide op zondag-avond 00.00 uur, beide verlaten snelweg, met n week dr tussen.. Sinds dien weet ik dus waar de trajectcontrole zit.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik ben goed bekend met flitsservice maar dan zou ik toch ergens heel erg gemist moeten hebben dat die TC maar in 1 richting is.
Verder gun ik ze geen cent dus blijft dat stuk bewust onder de limiet rijden (afwijking nog niet meegeteld), dus krijg daar vanzelfsprekend ook nooit bekeuringen van.
Lucky-Shirt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:17:
Die testopstellingen in de berm zijn heel iets anders dan de cameraportalen boven de weg, die op ongeveer dezelfde plek staan als de cameraportalen in de andere richting. De TC is van DH naar UT wel degelijk aanwezig, maar of die actief is kan ik niet bevestigen.

[ Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 08-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Knightwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:56:
Ik ben goed bekend met flitsservice maar dan zou ik toch ergens heel erg gemist moeten hebben dat die TC maar in 1 richting is.
Verder gun ik ze geen cent dus blijft dat stuk bewust onder de limiet rijden (afwijking nog niet meegeteld), dus krijg daar vanzelfsprekend ook nooit bekeuringen van.

[...]

Die testopstellingen in de berm zijn heel iets anders dan de cameraportalen boven de weg, die op ongeveer dezelfde plek staan als de cameraportalen in de andere richting.
Je zit echt mis, die testopstelling waar ik het over heb, is juist ook datgene wat boven de weghangt. Als dat stuk ook TC zou zijn, had ik regelmatig wat in de bus moeten krijgen. Ga nog maar eens kijken op flitsservice.

De TC in Utrecht zelf is wel beide richtingen, wellicht ben je daarmee in de war.

Hier het bord wat ik bedoel:
http://goo.gl/maps/ZV4kD

En dit alles is dus ook onderdeel van de testopstelling:
http://goo.gl/maps/FuYgA
en geen TC. Aan de andere kant staat ook geen portaal.

Een portaal verder staat er wel een naast, daar wordt je, de andere kant op, ook opgenomen in de TC. Maar aan deze kant hangt er niets aan de achterkant.
http://goo.gl/maps/2Odob

[ Voor 36% gewijzigd door Lucky-Shirt op 08-11-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lucky-Shirt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:01:
De TC in Utrecht zelf is wel beide richtingen, wellicht ben je daarmee in de war.
Nee want daar kom ik echt nooit, wel op het stuk UT<>DH. Vanuit Den Bosch op Oudenrijn linksaf naar Den Haag, en vanuit Den Haag bij Oudenrijn rechtsaf terug naar Den Bosch. Het stuk A12 oostelijk van Oudenrijn kom ik dus niet. In m'n hele leven maar zelden ooit geweest. En ja daar is de TC ook in beide richtingen idd.

Net als dat de TC op de A12 bij Arnhem (waarvan ik eerst even dacht dat dit topic daar over ging) helemaal volledig weggehaald is en verplaatst naar de A58 bij Goes.
Hier het bord wat ik bedoel:
http://goo.gl/maps/ZV4kD

En dit alles is dus ook onderdeel van de testopstelling:
http://goo.gl/maps/FuYgA
en geen TC. Aan de andere kant staat ook geen portaal.

Een portaal verder staat er wel een naast, daar wordt je, de andere kant op, ook opgenomen in de TC. Maar aan deze kant hangt er niets aan de achterkant.
http://goo.gl/maps/2Odob
Ja ik ken die testopstelling, rij meerdere keren per jaar die route ;)
Ik zou toch zweren dat er op het stuk Woerden/Linschoten - Bijleveld ook 3 portalen vol TC-camera's hangen, en bij de invoegstrook bij Woerden ook een groot blauw bord "trajectcontrole" naast de weg staat.
Dat moet dan vrij recentelijk weggehaald zijn. De Streetviewfoto's zijn antiek trouwens (zoals onderhand overal), dus daar oordeel ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

FreakNL

Well do ya punk?

Tc is alleen richting dh. Ik rij vaak van afrit rdam Alexander tot afrit de Meern en vice versa. Richting Utrecht let ik nergens op richting rdam pas ik altijd op mbt de genoemde stukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zoals inmiddels al een aantal keer is aangegeven, staat er alleen een TC na de Shell tot aan afslag Woerden. Daarna zit er géén TC meer tot na het Prins Claus plein!
(ik rij die route meerdere keren per week en kan je precies aanwijzen waar alle camera's hangen op de A12 vanaf Utrecht tot aan Den Haag)

In het hele stuk met spitsstrook staan wel camera's, maar die zijn alleen voor verkeerscontrole.

De andere kant op zit er geen TC, alleen staat vlak voor de BP een test-portaal. Ik kan je zelfs vertellen wat er getest wordt, namelijk de maximale diepte waarop de lussen kunnen liggen om nog effect te hebben. Bovendien zullen ze er kentekenherkenningssoftware testen.

De blauwe borden met "Trajectcontrole" staan op meerdere plekken langs de A12 in beide richtingen (net als de bekende "Radar"-borden), ook op plekken waar geen TC actief is. Ik weet dat er tussen Utrecht en Gouda vroeger 3 stonden, 1 bij het begin, 1 bij het einde en 1 op een willekeurige plek. Waar ze nu staan en of ze nog staan, zou ik eigenlijk niet weten, want ik let er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
deepbass909 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:04:

In het hele stuk met spitsstrook staan wel camera's, maar die zijn alleen voor verkeerscontrole.
Beetje offtopic, maar dat vind ik ook te kansloos voor woorden. En al helemaal omdat die rijstrook aan de linkerkant van de weg is en breed genoeg is. Gewoon normale permanente rijstrook en opzouten met die controledrift en al die domme camera's. Goed punt om op te besparen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Knightwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:48:
[...]

Beetje offtopic, maar dat vind ik ook te kansloos voor woorden. En al helemaal omdat die rijstrook aan de linkerkant van de weg is en breed genoeg is. Gewoon normale permanente rijstrook en opzouten met die controledrift en al die domme camera's. Goed punt om op te besparen iig.
Weet je wel waarom die camera's er überhaupt staan? :? Dat heeft helemaal niks met controledrift te maken, maar alles met veiligheid.
Als je links pech krijgt waarbij je geen snelheid meer kan houden (klapband of gebroken aandrijfas om maar iets te noemen) sta je dus mooi stil op de linkerbaan zonder vluchtstrook. Achter die camera's, samen met detectielussen, zorgen ervoor dat in no-time de baan op rood springt en je tenminste nog enigszins veilig staat. Hetzelfde geldt trouwens voor de middelste banen. De beelden worden ook grotendeels automatisch geanalyseerd en in geval van er een verstoring wordt gedetecteerd (verkeer stokt bijv.) wordt de meldkamer automatisch op de hoogte gebracht.
En ja, ik heb het al een keer ervaren hoe snel de matrixen reageren als er links ineens iemand stil staat. Echt vlak voor mij was er iemand in de vangrail geklapt en stond op de rijbaan, en terwijl ik vol in de rem dook, kon ik al zien hoe de rijstrook achter mij spontaan helemaal leeg werd (en ja, ik hield mijn spiegels vol in de gaten om te kunnen zien of ik kon uitwijken en of er niet iemand achterop zou klappen). Er was nog geen RWS of politie in de buurt te bekennen, de borden moeten dus wel op afstand bediend zijn.

Dus tenzij je gigantisch in wil leveren op veiligheid, is het dus helemaal geen goed punt om op te besparen, alles behalve zelfs, het is een besparing, want er is minder toezicht op de weg nodig in de vorm van KLPD en RWS-wagens.
En als je dat wel vind, dan stel ik een experiment voor waarbij je jouw Trans-Am onverwachts op de linkerbaan stilzetten en de borden niet op rood laten gaan tot er politie of rws is. Eens kijken hoe snel je die camera's terug wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
deepbass909 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:35:
Weet je wel waarom die camera's er überhaupt staan? :? Dat heeft helemaal niks met controledrift te maken, maar alles met veiligheid.
Sorry maar volgens mij heb je me totaal verkeerd begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 09-11-2012 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:16
Volgens mij begrijpt hij je helemaal goed. Jullie hebben het over dezelfde camera's die aan de linkerkant van de weg staan op het stuk Woerden --> Gouda. Hier is nu ongeveer 2 jaar geleden een extra strook bijgekomen.

Wat een onzeker gemiep zeg over die trajectcontrole. Het is zo klaar als een klontje dat het enkele kilometers na de BP begint en eindigt bij het LAATSTE portaal bij de afslag Woerden. Het grote bord "controle" is het eindpunt van de TC.

Begin: https://maps.google.nl/?l...sg&cbp=12,274.62,,0,-3.27

Einde: https://maps.google.nl/?l...GHQ&cbp=12,248.42,,0,0.29

En nu klaar :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

Speedmaster

Make my day...

Sluuz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:44:
Volgens mij begrijpt hij je helemaal goed. Jullie hebben het over dezelfde camera's die aan de linkerkant van de weg staan op het stuk Woerden --> Gouda. Hier is nu ongeveer 2 jaar geleden een extra strook bijgekomen.

Wat een onzeker gemiep zeg over die trajectcontrole. Het is zo klaar als een klontje dat het enkele kilometers na de BP begint en eindigt bij het LAATSTE portaal bij de afslag Woerden. Het grote bord "controle" is het eindpunt van de TC.

Begin: https://maps.google.nl/?l...sg&cbp=12,274.62,,0,-3.27

Einde: https://maps.google.nl/?l...GHQ&cbp=12,248.42,,0,0.29

En nu klaar :)
Niet helemaal... het is een Shell pomp...en geen BP, BP staat richting Utrecht... :9

https://maps.google.nl/?l...GHQ&cbp=12,248.42,,0,0.29

[ Voor 7% gewijzigd door Speedmaster op 09-11-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Tussen Maarsbergen en Arnhem is er iig sowieso geen trajectcontrole afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
1000% zeker dat de TC alleen van UT > DH is.

ik rijd dagelijks met 140-150 en bij grote spoed met 180 door deze testopstelling (DH - UT) heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

deepbass909 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:35:

En als je dat wel vind, dan stel ik een experiment voor waarbij je jouw Trans-Am onverwachts op de linkerbaan stilzetten en de borden niet op rood laten gaan tot er politie of rws is. Eens kijken hoe snel je die camera's terug wilt hebben.
+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Volgens de App Flitsmeister is de enige controle inderdaad van UT richting DH (en niet andersom) ergens tussen hectometer paaltje 49 en 46 (dus voorbij de Shell en ongeveer 1km voor de vroegere versmallig. Klein stukje dus.

Waarom je hierna ineens maar 100 mag als er 4 banen open zijn kan ik trouwens niet bij. De weg blijft even breed als het stuk daarvoor waar je gewoon wel 120 mag. Als je 120 blijft rijden ben je trouwens een van de tragere auto's daar :)

In iedergeval allen bedankt voor de input. Het is mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Europese regelgeving geleuter over CO2 en fijnstof, hoe meer rijbanen, hoe lager de snelheid om aan de norm te komen.. Ofzoiets.. Ik heb dr echt schijt aan, zolang ze niet controleren rij ik harder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:31:
Volgens de App Flitsmeister is de enige controle inderdaad van UT richting DH (en niet andersom) ergens tussen hectometer paaltje 49 en 46 (dus voorbij de Shell en ongeveer 1km voor de vroegere versmallig. Klein stukje dus.

Waarom je hierna ineens maar 100 mag als er 4 banen open zijn kan ik trouwens niet bij. De weg blijft even breed als het stuk daarvoor waar je gewoon wel 120 mag. Als je 120 blijft rijden ben je trouwens een van de tragere auto's daar :)

In iedergeval allen bedankt voor de input. Het is mij duidelijk.
Vanaf waar je 100 mag zijn het 3 rijbanen + 1 spitstrook, daarvoor is het 4 rijbanen. Er zal vast een goede reden zijn (ik snap het zelf ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ja, spitsplusstrook open, dat is de reden dat je 100 mag, is die spitststrook dicht, gaat het naar 3 banen en mag je 120 blijven rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky-Shirt op 13-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
-100 bedoel je, want z'n opmerking sloeg helemaal nergens op want het is totaal niet wat ik bedoelde.

Dus -200 voor jou dat je +1 reageert op iets waarvan je helemaal niet weet waar het over gaat |:(
Schnor schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:17:
[...]

Vanaf waar je 100 mag zijn het 3 rijbanen + 1 spitstrook, daarvoor is het 4 rijbanen. Er zal vast een goede reden zijn (ik snap het zelf ook niet).
Er is ook geen logica behalve de controledrift van de overheid waar ik het wel over had.
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:03:
Ja, spitsplusstrook open, dat is de reden dat je 100 mag, is die spitststrook dicht, gaat het naar 3 banen en mag je 120 blijven rijden.
Ja te kansloos voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Knightwolf schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:57:
[...]

-100 bedoel je, want z'n opmerking sloeg helemaal nergens op want het is totaal niet wat ik bedoelde.

Dus -200 voor jou dat je +1 reageert op iets waarvan je helemaal niet weet waar het over gaat |:(

[...]

Er is ook geen logica behalve de controledrift van de overheid waar ik het wel over had.
Over welke controledrift heb je het in godsnaam? :?

Ik heb om eerlijk te zijn liever traject controle, dan camera's, zoals op de A9 bij Amsterdam... In de TC remmen ze tenminste niet bij elke camera, wat ze op de A9 wel doen.
En snelheidscontroles horen er gewoon bij, er is geen land in de EU waar die camera's niet staan en hier mag je tenminste nog navigatie hebben die waarschuwt.
[...]

Ja te kansloos voor woorden.
Jij snapt wet- en regelgeving en hoe het opgesteld wordt echt niet hè? Of wilt het niet snappen misschien... Het enige wat ik jou altijd zie doen, is klagen over regels waar jij misschien last van hebt, maar je vergeet even dat je het land deelt met 17 miljoen andere mensen. Naast milieu-eisen, speelt veiligheid een rol (in het spitsstrookgebied zijn nauwelijks tot geen uitwijkmogelijkheden aan de linkerkant) en zit er bovendien gewoon een capaciteitspunt bij ingebouwd. Misschien verstandig om eens in te lezen in hoe beleid wordt opgesteld en waar je allemaal rekening mee moet houden... Het is niet simpel iets waar iemand gewoon even zin in heeft... Er liggen vaak hele onderzoeken, overwegingen, diverse belangen, etc achter.
Bij 100km/u is de verwerkingscapaciteit van een weg nou eenmaal hoger dan bij 120 (het optimum lag dacht ik bij 70km/u). Dat is overigens wel gebaseerd op een gemiddelde afstand tussen de auto's van 2 seconden.
Aangezien de strook bij drukte open gaat, is het wel zo logisch om ook de snelheid iets te verlagen, om zo op 2 vlakken de capaciteit te verhogen. En aangezien ik deze weg meerdere keren per week rij, kan ik je melden dat die 20km/u over het spitsstrook-stuk amper extra tijd kost.

Misschien als men zich nou eens gewoon aan de geldende regels hield, waren veel maatregelen niet nodig, maar helaas, de praktijk leert anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Jij stemt zeker op groenlinks of zo? Er wordt juist teveel onderzocht en nagedacht. En er zijn teveel buitenstaanders die menen inspraak te hebben. Niet doen, gewoon bouwen die handel. Scheelt miljoenen aan geld en jaren aan tijd. Meer rijstroken = lagere snelheid slaat echt als een tang op een varken. Meer rijstroken zou hogere snelheid moeten betekenen. Hogere snelheid = meer doorstroming, dat is een allang bekend feit. Daarbij zorgen al die snelheidlimiet-wisselingen voor nog meer onnodig gerem en dus oponthoud. Als het drukker wordt gaat alles vanzelf langzamer rijden, daar hoeft geen snelheidslimiet voor aangepast te worden!

En spitsstroken zijn het ergste gedrocht van de snelweg, weg met die onzin, serieus, het brengt alleen maar ellende en niks positiefs. Permanente extra rijstroken is het enige acceptabele. Niet alleen voor mij maar voor iedereen. Heb nog nooit iemand positief gehoord over een spitsstrook in de vergelijking spitsstrook vs extra permanente rijstrook. Er is daar langs de A12 Utrecht-Gouda ruimte zat om per richting nog wel 2 rijstroken erbij te leggen, dus waarom in hemelsnaam moeilijk doen? Boomknuffelaars moet je niet naar luisteren, die willen alleen maar frustreren en tegenwerken, met alle extra uitstoot en vervuiling dat ze willen tegen gaan juist tot gevolg. Meer rijstroken = betere doorstroming = minder geluid en minder uitstoot. De maatschappij groeit, en daar moet de infrastructuur op vooruit lopen, ipv zoals al tientalle jaren op achterlopen.

En liever dat er gewoon goed zichtbare palen staan dan trajectcontroles, zodat ik tussen die palen in tenminste gas kan geven. Die belachelijk lage limieten hier in NL slaan ook al nergens op, en trajectcontroles zijn een doorn in het oog van iedereen die wel normaal wil doorrijden. De snelwegen zijn fysiek geschikt en ontworpen voor zeker 200 km/u, die 130 is al een schijntje daarvan, laat staan nog minder. Daarom zijn de wegen hier ook zo veilig. En daarom is een lagere limiet ook nergens voor nodig.

Dus ipv eisen dat iedereen zich aan de regels houdt moeten ze hand in eigen boezem steken en eerst eens realistische en normale regels opstellen met fatsoenlijke limieten ipv regels en limieten gericht op zoveel mogelijk bekeuringen en dus inkomsten. Dan creeeren ze een omgeving waar vanzelf meer mensen zich aan gaan houden. De huidige bureaucratie heeft niemand wat aan.

Goed kan zo nog wel ff door gaan, maar volgens mij is het al aardig offtopic aan het gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 14-11-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 08:04
Knightwolf schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:45:
De huidige bureaucratie heeft niemand wat aan.
Wat kunnen wij allemaal blij zijn dat jij geen onderdeel uit maakt van die bureaucratie. Want alles wat je spuit doe je zonder ook maar enige hinder van kennis te hebben.

Ik kan nu nog een keer het hele verhaal gaan uitleggen, maar Deepbass909 heeft dat al uitgebreid en correct gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

deepbass909 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:37:
(het optimum lag dacht ik bij 70km/u). Dat is overigens wel gebaseerd op een gemiddelde afstand tussen de auto's van 2 seconden.
Verder een goed onderbouwd verhaal :) maar één kleine aanvulling: het optimum ligt rond de 90km/h. Daarom was er ook zoveel kritiek dat ze de maximumsnelheid op een aantal rondwegen nar 80 km/h brachten, dat is lager dan het optimum waardoor je meer kans op files hebt. En dat gebeurde dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:49

En liever dat er gewoon goed zichtbare palen staan dan trajectcontroles, zodat ik tussen die palen in tenminste gas kan geven. Die belachelijk lage limieten hier in NL slaan ook al nergens op, en trajectcontroles zijn een doorn in het oog van iedereen die wel normaal wil doorrijden. De snelwegen zijn fysiek geschikt en ontworpen voor zeker 200 km/u, die 130 is al een schijntje daarvan, laat staan nog minder. Daarom zijn de wegen hier ook zo veilig. En daarom is een lagere limiet ook nergens voor nodig.

Dus ipv eisen dat iedereen zich aan de regels houdt moeten ze hand in eigen boezem steken en eerst eens realistische en normale regels opstellen met fatsoenlijke limieten ipv regels en limieten gericht op zoveel mogelijk bekeuringen en dus inkomsten. Dan creeeren ze een omgeving waar vanzelf meer mensen zich aan gaan houden. De huidige bureaucratie heeft niemand wat aan.

Goed kan zo nog wel ff door gaan, maar volgens mij is het al aardig offtopic aan het gaan.
Er staat ergens een filmpje van een crashtest tegen 180km/u Er blijft dan nog vrij weinig over van de auto.

Maar even om op jouw redenering door te gaan. Nu dat de wegen zo veilig zijn, zou het voor jou juist sneller moeten gaan, worden ze dan niet onveiliger?
Verder als je ziet hoe de gemiddelde mens rijd, dan zou ik zeker niet de snelheden verhogen. Het is niet omdat (naar jouw mening) de banen gebouwd zijn op 200km/u dat je dat ook moet proberen rijden. De regels zijn er nu eenmaal om het leefbaar voor iedereen te houden. als je daar niet blij om bent dan zijn er een paar keuzes die je kan maken. Zelf in de politiek gaan en de regels veranderen (veel geluk) of verhuizen naar een ander land, in jouw geval duitsland misschien. daar kan je nog lekker doorknallen met je kar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40
Knightwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:25:
En de trajectcontrole is actief in beide richtingen.
Dat is absoluut NIET waar! Ik rij daar al jaren wekelijks langs en op de terugweg vanuit DH naar Utrecht rij ik altijd hard genoeg om een bekeuring te krijgen (130-140 afhankelijk van hoe druk het is) en ik heb daar nog nooit een prent van gekregen.

Ik vermoed dat de verwarring ontstaat door die testlocatie en de weeglocaties. Er is tussen gouda en utrecht in deze richting absoluut geen trajectcontrole!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

FreakNL

Well do ya punk?

..

..

..
Wat een verschrikkelijk populistisch stuk :D :D Hulde! _/-\o_

En dan die 200 km/uur :D Briljante satire dit!! :D

En als het serieus bedoeld is -> :F ;(

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 26-11-2012 20:11 ]

Pagina: 1