Toon posts:

Permissies fotobestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een DVD vol met foto's gekregen en nu wil ik deze foto's hernoemen. Dit gaat echter niet omdat ik daar geen "permissie" voor zou hebben. Ik heb even op toon info geklikt en ik zag dat bij permissies alleen lezen stond. Deze instelling heb ik veranderd naar lezen en schrijven maar nog steeds kan ik niet in 1x alle foto's hernoemen omdat ik daar permissie voor heb. Ik zie bij 'toon info' rechtsonder ook een slotje op slot staan... maar die krijg ik niet unlocked als ik alle 500 foto's selecteer.

Is er een manier om dit op te lossen, want als ik deze foto's upload naar mijn website blijven ze zwart als ik ze aanklikt, dat zal ook wel door die beveiliging komen.

Disk persmissies herstellen werkt ook niet want dan krijg ik de melding "sommige info was niet beschikbaar tijdens intern opzoeken"

Nb. ik werk op Mountain Lion.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13

talin

ES-MA

je wil de foto's hernoemen terwijl ze op de dvd staan?
dat gaat niet werken.

eerst importeren met iPhote of image capture?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, die foto's had ik al op mijn desktop gezet in een mapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Als je bij het mapje op de desktop nu op 'Toon Info' klikt. Het slotje rechtsonderin staat wsl op 'gesloten'. Klik hierop en log in op het slotje te ontsluiten.

Pas nu de rechten aan. Aangezien het om foto's gaat kun je ervoor kiezen om 'everyone' op 'Read & Write' te zetten. Weet je zeker dat iedereen alles mag.

Hierna klik je op het radertje onder de rechten tabel. In het popup menu wat verschijnt klik je op 'Apply to enclosed items...'. Nu krijgen alle onderliggende items dezelfde rechten als het mapje waarop je het zojuist hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjoekbezoer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:20:
Als je bij het mapje op de desktop nu op 'Toon Info' klikt. Het slotje rechtsonderin staat wsl op 'gesloten'. Klik hierop en log in op het slotje te ontsluiten.

Pas nu de rechten aan. Aangezien het om foto's gaat kun je ervoor kiezen om 'everyone' op 'Read & Write' te zetten. Weet je zeker dat iedereen alles mag.

Hierna klik je op het radertje onder de rechten tabel. In het popup menu wat verschijnt klik je op 'Apply to enclosed items...'. Nu krijgen alle onderliggende items dezelfde rechten als het mapje waarop je het zojuist hebt ingesteld.
Dus ipv "selecteer alles" in de map om de rechten van alle foto's te veranderen moet ik dus de rechten opties veranderen van de map en dit toepassen op de map content.

Wel omslachtig (typisch Apple weer) maar het werkt gelukkig wel. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Nou ja, je kan in de terminal ook

code:
1
chmod -R a+rw ~/Desktop/mapje/*

doen, dan laat je het mapje met rust en ben je in 1 seconde klaar.
Pagina: 1