Hallo tweakers,
Zoals het topic al zegt wil ik mijn PC ugraden voor maximaal €500.
2 jaar geleden had ik een nieuwe PC gekocht en de specs zijn best wat achterhaald denk ik:
CPU: Intel core i5 @2.67 GHz
RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz
Moederbord: Dell Inc. 033FF6
Videokaart: ATI Radeon HD 5450
De computer is een Dell inspiron 580 en werkt gewoon normaal, maar zodra je spellen gaat spelen merk je toch dat het niet altijd vlekkeloos verloopt. Nu gaat onze playstation het huis uit, en wil ik dus wat meer op de PC gaan gamen.
Wat zijn mijn eisen?
- Battlefield 3/ GTA IV / V goed kunnen draaien.
- vlekkeloos met 2 monitoren kunnen werken.
Ik denk dat de hoogste prioriteit op de videokaart ligt, omdat die er nu in zit wel erg slecht is. Daarnaast dacht ik om van 4 naar 8GB ram te gaan. en om er 128GB ssd op te zetten voor windows en enkele games. De processor is goed genoeg denk ik.
bijzaken zijn echter: wat meer geheugen en mischien windows 8 vanwege het beter ondersteunen van 2 monitoren.
ik had zelf een klein lijstje gemaakt maar weet niet zeker of het goed is:
Nu wil ik graag jullie mening of dit een beetje goed is, en of dit allemaal aangesloten kan worden zonder dat dit problemen op levert?
Alvast bedankt!
EDIT: spellingsfouten
Zoals het topic al zegt wil ik mijn PC ugraden voor maximaal €500.
2 jaar geleden had ik een nieuwe PC gekocht en de specs zijn best wat achterhaald denk ik:
CPU: Intel core i5 @2.67 GHz
RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz
Moederbord: Dell Inc. 033FF6
Videokaart: ATI Radeon HD 5450
De computer is een Dell inspiron 580 en werkt gewoon normaal, maar zodra je spellen gaat spelen merk je toch dat het niet altijd vlekkeloos verloopt. Nu gaat onze playstation het huis uit, en wil ik dus wat meer op de PC gaan gamen.
Wat zijn mijn eisen?
- Battlefield 3/ GTA IV / V goed kunnen draaien.
- vlekkeloos met 2 monitoren kunnen werken.
Ik denk dat de hoogste prioriteit op de videokaart ligt, omdat die er nu in zit wel erg slecht is. Daarnaast dacht ik om van 4 naar 8GB ram te gaan. en om er 128GB ssd op te zetten voor windows en enkele games. De processor is goed genoeg denk ik.
bijzaken zijn echter: wat meer geheugen en mischien windows 8 vanwege het beter ondersteunen van 2 monitoren.
ik had zelf een klein lijstje gemaakt maar weet niet zeker of het goed is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Club3D Radeon HD 7850 royalQueen | € 157,- | € 157,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 84,85 | € 84,85 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,80 | |
Nu wil ik graag jullie mening of dit een beetje goed is, en of dit allemaal aangesloten kan worden zonder dat dit problemen op levert?
Alvast bedankt!
EDIT: spellingsfouten