Hoe onze nieuwe iPad best gebruiken in het gezin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Topicstarter
Na lang wikken en wegen een ipad aangeschaft (iPad4), met gifgroene Smart Case >:)

Waarom hebben we de ipad gekocht ? of waarvoor willen we hem gaan gebruiken ?

- voor kids
- om allebei op facebook te kunnen
- muziek en filmpjes afspelen
- Youtube kijken
- thuismail checken
- krantje lezen
- beide onze agenda's delen en syncen (vrouw en ik hebben androidphone)
- ...nog veel meer andere dingen die ik nu waarschijnlijk nog niet ken :D

Heb nog niet echt lang met de iPad kunnen werken (3uurtjes) en heb ook geen eerdere ervaringen met andere Apple devices of App store ofzo...dus volledige Apple-noob O-)

Maar ik heb toch al enkele praktische vragen welke jullie misschien voor mij kunnen opklaren:

1/ aparte account maken voor de kids lukt niet in iOS 6 ? dan maar apart mapje voor elk kind?

2/ hoe kan je het best omgaan met 2 verschillende facebook accounts op 1 ipad ? zonder iedere keer te moeten afmelden, en je eigen account gegevens opnieuw te moeten ingeven.

3/ maak je best een apart account (icloud, Gmail,...) aan voor de ipad zelf, als je die in gezinsverband gaat gebruiken ? of koppel ik die gewoon aan mijn gmail account ? Heb ik die iCloud-dinges eigenlijk wel nodig?

4/ maak ik een foute redenering als ik zeg: "Ik wil de ipad agenda gaan gebruiken als een soort van centraal thuis agenda waarmee ik makkelijk (wegens groter scherm dan smartphone) nieuwe afspraken voor het gezin, voor mijn vrouw en voor mij kan aanmaken en welke automatisch synced met onze google-agenda. Dit wil dan ook zeggen dat wanneer ik op mijn smartphone een afspraak toevoeg, deze automatisch ook zichtbaar wordt in de iPad agenda"

5/ kan ik op een eenvoudige manier de muziek die op men vaste Windows pc staat, afspelen op de ipad?...itunes gebruiken?

Ik wens mij alvast te verontschuldigen voor deze misshien wat rare post en rare vragen, waarop ik misschien zelf met wat zoekwerk ook allemaal antwoorden kan op vinden. Het was nu meer mijn bedoeling om van jullie (waarschijnlijk allemaal Apple-experten _/-\o_ ) enkele antwoorden los te krijgen uit jullie eigen ervaringen, om zo dan zelf nog wat gerichter te kunnen gaan zoeken en experimenteren.

Had ook nog graag geweten hoe jullie de ipad gebruiken in het gezin? misschien zijn er nog andere dingen waar ik helemaal nog niet aan gedacht heb 8)7

...heb het gevoel dat iPad = iLike :*)

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
1. Aparte accounts zijn er niet in iOS. Indien ieder kind andere apps gebruikt kan je aparte maps maken, maar kans is groot dat ze grotendeels dezelfde dingen gebruiken.

2. Je kan twee verschillende apps gebruiken, bijv. de officiele Facebook app, en Friendly. Als je toch de officiele app wil gebruiken zul je gewoon iedere keer moeten uitloggen.

3. Je hebt een Apple ID aangemaakt op een bepaald email adres. Dit is ook meteen je iCloud account.

4. Je kan meerdere agenda's erin zetten, maar het wordt wel chaotisch en onoverzichtelijk.

5. Gewoon via iTunes de muziek erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Gefeliciteerd en welkom bij de Apple sekte! :P

Wat betreft je vragen;
1/ aparte account maken voor de kids lukt niet in iOS 6 ? dan maar apart mapje voor elk kind?
Aparte accounts is inderdaad niet mogelijk, aparte map is waarschijnlijk het dichtste bij 'apart' wat je kunt krijgen. Probleem daarmee is natuurlijk wel dat als ze beiden (of allemaal? :P) eenzelfde app willen gebruiken, je deze maar in één map kunt zetten en dus niet meerdere snelkoppelingen als het ware in alle mappen.
2/ hoe kan je het best omgaan met 2 verschillende facebook accounts op 1 ipad ? zonder iedere keer te moeten afmelden, en je eigen account gegevens opnieuw te moeten ingeven.
Zelfde verhaal geldt hiervoor denk ik ook. Er is geen mogelijkheid tot een gescheiden iets op de iDevice tot nog toe. Dus je zult toch moeten afmelden en aanmelden iedere keer. Tenzij je een onofficiële app gaat gebruiken ernaast.
Of natuurlijk romantisch à la 1998 een gezamelijk Facebook account nemen :P
3/ maak je best een apart account (icloud, Gmail,...) aan voor de ipad zelf, als je die in gezinsverband gaat gebruiken ? of koppel ik die gewoon aan mijn gmail account ? Heb ik die iCloud-dinges eigenlijk wel nodig?
iCloud heb je in principe niet nodig, is niet verplicht, maar wel verrekte handig. Vooral voor je back-up e.d. dus gewoon aanmaken!
Maar gezien je volgende vraag zou ik een G-Mail account erbij aanmaken voor synchronisatie met je agenda.
Afspraken die je daar dan in zet worden automatisch (mits goed ingesteld natuurlijk) gesynct met je Google agenda, welke je weer kunt delen met verschillende accounts zodat deze inzichtelijk is.
4/ maak ik een foute redenering als ik zeg: "Ik wil de ipad agenda gaan gebruiken als een soort van centraal thuis agenda waarmee ik makkelijk (wegens groter scherm dan smartphone) nieuwe afspraken voor het gezin, voor mijn vrouw en voor mij kan aanmaken en welke automatisch synced met onze google-agenda. Dit wil dan ook zeggen dat wanneer ik op mijn smartphone een afspraak toevoeg, deze automatisch ook zichtbaar wordt in de iPad agenda"
Zie boven.
5/ kan ik op een eenvoudige manier de muziek die op men vaste Windows pc staat, afspelen op de ipad?...itunes gebruiken?
Muziek op je iPad vanaf je computer. Ik doe het zelf eigenlijk niet. Er zijn vast oplossingen voor. Er schiet mij een app (of meer oplossing) Reemote en Airfoil te binnen. Maar de apps zijn volgens mij wel betaald en weet niet helemaal zeker of dat aan je wensen voldoet.

Zie ook; http://reemoteapp.com/airfoil/site.html en http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

[ Voor 6% gewijzigd door jfversluis op 07-11-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom zo moeilijk met apps?? (dit gaat over vraag 5, muziek)

Zolang de windows PC aanstaat* kun je gewoon home sharing aanzetten op de windows PC (in iTunes) en op de iPad en dan kan je via "Muziek" op de iPad gewoon je gedeelde bibliotheek openen. Ik doe dat dagelijks.. AppleTV erbij en je zit helemaal gebakken (muziek via airplay naar AppleTV die weer op mijn receiver zit)..

Als je niet wil dat je PC aanstaat als je muziek wilt draaien zit er niets anders op dan de muziek naar je iPad te transfereren.

*Let wel, dit gaat via bonjour protocol wat eigenlijk broadcasting is dus de PC en de iPad moeten op hetzelfde netwerksegment zitten. Ik had hier in 1e instantie een apart segment voor mijn WiFi en dan werkt het dus niet (iPad op wifisegment (10.0.0.x) en PC (met iTunes) op LAN segment (192.168.0.x))

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 07-11-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor de TS, eigenlijk had je het beste een Android tablet kunnen kopen aangezien je vanaf android 4.2 wel aparte user accounts kunt maken.

Het probleem met de Ipad is dat hij helemaal is toegespitst op 1 gebruiker, je zal daardoor helaas je steeds opnieuw moeten aanmelden bij Facebook en je mail.

Een oplossing is gebruik maken van meerdere webbrowsers, ieder heeft zo z'n eigen sessie bij facebook en je hoeft niet steeds meer aan te melden. Nadeel: Safari is superieur aan 3rd party browsers omdat apple 3rd party ontwikkelaars verbied om webkit2 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
FreakNL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:42:
Waarom zo moeilijk met apps?? (dit gaat over vraag 5, muziek)

Zolang de windows PC aanstaat* kun je gewoon home sharing aanzetten op de windows PC (in iTunes) en op de iPad en dan kan je via "Muziek" op de iPad gewoon je gedeelde bibliotheek openen. Ik doe dat dagelijks.. AppleTV erbij en je zit helemaal gebakken (muziek via airplay naar AppleTV die weer op mijn receiver zit)..

Als je niet wil dat je PC aanstaat als je muziek wilt draaien zit er niets anders op dan de muziek naar je iPad te transfereren.

*Let wel, dit gaat via bonjour protocol wat eigenlijk broadcasting is dus de PC en de iPad moeten op hetzelfde netwerksegment zitten. Ik had hier in 1e instantie een apart segment voor mijn WiFi en dan werkt het dus niet (iPad op wifisegment (10.0.0.x) en PC (met iTunes) op LAN segment (192.168.0.x))
Verhip, had nooit uitgezocht wat home sharing nou inhield.. Bedankt! Weer wat geleerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
brilsmurfffje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:47:
Voor de TS, eigenlijk had je het beste een Android tablet kunnen kopen aangezien je vanaf android 4.2 wel aparte user accounts kunt maken.

Het probleem met de Ipad is dat hij helemaal is toegespitst op 1 gebruiker, je zal daardoor helaas je steeds opnieuw moeten aanmelden bij Facebook en je mail.

Een oplossing is gebruik maken van meerdere webbrowsers, ieder heeft zo z'n eigen sessie bij facebook en je hoeft niet steeds meer aan te melden. Nadeel: Safari is superieur aan 3rd party browsers omdat apple 3rd party ontwikkelaars verbied om webkit2 te gebruiken.
TS had ook 2 Ipad 1's kunnen kopen en ieder ze eigen account op iTunes en dan hadden ze allemaal tegelijk gekunt ;).

Dus nee een Android is niet gelijk een oplossing, hij zoekt een oplossing voor de situatie NU. ( mijn voor stel kan ook niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jfversluis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:58:
[...]

Verhip, had nooit uitgezocht wat home sharing nou inhield.. Bedankt! Weer wat geleerd! :+
En als je dan een openbare wifi joined kan iedereen van jouw muziek meegenieten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
brilsmurfffje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:00:
[...]

En als je dan een openbare wifi joined kan iedereen van jouw muziek meegenieten :>
_O- Soort lokale Spotify :P

Ben overigens wel benieuwd wat de ontwikkelingen gaan worden m.b.t. meerdere 'accounts'. Je zult in het thuisgebruik toch steeds meer gaan zien dat mensen dit willen en geen meerdere tablets willen gaan aanschaffen.

Inderdaad voor Android komt het er al aan, benieuwd of Apple ook nog mee gaat komen.

[ Voor 8% gewijzigd door jfversluis op 07-11-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is dat ik binnenkort een iPad krijg maar anders zou ik ook even wachten op een Android 4.2 tablet. Dat je de hele tijd moet wisselen van login als je beide wilt Facebooken...dat is toch toch niet van deze tijd? Het verbaast me zo dat zowel iOS als Android dit tot op heden niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

[...]

Je kan ook gewoon een wachtwoord instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Topicstarter
..sjonge jonge...laat maar komen al die goede tips.

Ben hier al gelijk een heel stuk wijzer geworden....kijk er al naar uit om vanavond enkele dingen uit te proberen.

Mijn iPad is momenteel gekoppeld aan mijn gmail, maar ik vermoed dat ik die zonder probleem kan laten koppelen met een nieuw ipad-gmail-account?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Brain3 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:18:
..sjonge jonge...laat maar komen al die goede tips.

Ben hier al gelijk een heel stuk wijzer geworden....kijk er al naar uit om vanavond enkele dingen uit te proberen.

Mijn iPad is momenteel gekoppeld aan mijn gmail, maar ik vermoed dat ik die zonder probleem kan laten koppelen met een nieuw ipad-gmail-account?
Tuurlijk!
Gewoon in je Instellingen naar E-mail, contacten, agenda's (geloof ik? Zoiets) en daar je account wijzigen/een nieuwe toevoegen en kiezen wat je wilt syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mbt facebook, ik zou 1 account inloggen via de app, de ander inloggen in de browser.
Overigens zou ik op iOS Chrome de superieure browser noemen, het is eigenlijk safari in een chrome jasje maar werkt prima.

Een iCloud account heb je nodig om apps te kopen en is wat mij betreft de aanbevolen manier om backups te maken.

Ikzelf gebruik ook meerdere agenda's op de iPad, voor mijn vrouw, mijn eigen agenda en een voor het gezin dat werkt echt prima. De vraag is alleen waar je die agenda's gaat neerzetten, ik zou gezien de android telefoons de gezamenlijke agenda aanmaken op een reeds bestaand google account.
Overigens vraag ik me wel af hoe handig het is om de agenda in lezen en schrijven op de gezinsipad te zetten, je kids kunnen dan de agenda ook aanpassen. Beter lijkt me dus jou agenda en die van je vrouw te delen met een andere account die enkel mag lezen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Good Fella schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:10:
[...]

Je kan ook gewoon een wachtwoord instellen ;)
Volgens mij zijn jullie in de war met airplay? Als er hier vrienden over de vloer komen en zich aanmelden op mijn wifi kunnen ze inderdaad met hun IOS device meteen (via airplay) streamen naar mijn ATV (aangezien er geen wachtwoord op de airplay zit bij mij)..

Ze kunnen echter mijn gedeelde (thuisdeling) iTunes bibliotheek NIET zien, aangezien dat weer via je AppleID gaat. En zijn hebben natuurlijk een andere AppleID op hun IOS device... Dat heeft dus niets met wachtwoorden te maken, maar met welk AppleID er op de iTunes library en IOS device staat ingesteld...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 07-11-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Laatst online: 10-11-2024
Mektheb schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:00:
[...]

TS had ook 2 Ipad 1's kunnen kopen en ieder ze eigen account op iTunes en dan hadden ze allemaal tegelijk gekunt ;).

Dus nee een Android is niet gelijk een oplossing, hij zoekt een oplossing voor de situatie NU. ( mijn voor stel kan ook niet ;) )
Dus je hebt liever een stel outdated tablets om maar geen android tablet te nemen?
Je signature zegt genoeg in ieder geval waarom dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Daisai schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:39:
[...]

Dus je hebt liever een stel outdated tablets om maar geen android tablet te nemen?
Uhm wat heeft dat er mee te maken ?, helemaal 0,0.

Het geen wat ik zei zegt alleen, dat hij nu een iPad heeft en dus niets aan een Android advies heeft.
En outdated, wat jij wil, maar alles wat TS er mee wou had er op gekunt ;), dat die dan 3 jaar oud is is dan daar aan toe, en ook zoals gezegt mijn voorstel was ook geen oplossing ;).

het is niet overall Apple vs Android.
En dat ik er toevallig 2 heb is ook omdat ze bijna gratis waren, anders had ik ze ook niet gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 07-11-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

FreakNL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:36:
[...]

[...]

Volgens mij zijn jullie in de war met airplay? Als er hier vrienden over de vloer komen en zich aanmelden op mijn wifi kunnen ze inderdaad met hun IOS device meteen (via airplay) streamen naar mijn ATV (aangezien er geen wachtwoord op de airplay zit bij mij)..

Ze kunnen echter mijn gedeelde (thuisdeling) iTunes bibliotheek NIET zien, aangezien dat weer via je AppleID gaat. En zijn hebben natuurlijk een andere AppleID op hun IOS device... Dat heeft dus niets met wachtwoorden te maken, maar met welk AppleID er op de iTunes library en IOS device staat ingesteld...
Je kan je bibliotheek ook met iedereen delen, dus niet alleen via AppleID. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Good Fella schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:55:
[...]

Je kan je bibliotheek ook met iedereen delen, dus niet alleen via AppleID. Correct me if I'm wrong.
... Use the Home Sharing command in the iTunes Advanced menu to turn on home sharing for each computer on the home WiFi network (up to five), entering the same Apple ID each time. ...
Toch echt een Apple ID nodig volgens deze tekst?

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05 09:00
Daisai schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:39:
[...]

Ga even ergens anders lopen trollen, dit is kansloos uitlok gedrag natuurlijk.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Laatst online: 10-11-2024
Mektheb schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:45:
[...]

Uhm wat heeft dat er mee te maken ?, helemaal 0,0.

Het geen wat ik zei zegt alleen, dat hij nu een iPad heeft en dus niets aan een Android advies heeft.
En outdated, wat jij wil, maar alles wat TS er mee wou had er op gekunt ;), dat die dan 3 jaar oud is is dan daar aan toe, en ook zoals gezegt mijn voorstel was ook geen oplossing ;).

het is niet overall Apple vs Android.
En dat ik er toevallig 2 heb is ook omdat ze bijna gratis waren, anders had ik ze ook niet gehad.
Tuurlijk heeft hij wel wat aan dat android advies, hij kan bijvoorbeeld kijken voor een goedkope android tablet zoals de nexus 7.
Hij wil iets doen met een ipad wat niet mogelijk is, alleen met android.

En als je voorstel geen oplossing is waarom post je het dan?

En ja een ipad 1 is outdated.
Ga even ergens anders lopen trollen, dit is kansloos uitlok gedrag natuurlijk.
Dit is geen trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Daisai schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:18:
[...]

Tuurlijk heeft hij wel wat aan dat android advies, hij kan bijvoorbeeld kijken voor een goedkope android tablet zoals de nexus 7.
Hij wil iets doen met een ipad wat niet mogelijk is, alleen met android.

En als je voorstel geen oplossing is waarom post je het dan?

En ja een ipad 1 is outdated.

[...]

Dit is geen trollen.
Daar gaat het nogmaals niet om, TS is opzoek naar een oplossing voor de huidige situatie en daar helpt een 200 euro device niet bij.
Dan kan die beter een Android Device kopen van 50 euro voor de kids.
En waarom ik het op die manier poste was om je te laten zien dat het geen oplossing was.
En tuurlijk is hij outdated, maar hij kan er nog wel alles mee doen wat hij zou willen, maar again not the point.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 07-11-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jfversluis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:03:
[...]

[...]

Toch echt een Apple ID nodig volgens deze tekst?

Bron
Dat is specifiek voor Home Sharing. Dat gaat op Apple ID inderdaad, maar het gaat ook iets verder dan alleen de iTunes Shared Library. Zo kun je met HS ook spelen vanaf een iOS device (zoals je wilt) en kun je de muziek ook werkelijk kopieren van de ene naar de andere computer. De gewone iTSL staat dat alles niet toe, maar biedt gewoon het delen van de library op het lokale netwerk met wie er ook maar aangesloten is.

Dat is dus volledig read-only en IMO niet iets om je zorgen om te maken als je op een netwerk zit met meerdere mensen. Dan kan iemand anders naar jouw muziek luisteren. Big whoop.

Overigens: de meeste échte publieke wifis (dwz, hotspots van kpn e.d.) staan communicatie tussen aangesloten clients onderling niet toe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Topicstarter
itsme schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:22:
Ikzelf gebruik ook meerdere agenda's op de iPad, voor mijn vrouw, mijn eigen agenda en een voor het gezin dat werkt echt prima. De vraag is alleen waar je die agenda's gaat neerzetten, ik zou gezien de android telefoons de gezamenlijke agenda aanmaken op een reeds bestaand google account.
Overigens vraag ik me wel af hoe handig het is om de agenda in lezen en schrijven op de gezinsipad te zetten, je kids kunnen dan de agenda ook aanpassen. Beter lijkt me dus jou agenda en die van je vrouw te delen met een andere account die enkel mag lezen.
hoe zit dat dan juist met jouw agenda's? eentje van de vrouw, eentje van jou en eentje van de ipad (=gezin) en die heb je dan alle drie op de ipad staan ? die van de ipad (=gezin) is dan een icloud agenda of zoiets en die andere dan ?

kids en de agenda aanpassen...bwa, daar heb ik nog niet zo'n schrik van. ;)

het feit of het handig is om de gezinsipad lezen en schrijven te geven, is gewoon het feit dat je niet met je smartphone (HTC Desire en Wildfire) moet liggen prielen om er snel effe een afspraak in te zetten

maar ik doe er misschien wel het beste aan om een gmail account aan te maken voor de ipad, en die google agenda geef ik dan toegang tot mijn agenda en die van mijn vrouw. Vraag is dan alleen of ik met de ipad nog onderscheid kan maken bij het opstellen van een nieuwe afspraak.....zullen we vanavond eens proberen ;p

btw, alsof het niet genoeg is......zijn er nog andere leuke dingen die je met de ipad in het gezin kan doen ?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ikzelf heb 3 iCloud accounts op de iPad:

Ik
Mijn vrouw
Het gezin

Je kunt prima meerdere icloud accounts toevoegen voor o.a. email en agenda, je kunt er echter maar 1 instellen als icloud backup account, find my iphone, find my friends etc.

Daarnaast dan nog een andere account voor de itunes store.
(Waar ik iCloud gebruik kun je natuurlijk ook google calendar gebruiken), je krijgt dan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://jkontherun.files.wordpress.com/2010/04/gcal.png

Kids en agenda aanpassen bedoel ik meer perongeluk, app starten om te kijken wat t is en dan maar random klikken :P

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Topicstarter
Hey,

Kan jullie alvast mededelen dat de app Friendly for facebook...een goeike is.

De layout en snelheid zijn iets minder dan de originele Facebook-app, maar je kan makkelijk switchen van account.

..nu de rest nog proberen ;)

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Nog een goede tip: Stel in de instellingen de "Beperkingen" in zodat je kids bijvoorbeeld niet zomaar Apps kunnen gaan kopen of in-app purchases kunnen doen! Die zaken zijn dan enkel mogelijk als je een code ingeeft. Ik heb al gemerkt dat vooral bij kleine kinderen dit een probleem kan zijn omdat ze (uiteraard) niet helemaal begrijpen wat er gebeurd. Vooral bij free games heb je nogal eens pop-ups die tevoorschijn komen om een betaalde versie aan te schaffen.

Op dezelfde manier kan je bijvoorbeeld toegang tot bepaalde Apps blokkeren (geen idee of het voor alle apps kan, maar de standaard Apple apps zoals de AppStore zeker wel).

Je zal zelf al wel door hebben dat je het Android advies hier mag vergeten, ik begrijp niet waarom zulke reacties hier gepost worden.
Er is een duidelijke situatie (iPad reeds in het gezin) met erg duidelijke vragen. Advies geven over een nog niet beschikbare Android versie die verschillende accounts ondersteund is dus niet aan de orde, zeker niet als daarvoor een extra device voor aangeschaft moet worden.

Nog een tip mbt de Google agenda's: Stel de Google accounts op je iPad in als "Exchange" accounts (in de documentatie op de site van Google zelf vind je info over hoe je dit moet doen). Als je dat doet zijn er een aantal belangrijke voordelen zoals bv. een agenda van een andere Google account die je met jouw Google account gedeeld hebt, kan je dan wél toevoegen op je iPad en dus niet alleen je eigen Google Agenda. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, nogal complex om uit te leggen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Darkstar op 08-11-2012 12:54 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Topicstarter
@darkstar:

1/ tip van de Beperkingen ga ik zeker eens bekijken..

2/ idd, bij free games krijg je wel al wat popups en die klein mannen klikken nog al gauw en graag op allerlei van die dingen...dus effe opletten

3/ snapte die posts over dat Android ding ook niet...was nochtans duidelijk "ipad is aangeschaft !!!"...

4/ Google agenda...goed dat je dat zegt, dit moet ik toch eens grondig bekijken.

Alvast bedankt voor de goede raad

<GoT> Brain3#2873

Pagina: 1