Facebook werkt niet meer, sommige andere sites ook niet

Pagina: 1
Acties:

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-11 10:31
Wie weet er raad? Sinds vanmorgen kom ik Facebook niet meer op via m'n vaste computer. Als ik de url intik gevold door enter gebeurt er helemaal niets, geen wit scherm of foutmelding, hij blijft gewoon op m'n startpagina staan.

Ik heb al Gegoogeld maar word daar ook niet wijzer van, behalve dat er ergens stond dat je kon checken of je IP-adres geblacklist is, dat heb ik gedaan maar alles was goed.

Een aantal andere sites werkt ook niet, zoals bijvoorbeeld bokt of de site van opgelicht.nl (de home-pagina doet het wel, de forumpagina werkt weer niet).

Ik heb via de wifi op m'n mobiel (via m'n eigen router) geprobeerd om op Facebook te komen, en dat ging wel goed. Het lijkt me dus geen routerprobleem. Ik heb sinds ook geen nieuwe software geïnstalleerd of dingen verwijderd ofzo, dus dat kan het ook niet zijn.

Heeft iemand suggesties hoe ik de boel weer werkend kan krijgen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 15:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Check je DNS settings en probeer eventueel een andere DNS server zoals bijvoorbeeld die van google, 8.8.8.8

• Truusje26
Bedankt voor je reactie Hann1Bal. Ik ben niet zo handig met dit allemaal, maar met hulp van Google is het gelukt om te doen wat je zei. M'n DNS settings stond op "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen. Dit heb ik veranderd in "De volgende DNS-serveradressen gebruiken, en dan 8.8.8.8. ingevuld bij "Voorkeurs DNS-server". Helaas nog steeds hetzelfde probleem als ik de Facebook url intik of via Google op de Facebook link klik. Als ik via surfanoniem.nl naar Facebook ga werkt dat wel.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer eens de pagina's die lopen te bokken (leuk woord :P) met een andere browser te benaderen. En misschien denk ik teveel door, maar check voor de zekerheid ook je host file (openen met notepad e.d.) of daar geen verwijzingen of andere dingen instaan die er niet in horen.

[ Voor 0% gewijzigd door LnC op 07-11-2012 12:21 . Reden: Typo ]

• Truusje26
Het enige wat er in m'n hostfile staat is 127.0.0.1 localhost. Staat dat goed?

Verder heb ik voor de zekerheid ook een virus-, malware en spyware scan gedaan, maar daar kwam helemaal niets uit.

Heb vanmorgen al gereboot maar zal het nu na het scannen voor de zekerheid nog ffies doen, je weet nooit.

Mocht het dan nog niet opgelost zijn dan ga ik een andere browser proberen.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 09:03
Truusje26 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:52:
Het enige wat er in m'n hostfile staat is 127.0.0.1 localhost. Staat dat goed?
Dat is inderdaad de default.

• Truusje26
Heel vaag, maar het probleem is opgelost. Heb net m'n computer weer gereboot en nu kan ik wel weer op Facebook en die andere sites die het eerst niet deden. Geen idee wat het nou geweest is, maar ik ben blij dat het is opgelost. Bedankt voor jullie hulp!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Truusje26 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:52:
Heel vaag, maar het probleem is opgelost. Heb net m'n computer weer gereboot en nu kan ik wel weer op Facebook en die andere sites die het eerst niet deden. Geen idee wat het nou geweest is, maar ik ben blij dat het is opgelost. Bedankt voor jullie hulp!
Rebooten, ook de router/modem etc en soms even geduld hebben, zoals in dit overbekende Youtube filmpje staat (kan je er nog om lachen ook) :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1