Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft wil via Kinect aantal kijkers film reguleren

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Wow dit is niet helemaal correct:
De termen Xbox, film en Kinect worden in de aanvraag niet genoemd, maar de meest voor de hand liggende toepassing van het patent is het reguleren van het aantal personen dat naar een film via de Xbox 360, de spelconsole van Microsoft, kijkt.
En
Concrete plannen met de techniek zijn niet aangekondigd
En dat met de titel "Patentaanvraag: Microsoft wil via Kinect aantal kijkers film reguleren".

1. Er staan geen quotes om de titel terwijl MS nergens Kinect heeft genoemd (volgens jullie eigen artikel).

2. Technisch gezien is het onwaarschijnlijk dat de Kinect genoeg discriminerende kracht heeft om meerdere mensen met zoveel zekerheid te identificeren dat deze gebruikt kan worden voor DRM.

Onderbouwing:

- De Kinect heeft maar een 640x480 camera en gezichten zullen vrij ver weg zijn. Het aantal pixels per gezicht is dus erg laag en daarom is het erg moeilijk om genoeg features te detecteren zodat je met, zeg 99% zekerheid kan zeggen dat die persoon geen licentie heeft. (bron)

- Er wordt een patent mbt herkenning van leeftijd aangedragen. Dit is helaas een heel andere techniek (gaat over features van lichaam contouren) en is niet genoeg om iemand te identificeren.

Edit: heb het even helemaal herschreven want het was nogal een onduidelijke brij geworden.

[ Voor 59% gewijzigd door roy-t op 07-11-2012 11:09 ]

~ Mijn prog blog!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Het lijkt me toch duidelijk dat het gaat om een idee en - zover we weten - nog niet om een concreet product of dienst. In dat idee past Kinect heel goed. Of Microsoft - mocht er een concreet product komen - ook echt Kinect in zijn huidige vorm gaat gebruiken, is maar zeer de vraag. Maar om aan je bezwaren tegemoet te komen, heb ik een zin toegevoegd waarin beschreven staat dat de huidige versie van Kinect wellicht niet geschikt is.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Bedankt voor de aanpassing.

Hoe zit het precies qua die titel? Zien jullie dat met die dubbele punt zo alsof 'het patent zegt' ....? Dit is natuurlijk geen gerucht maar meer een analyse maar ik blijf de titel zo veel te sterk vinden. Hoe zit dat in jullie groene boekje?

(Gaat niet om aanpassingen, het artikel is nu al 'internet oud' en de 160+ rants in de comments gaan we toch niet meer tegen :P)

~ Mijn prog blog!