Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Afbeeldingslocatie: http://www.familiedekorte.nl/vivotab.png

Omschrijving:

De ASUS Vivo Tab RT beschikt onder meer over een 10.1 inch Super IPS + LCD display met een resolutie van 1.366 bij 768 pixels, een quad-core Tegra 3 processor, 2GB aan werkgeheugen, 64GB aan opslaggeheugen, twee camera’s, een microSD card reader en een HDMI poort. Het afneembare keyboard dock beschikt over een extra batterij, USB aansluitingen en een QWERTY keyboard.

Reviews:

PCWorld (Engels)
Engadget (Engels)
PCMag (Engels)
Gizmodo (Engels)
CNet (Engels videoreview)

Alle specificaties op een rij:

Besturingssysteem: Windows RT
Office Thuis & Student 2013 RT
Scherm: 10.1" WXGA (1366x768) Super IPS+
Multi-touch ondersteuning
Grafisch: NVIDIA® Tegra3™ Quad-Core, 1.3 GHz
RAM: 2GB
Opslag: 32GB/64GB eMMC +
32GB 36 maanden ASUS Webstorage Space
Draadloos: WLAN 802.11 b/g/n
Bluetooth: Versie 4.0
Camera: 2 MP voorkant + 8 MP achterkant + autofocus + flitser
Audio: Stereo Speakers (4 speakers)

Poorten en ingebouwde fuctionaliteiten VivoTab RT:

1 x 2-in-1 Audio Jack (hoofdtelefoon / Mic-in)
1 x micro HDMI
1 x Micro SD kaartlezer(SDXC)
NFC
Gyroscoop
Lichtsensor
G-Sensor
GPS
525 gram
25 WH accu (+- 9 uur)

Toetsenbord dock:

1 x USB 2.0 port
22 WH Batterij (7 uur langer power)
Gewicht: 538 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.familiedekorte.nl/vivotab6.png

Sinds enkele dagen is de tablet verkrijgbaar bij de volgende retailers (64GB versie zonder Dock):

Alternate € 599
SiComputers € 611
Take IT now € 614
PC-Connected € 615,55
Zercom € 618,90
Afuture € 620
Azerty € 635,42

Als er nog tips en of aanmerkingen zijn op de TS dan graag even een DM of een berichtje hieronder ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Trackerfire op 07-11-2012 20:13 . Reden: Vervollediging ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 17:48
Persoonlijk vindt ik dit een zeer mooi alternatief op de Microsoft Surface. Echter ben ik zeer benieuwd naar één toevoeging: 3G. Deze versie heb ik nog nergens gezien. Weet iemand wanneer deze beschikbaar komt?
En komt het toetsenbord ook los in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Ik ben op dit moment bezig met een aanvraag bij Asus.. heb gisteren de VivoTab RT aangeschaft en kwam deze pagina tegen:

http://event.asus.com/Vivotab/Mobile_Dock/

Zou dus betekenen dat je een gratis dock krijgt bij aankoop van de VivoTab RT zonder dock. Aanvraag is nu in behandeling dus houd jullie via dit forum op de hoogte. Vanavond een uitgebreide update van mijn eerste bevindingen en wat foto's...

De versie met 3G staat als binnenkort leverbaar op de site van Alternate. Toetsenbord heb ik nagevraagd en ze hebben geen idee of deze los beschikbaar komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Trackerfire op 07-11-2012 15:54 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:41
Trackerfire schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:53:
Ik ben op dit moment bezig met een aanvraag bij Asus.. heb gisteren de VivoTab RT aangeschaft en kwam deze pagina tegen:

http://event.asus.com/Vivotab/Mobile_Dock/

Zou dus betekenen dat je een gratis dock krijgt bij aankoop van de VivoTab RT zonder dock. Aanvraag is nu in behandeling dus houd jullie via dit forum op de hoogte. Vanavond een uitgebreide update van mijn eerste bevindingen en wat foto's...

De versie met 3G staat als binnenkort leverbaar op de site van Alternate. Toetsenbord heb ik nagevraagd en ze hebben geen idee of deze los beschikbaar komt.
Das wel een goeie vondst zeg, besefte me niet dat het de 64GB was die nu in de links staan welke idd normaal gesproken zonder dock komt. Goede deal als je er gratis een dock bij krijgt (kost normaal gesproken toch weer 100 tot 150 euro los).

Mooi apparaat, maar toch wacht ik nog even op de Asus Transformer Book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mooie tablet, alleen zit er helaas geen USB-port in de tablet zelf, waardoor je de dock altijd bij je moet hebben.
Het is mij overigens niet duidelijk of de dock als "hoes" kan dienen, dus dat je een plat kan "opbergen".
Als dat zo is, dan is het dus minder vervelend het steeds mee te moeten nemen.
@TS: kan je bevestigen dat er inderdaad GPS op zit? Ik zie alleen termen als G-sensor en nergens GPS bij de specificaties, of kijk ik op de verkeerde plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
@geenstijl

Er zit inderdaad geen usb poort in de tablet zelf maar er is wel een adapter meegeleverd welke dient als usb poort. Je hoeft dus niet perse het dock altijd bij je te hebben voor usb ondersteuning.

Ik zal even kijken of er daadwerkelijk GPS op zit. De dock kan niet als hoes dienen, wel krijg je er volgens mij een soort tasje bij.

Update: GPS kan ik niet helemaal bevestigen omdat ik er zo even geen app voor weet, staat wel als aanwezig en pluspunt tov de surface op de site van Cnet in de review.

[ Voor 20% gewijzigd door Trackerfire op 07-11-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 18:53
Ik zie hier gewoon dat je hem kan dichtklappen en hier dat hij gps heeft.

Moet zegen dat hij er erg mooi uit ziet, zeker een goede tegenhanger voor de surface. Alsnog heb ik zeker geen spijt van mijn surface aankoop.

[ Voor 50% gewijzigd door vali op 07-11-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
@vali

Dat klopt alleen hij dient dan niet als hoes gebruiken. Wel kun je hem inderdaad plat dichtklappen, dat heb ik verkeerd opgevat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Vivo Tab RT 64 GB + dock onderweg. Ik bookmark dit topic en zal m'n ervaringen delen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Inmiddels het volgende bericht gehad:

Hartelijk dank voor uw email.

Ik vind het vervelend om te melden, maar deze actie geld niet in de Benelux. Dit betekend dat u hem niet kan bestellen.

Ons excuus voor de verkeerde informatie.

Ik hoop dat u alsnog optimaal gebruik kunt maken van de epad.

Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

K.Wierda

Asus TSD

Jammer, maar helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 21:56
Wellicht offtopic, maar als je dit ding overweegt aan te schaffen, raad ik ieder aan om eerst even in te lezen over de problemen met de Asus Transformer Prime, Tab en Infinity. Of minimaal een paar maanden wachten tot er genoeg gebruikerservaringen bekend zijn.

Zo te zien is deze Windows Tablet namelijk van hetzelfde design, ofwel grote kans dat dezelfde problemen zullen optreden. Dat wil zeggen, slecht Wifi bereik, slechte GPS ontvangst, spontane scheur in het scherm, lightbleed, LCD mura's, goedkope touchscreen laag, erg slechte I/O performance (op Android veroorzaakt dit continue "not responding" meldingen, omdat het geheugen te traag is).

En boven alles, de beroerde RMA support van Asus, mocht je een probleem hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door FunFair op 08-11-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had eerst de versie mét dock besteld voor 729 euro, maar toen ik gisteravond las over de gratis dock actie heb ik de bestelling gewijzigd in de versie zónder dock voor 599. Asus kan dit wel zo makkelijk zeggen in hun email Trackerfire, maar als je de instructies uitvoert dan krijg je de dock denk ik tóch. Want nergens blijkt uit dat de actie alleen geldt in de US.

Edit: Gatver. Ik lees dat de actie ook in Duitsland niet geldt en dat de informatie uit Trackerfire's mail dan toch wel zal kloppen. Kan ik wéér mijn bestelling bijwerken.

Inmiddels heb ik het apparaat in mijn bezit en heb een review geschreven die te lezen is via productreview: Asus Vivo Tab 64GB Grijs review door joblamie. Hij is per abuis gekoppeld aan het verkeerde product (de Windows 8 Pro versie), dat moet ik nog even zien te (laten) wijzigen.

[ Voor 114% gewijzigd door joblamie op 10-11-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
Vandaag ben ik maar naar Duitsland gereden om de 3g versie te bekijken in de mediamarkt.

Voor ik het wist stond ik ermee aan de kassa 😃

Tot nu toe bevalt ie prima! Mooi met 3g van Vodafone: zodra de simkaar herkend was, werd er een Vodafone app geinstalleerd welke o.a, het verbruik inzichtelijk brengt. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
FunFair schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:09:
Wellicht offtopic, maar als je dit ding overweegt aan te schaffen, raad ik ieder aan om eerst even in te lezen over de problemen met de Asus Transformer Prime, Tab en Infinity. Of minimaal een paar maanden wachten tot er genoeg gebruikerservaringen bekend zijn.

Zo te zien is deze Windows Tablet namelijk van hetzelfde design, ofwel grote kans dat dezelfde problemen zullen optreden. Dat wil zeggen, slecht Wifi bereik, slechte GPS ontvangst, spontane scheur in het scherm, lightbleed, LCD mura's, goedkope touchscreen laag, erg slechte I/O performance (op Android veroorzaakt dit continue "not responding" meldingen, omdat het geheugen te traag is).

En boven alles, de beroerde RMA support van Asus, mocht je een probleem hebben.
Wellicht goed bedoeld, maar ik kan in elk geval een aantal van deze punten al weerleggen. Wifi bereik lijkt beter dan de iPad 3. Ik heb beter bereik met de Asus dan met de iPad hier in huis namelijk. Touchscreen is erg responsive, en i/o performance lijkt ook gewoon goed. Dit heeft wss ook wat met het OS te maken natuurlijk, waar RT nieuw is. Lightbleed zie ik ook niet op mijn scherm overigens.

En spontsne scheur in het scherm? Dat is wel eg merkwaardig natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De punten die FunFair noemt zijn ook issues van de eerste Transformer Prime en die had wel degelijk een ander design, namelijk een volledig aluminium achterkant. Later heeft Asus alleen nog versies uitgebracht met een hele of gedeeltelijke plastic achterkant zodat het signaal er goed doorheen kwam.

Maar daar is bij deze Vivo Tab allemaal geen sprake van, het ding lijkt perfect gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterpoi
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 18:50
Wat ik nog nergens met 100% zekerheid heb gezien is of je nu silverlight apps in de DESKTOP versie van IE10 op Windows RT kan gebruiken.

Joblamie, je zou me een groot plezier doen of je deze website eens zou willen proberen openen op de desktop IE 10: http://demos.telerik.com/silverlight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masterpoi schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:08:
Wat ik nog nergens met 100% zekerheid heb gezien is of je nu silverlight apps in de DESKTOP versie van IE10 op Windows RT kan gebruiken.

Joblamie, je zou me een groot plezier doen of je deze website eens zou willen proberen openen op de desktop IE 10: http://demos.telerik.com/silverlight/
Nee helaas kun je de hiervoor benodigde silverlight plugin niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterpoi
  • Laatst online: 22-06 18:50
Jammer. Wachten op tablets met win 8 pro dan maar.

Bedankt om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels heeft net als de Surface RT ook de Vivo Tab RT een firmware update binnengekregen via Windows Update. De tablet lijkt erdoor aardig wat sneller te zijn in met name het opstarten van apps. De verbeteringen zijn niet wereldschokkend, maar wel duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hier resulteerde de firmware-update in een vasthangend bootproces (blijft staan op ASUS-logo). Ik kan niks vinden via Google hierover. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja trouwens: Na de firmware update doet de Windows-homebutton het niet meer.
Edit: Na een herstart toch weer wel.

[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 14-11-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
crackanimal schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:13:
[...]

Wellicht goed bedoeld, maar ik kan in elk geval een aantal van deze punten al weerleggen. Wifi bereik lijkt beter dan de iPad 3. Ik heb beter bereik met de Asus dan met de iPad hier in huis namelijk. Touchscreen is erg responsive, en i/o performance lijkt ook gewoon goed. Dit heeft wss ook wat met het OS te maken natuurlijk, waar RT nieuw is. Lightbleed zie ik ook niet op mijn scherm overigens.

En spontsne scheur in het scherm? Dat is wel eg merkwaardig natuurlijk!
Betreft de bartst in het scherm -> nieuws: Transformer-tablets Asus kampen met gebarsten schermen
Betreft slechte I/O kan dit aan android liggen, maar hardwarematig zijn er vreemde keuzes gemaakt door Asus. Het geheugen is onderzocht en van een ouder type. Daarnaast zijn er softmods gemaakt, waarbij een microSD kaartje werd gebruikt in plaats van het onboard geheugen, waarmee de prestaties enorm verbeteren. MicroSD kaartjes staan nou ook niet bekend om de denderende IO performance.
Ik hoop dat ze het daadwerkelijk opgelost hebben voor de Vivo TAB, maar ben benieuwd wat de benchmarks laten zien.
joblamie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:53:
De punten die FunFair noemt zijn ook issues van de eerste Transformer Prime en die had wel degelijk een ander design, namelijk een volledig aluminium achterkant. Later heeft Asus alleen nog versies uitgebracht met een hele of gedeeltelijke plastic achterkant zodat het signaal er goed doorheen kwam.

Maar daar is bij deze Vivo Tab allemaal geen sprake van, het ding lijkt perfect gefabriceerd.
Het gaat niet alleen om de Transformer Prime. Ook de TF300 (tab) en TF700 (infinity) hebben last van barsten in het scherm en relatief slechte Wifi ontvangst (ondanks hun plastic). Vandaar dat ik mensen er bewust voor wil maken en niet dezelfde fout begaan als ik. Ik hoop voor iedereen natuurlijk dat de Vivo wel degelijk is gemaakt i.t.t. de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf ook de Asus Transformer Prime gehad, dus ik weet exact welke problemen je bedoelt. Je bezorgdheid is terecht, maar kan ik in ieder geval wat WiFi ontvangst betreft volledig wegnemen. Die is op mijn Vivo Tab RT beter dan op mijn iPad.

Ik heb de Vivo Tab nu een hele week in gebruik en moet zeggen dat ik het een prima ding vindt. De 'firmware update' die via Windows Update binnenkwam heeft de performance van het ding aanzienlijk verhoogd, net als dat men constateert bij de Microsoft Surface RT. Verder merk ik dat ik de ViVo Tab RT steeds vaker ter hand neem en dus loskoppel van de dock, omdat ie toch wel erg lekker vasthoudt. In het begin moest ik erg wennen aan het brede beeld, maar intussen ben ik er aan gewend en geniet ik nog dagelijks van het lichte gewicht van de tablet.

Het enige dat nog mist zijn kwalitatief écht goede apps. Maar héél langzaam begint ook dat redelijk op gang te komen lijkt het,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
Iemand ook nog een tip voor een cover? Zo ben ik benieuwd of die Asus "smartcover" past, of dat er al andere passende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Laatst online: 22-07 10:45
Beste Tweakers,

Wil zelf ook een Vivo tab aanschaffen, maar heb even 2 vraagjes voor de bezitters van een windows RT toetstel:

- Is er al een teamviewer app?
- Zou ik nog even wachten op een nieuw model, of op de Surface RT?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door koendenb op 21-11-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koendenbraven schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:53:
Beste Tweakers,

Wil zelf ook een Vivo tab aanschaffen, maar heb even 2 vraagjes voor de bezitters van een windows RT toetstel:

- Is er al een teamviewer app?
- Zou ik nog even wachten op een nieuw model, of op de Surface RT?

Alvast bedankt!
Ja er is een Teamviewer app en nee, want waarom zou je wachten?

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De eerste Nederlandse Vivo Tab RT review:
Asus Vivo Tab RT 64 GB met dock review

De samenvatting:
Pluspunten:
+ Licht en dun
+ Apparaten makkelijk aan te sluiten via USB
+ Redelijke camera
+ Fantastisch scherm
+ Functionele Office 2013-apps meegeleverd
+ Snelle en handige multi-tasking

Minpunten:
- Breekbaar vastklikmechanisme
- Matig touchpad op dock
- Kleiner aanbod apps in Windows Store

• koendenb
Vanmiddag mijn vivo tab opgehaald, wat een mooi apparaat!!

Wat mij opvalt, is dat ik de rechterkant van het scherm (zwarte gedeelte) soort kan indrukken. Het lijkt wel alsof er iets tussen zit of dat het niet goed zit vastgelijmd. Als ik er op druk klikt het ook (geluid).

Is dit bij jullie ook zo? En zo niet, zou ik dan terug gaan voor een nieuw toestel? Het is niet heel storend, maar voor die prijs...

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
Iemand die mij kan helpen? Anders kan ik vanmiddag nog langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Hoi Koen,

Ik heb het ook een klein beetje. Vind het te verwaarloosbaar om op te sturen. Heb wel even gebeld en ze zeggen dat ik hem ervoor mag opsturen maar ik laat t even zo. Het blijft natuurlijk een soort plastic, waarschijnlijk bij wat warmer meer straks in het voorjaar 'smelt' het weer een beetje samen, vertelden hun althans... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
Oke, en is dit bij de winkel of bij Asus zelf?

Heb ik eigenlijk nog recht op een nieuw product als ik de stikkers heb verwijderd?

Het is een licht geval van DOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het ook :-) was me niet eerder opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
@joblamie Ik heb het voorgelegd bij de plek van aankoop en het is niet beschouwd als deffect. Jouw reactie verklaart dat ook weer.

Thanks voor de hulp ;)

[ Voor 0% gewijzigd door koendenb op 27-11-2012 16:32 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik heb hetzelfde bij mijn Transformer Prime. Gek genoeg is het na elke RMA erger geworden.
Naar mijn inziens is het een ontwerpfout/defect. Het klinkt alsof er een stukje tape los zit. Wat was de moeite geweest om hier een stukje foam of meer tape tussen te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
Ik heb mijn Vivo tab nu 1 week, maar het wordt wel minder bij mij. Het is overigens niet heel storend, maar voor de prijs die je er voor betaald is het iets te gek al zeg ik het zelf.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik heb mijn Vivo vandaag aangeschaft en ben erg onder de indruk van het beeldscherm. Ik heb op zich wel goede ervaringen met Asus tablets. Mijn vorige tablet was een TF101 en die was op zich niet slecht, doch nu wel achterhaald. Dit is echt een heel fijn ding, vloeiend als het maar kan en ik heb geen raar klikje aan de randen, waar dan ook. Kan natuurlijk nog komen. Hij is wel wat flexibel, moet ik zeggen. Beetje buigzaam. Daar had ik met de (nu een beetje een mammoet) die TF101 geen last van.

Het is wel jammer dat de gratis dock actie alleen in de US en Canada geldt. Vreemde actie van Asus, want een europese klant kan net zo goed een dock willen hebben en moeten hem voorlopig ook zonder dock aanschaffen.

Ik heb eerst nog getwijfeld of ik niet op de W8Pro versie wilde wachten, maar bedacht me dat de x86 applicaties die ik wil draaien eigenlijk niet eens goed ingericht zijn op Touchscreens of 10.1" schermpjes. Dus, een W8RT versie is prima in orde.

Installeren van de tab ging vlekkeloos. Kon ook meteen en makkelijk gesynched worden met mijn W8 PC instellingen. Ik ben wel een avondje zoet met spielerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
Dat synchroniseren van de instelling vind ik nog wel erg vaag werken. Als ik mijn achtergrond / Kleurinstellingen aanpas op mijn tablet of op mijn pc zie ik dat niet terug op het andere device.

Ook na een reboot of wat langere tijd wachten..

Doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Dat synchen gaat bij mij bijna instant. Zodra ik op de tablet of pc/laptop iets wijzig, dan hebben de andere devices het ook vrijwel direct. Heb je de synch opties wel goed ingesteld?
Je kunt ze vinden bij je PC settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Vandaag mijn Vivo omgeruild voor een nieuwe. De tablet die ik afgelopen donderdag had aangeschaft heeft eerst dienst gedaan als showmodel.
Nadat ik het schermoppervlak eens schoonmaakte, bemerkte ik dat het scherm beschadigd was. Niet in de zin van krassen of barsten, maar de beschermlaag (oleophobische coating) was op een aantal plekken verdwenen. Het leek er sterk op dat de tablet met een oplosmiddel was schoongemaakt.
Het was ook voelbaar bij het swipen. Op sommige stukken voelde je meer wrijving dan op andere.
Gelukkig werd er niet moeilijk gedaan en kon ik de tablet omruilen voor een non-showmodel exemplaar. Ik moest er wel even voor naar een andere vestiging, maar het hele proces is prima verlopen.
Nu is mijn Vivo echt helemaal nieuw. Voelt toch een stuk fijner.

Zojuist weer de Windows Update gedraaid. Alles is weer up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
De Vivo past perfect in een Samsung Galaxy 10.1 Pouch. Ik heb van Asus zelf geen hoesjes of dergelijken gevonden. Gezien het model zou hij ook prima in een sleeve van een TF300 of TF700 moeten passen, als die ergens te vinden zijn.
Andere hoezen en sleeves maken deze tablet weer veel te dik en lomp. Ik zag de Samsung Pouch en deed de gok.
Thuis aangekomen meteen even geprobeerd en het past precies. Dat is dan ook weer geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Laatst online: 17-11-2024
Stel, ik wil bijvoorbeeld het in mei uitkomende spel sim city gaan spelen met uiteraard een dock en muis want touchscreen ondersteuning zal het spel wel niet hebben. Wordt dit dan een probleem op een windows RT versie? En kan dit bijvoorbeeld wel op een Windows 8 pro tablet? Of wordt het misschien al onmogelijk door dat de tegra 3 het niet aan kan?

Tablets en windows 8 zijn nog wat nieuw voor me. Graag wat uitleg mocht iemand het weten. :)

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
power_user schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:20:
Stel, ik wil bijvoorbeeld het in mei uitkomende spel sim city gaan spelen met uiteraard een dock en muis want touchscreen ondersteuning zal het spel wel niet hebben. Wordt dit dan een probleem op een windows RT versie? En kan dit bijvoorbeeld wel op een Windows 8 pro tablet? Of wordt het misschien al onmogelijk door dat de tegra 3 het niet aan kan?

Tablets en windows 8 zijn nog wat nieuw voor me. Graag wat uitleg mocht iemand het weten. :)
Als je SimCity wilt spelen zul je een Windows 8 pro tablet moeten hebben. Op Windows RT tablets kun je namelijk alleen apps en spellen installeren uit de Windows Store. Dat zal hooguit een uitgeklede mobiele versie van SimCity zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Laatst online: 17-11-2024
Ok bedankt voor je reactie. Dan is de RT versie niks voor mij. De RT -versie heeft wel een tegra 3 processor waar de windows 8 vivo tab een z2760 chip heeft. Maakt dit op grafisch / games vlak nog verschil?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:52

Sick Nick

Drop the top!

Grafisch is de tegra wat sterker, maar als je game het er niet op doet heb je niet zoveel keus toch? Ik ben tot nu toe wel tevreden met m'n vivotab rt (64gb met dock), lekker vlot, browsen/email/kalender gaat perfect en dingen als fileinput op websites gaat hier wel (bijvoorbeeld een jpg uploaden na selecteren, of een nzb uploaden naar je NAS om te downloaden). Op ios/android werkt dat niet of alleen heel omslachtig, hier is het gewoon zoals op een normale PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
power_user schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:48:
Ok bedankt voor je reactie. Dan is de RT versie niks voor mij. De RT -versie heeft wel een tegra 3 processor waar de windows 8 vivo tab een z2760 chip heeft. Maakt dit op grafisch / games vlak nog verschil?
Als je SimCity op een pc wilt spelen heb je toch al snel een stevige machine nodig. Ik betwijfel of er uberhaupt een tablet met voldoende vermogen is, zowel cpu als gpu, om dat soepel te kunnen draaien. Simcity 2000 is natuurlijk geen probleem, maar Simcity 4K zal wel een heel ander verhaal worden. Denk ook niet dat een tablet de ideale omgeving voor SC is. Waarom zou je dat echt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik overigens vervelend vind aan de Vivo Tab RT, is dat de Windows-softbutton in het midden onderaan, ook reageert wanneer je de tablet in standby hebt staan. Daardoor gaat het scherm continu aan wanneer je de tablet in je handen vervoert, dus moet je opletten dat je de tablet niet bij die button vasthoudt. Nog meer mensen die dit is opgevallen?

Mijn inziens zou het zo moeten zijn dat je de tablet aanzet met de sleepbutton en dat dán pas die softbutton te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Yep, doet ie hier ook (inclusief haptic feedback). Zelf niet zoveel last van, als ik hem op pak wil ik hem toch gaan gebruiken en pak m toch aan de zijkant vast. Thuis ligt ie gewoon los op tafel, klaar voor gebruik.
Als je veel rond loopt met de tablet in je hand zou je hem ook op z'n kop kunnen meenemen natuurlijk (windows logo bovenop) zodat je vingers over de webcam vallen en niet de boel perongeluk aan zetten. Ik heb m zelf onderweg eigenlijk altijd in het dock zitten, haal m alleen eruit als ik ben waar ik moet zijn. Onderweg is het dock ideaal om m gewoon neer te zetten (filmpje kijken bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
joblamie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:47:
Wat ik overigens vervelend vind aan de Vivo Tab RT, is dat de Windows-softbutton in het midden onderaan, ook reageert wanneer je de tablet in standby hebt staan. Daardoor gaat het scherm continu aan wanneer je de tablet in je handen vervoert, dus moet je opletten dat je de tablet niet bij die button vasthoudt. Nog meer mensen die dit is opgevallen?

Mijn inziens zou het zo moeten zijn dat je de tablet aanzet met de sleepbutton en dat dán pas die softbutton te gebruiken is.
Ik heb er tijdens vervoer geen last van, maar zo af en toe raak ik die button wel per ongeluk aan wanneer ik de tablet in 1 hand vasthoud. Tijdens het vervoeren zit hij in een sleeve en thuis ligt ie op tafel.
Het lijkt mij dat het wel softwarematig opgelost kan worden door de touch button vanuit de settings uit te schakelen. Wie weet komt dat ook nog wel. In principe heb ik er geen last van, maar kan me wel indenken dat dat voor anderen wel eens anders kan zijn.
Voor alsnog vind ik het een wereld tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43

SdR

Nou, inmiddels gisteren ook bij de Dixons langs geweest.. en tsjah, overstag, zonder er eerst mee te hebben gespeeld aangeschaft.

Eerste opzicht:
- Snelle reactie OS
- Microsoft Windows 8 profiel komt mooi mee over van Laptop
- Eerste update duurt lang!
- Oplaadtijd erg kort

Genis tot nu toe is een soort gelijke smart cover (ala Ipad) die ze blijkbaar wel hebben voor de VivoPas Smart (die niet in Benelux uit komt). Iemand hier al iets voor?

Overigens nog even contact gehad met ASUS Benelux, en volgens hun bronnen komt er geen soort gelijke actie als US en Canada voor het gratis dock.

[ Voor 21% gewijzigd door SdR op 17-12-2012 14:00 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik maak gebruik van een Samsung sleeve voor de Tab 10.1. Daar past de Asus ook in, maar heeft natuurlijk geen magneetje die je tab uitzet. Dat kan vast wel met een nfc sticker.

Ik weet nog niet of ik de keyboarddock nog wel zo interessant vind. Op mijn oude TF101 had ik die wel, maar gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor het veilige vervoer. Na het lezen van een aantal problemen met de TF700T met betrekking tot gebarsten schermen in combi met het toetsendock kreeg ik hier een ander gevoel bij.
Ik maak nu gebruik van een losse BT keyboard en muis. Dan hoef je ook geen usb poort te gebruiken.
Het is meteen een extra voordeel op de iPad, waar je geen muis op kunt aansluiten. ;)

Je eerste update zal wat langer duren, omdat er al redelijk wat updates zijn gekomen, waaronder 2 systeemupdates.

[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 17-12-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Zou het onderstaande ook op de TF600 passen?

Smart Cover for EeePad Transformer TF201/TF300/TF700

http://www.amazon.de/Smar...TF8&qid=1355831504&sr=1-4

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/316g7bgEefL._SL500_.jpg

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:18:
Ik maak gebruik van een Samsung sleeve voor de Tab 10.1. Daar past de Asus ook in, maar heeft natuurlijk geen magneetje die je tab uitzet. Dat kan vast wel met een nfc sticker.
Ik heb net de Samsung Pouch for Samsung 10.1" tablet gekocht en mijn Vivo Tab er in gestopt, maar krijg hem er nu niet meer uit :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

joblamie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:27:
[...]

Ik heb net de Samsung Pouch for Samsung 10.1" tablet gekocht en mijn Vivo Tab er in gestopt, maar krijg hem er nu niet meer uit :-P
Lol... Neem aan dat hij er inmiddels weer uit is?

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
joblamie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:27:
[...]

Dat is vervelend zeg. Dat kan de bedoeling niet zijn. Geen probleem bij de mijne, overigens. In het begin ging het wat stroef, maar nu komt ie er makkelijk uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Poops_McGhee op 18-12-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
SdR schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:53:
Zou het onderstaande ook op de TF600 passen?

Smart Cover for EeePad Transformer TF201/TF300/TF700

http://www.amazon.de/Smar...TF8&qid=1355831504&sr=1-4

[afbeelding]
De laatste afbeelding laat duidelijk schade door deze hoes op een TF300/700 zien. Er zitten slijtage plekken op de achterkant van de tab... Ik zou me er niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:56:
[...]

Dat is vervelend zeg. Dat kan de bedoeling niet zijn. Geen probleem bij de mijne, overigens. In het begin ging het wat stroef, maar nu komt ie er makkelijk uit.
Ik heb hem er weer uit gekregen, maar wel met héél veel moeite. Was serieus bang dat ik de Pouch moest open knippen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
joblamie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:17:
[...]

Ik heb hem er weer uit gekregen, maar wel met héél veel moeite. Was serieus bang dat ik de Pouch moest open knippen ;-)
Je zou ook in de onderste rand een inkeping kunnen maken waardoor je je tablet een duwtje de hoes uit kunt geven. Misschien een beetje zonde, maar dan werkt het wel. Of even geduld totdat de sleeve een beetje "ingeburgerd" is. Die van mij floept er makkelijk uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:44:
[...]
Je zou ook in de onderste rand een inkeping kunnen maken waardoor je je tablet een duwtje de hoes uit kunt geven. Misschien een beetje zonde, maar dan werkt het wel. Of even geduld totdat de sleeve een beetje "ingeburgerd" is. Die van mij floept er makkelijk uit nu.
Goeie tip, maar ik laat hem liever heel ;-) Jij hebt wel ook echt de Pouch for Samsung 10.1" Mobile Tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
joblamie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:32:
[...]

Goeie tip, maar ik laat hem liever heel ;-) Jij hebt wel ook echt de Pouch for Samsung 10.1" Mobile Tablet?
Jazeker, die heb ik ook. En nog wel een hele leuke aanbieding ook nog. Hing in het rek bij een telecom winkel voor de magnifieke prijs van €. 5,00. Originele Samsung, ongeopende verpakking.
Ze moesten er nodig vanaf. Ik help wel ;)
Inmiddels is de Pouch al een stuk beter bruikbaar inderdaad. Kwestie van geduld en er vaak in en uit halen.
Nu ben ik benieuwd of er al ergens een screenprotector te krijgen is voor de Vivo Tab RT of dat daar soms ook screenprotectors voor andere merken precies op passen.

• SdR

SdR

joblamie schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:53:
Inmiddels is de Pouch al een stuk beter bruikbaar inderdaad. Kwestie van geduld en er vaak in en uit halen.
Nu ben ik benieuwd of er al ergens een screenprotector te krijgen is voor de Vivo Tab RT of dat daar soms ook screenprotectors voor andere merken precies op passen.
Ja hier, alle soorten mat\glans\anti etc..:
http://www.clarivue.com/A...T-Vivo-Tab-RT_c_2260.html

Alleen nog niet in NL te verkrijgen!

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

SdR schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:37:
[...]

Ja hier, alle soorten mat\glans\anti etc..:
http://www.clarivue.com/A...T-Vivo-Tab-RT_c_2260.html

Alleen nog niet in NL te verkrijgen!
Inmiddels het volgende via Amazon besteld:
"atFoliX FX-Antireflex screen-protection film for Asus Vivo Tab RT TF600T (2 pack) - Anti-reflective screen protection! Top quality"
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/717IiYBGcnL._AA1500_.jpg
http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o00_s00_i00

IVSO® ASUS VIVO TAB RT TF600T Slim-Fit Folio Cover Case With Multi-Angle Stand & Automatic Sleep/Wake Function (Black)
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41aUJyz1guL._SL500_.jpg
http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o01_s00_i00

IVSO® ASUS VIVO TAB RT TF600T Slim PU Leather Stand Cover Case With Automatic Sleep/Wake Function (Black)
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YRsHxuceL._SL500_.jpg
http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o01_s00_i01

[ Voor 12% gewijzigd door SdR op 02-01-2013 08:58 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK ik ben erg benieuwd of de screenprotector goed aansluit en makkelijk op te brengen is en hoe snel je deze binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495804

Ik heb sinds 2 dagen ook de Vivo RT. Aan de ene kant is het een fijn apparaat, maar aan de andere kant kom ik toch ook een paar zaken tegen die me storen.
1- invoegtoepassingen in IE worden in windows RT niet ondersteund. Ik kwam hier achter omdat ik motogp video's wilde bekijken op de Vivo. Dat gaat dus niet......Iemand al ervaring mee?

2- sommige programma's starten niet op. bijvoorbeeld mail. Ik klik op de tegel, programma start (envelope in beeld) en vervolgens sluit het programma en ben ik weer in de start pagina. Wat is hier mis?

Dit soort probleempjes maken me altijd pissig. Het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Anoniem: 495804 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:14:
Ik heb sinds 2 dagen ook de Vivo RT. Aan de ene kant is het een fijn apparaat, maar aan de andere kant kom ik toch ook een paar zaken tegen die me storen.
1- invoegtoepassingen in IE worden in windows RT niet ondersteund. Ik kwam hier achter omdat ik motogp video's wilde bekijken op de Vivo. Dat gaat dus niet......Iemand al ervaring mee?

2- sommige programma's starten niet op. bijvoorbeeld mail. Ik klik op de tegel, programma start (envelope in beeld) en vervolgens sluit het programma en ben ik weer in de start pagina. Wat is hier mis?

Dit kan te maken hebben met de installatie van updates of het herstarten van de tab wat nodig is na updates. Ik heb soort gelijk issue gehad met inloggen, er kwam geen toetsenbord meer naar voren, echter na opnieuw opstarten bleek hij updates te moeten installeren.

Verder zijn bovenstaande items inmiddels verzonden en dus onderweg.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 16:00
Anoniem: 495804 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:14:

Over punt 1:
Windows RT is de tabletversie van Windows 8. De geïntegreerde IE10 browsers hebben beperkingen. Net zoals de browsers op andere Android tablets en iPads. Zo is in IE10 op een W8RT tablet de flashondersteuning beperkt, wordt Silverlight niet ondersteund en je kunt geen plugins installeren.

Wil je geen beperkingen, kies dan voor een tablet met de volledige versie van Windows 8.

Over punt 2:
Ik ga er even vanuit dat zowel W8RT als ook de Apps helemaal up to date zijn.
Een herstart van de tablet lost doorgaans alle problemen op.
Mocht het een structureel probleem blijven, dan de apps deinstalleren en opnieuw installeren.
Mocht dat ook niet werken, dan een reset naar fabrieksinstellingen.

Veel plezier nog van je tablet.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WilliamGeluk, bedankt voor je inzichten. Top!
V.w.b. Punt 1: Dit is toch wel teleurstellend.....Wordt dit nog in de toekomst wellicht anders?
Punt 2: Updates zijn zeker uitgevoerd en ik zal je tips zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden we er eigenlijk van dat Asus nu opeens met de Vivo Tab Smart op de proppen komt voor slechts 499 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer verder zitten testen met punt 2: Het niet goed opstarten van programma's na aanklikken tegel.
Ik heb meerdere profielen op de Vivo. Bij de 1 doet de mail/agenda het prima, maar bij profiel 2 doet zich het probleem wel voor. Ook het updaten van apps werkt bij 1 profiel wel en de ander weer niet...Het lijkt dus dat meerdere profielen het probleem veroorzaken...We testen weer verder. Als iemand nog tips heeft?

Waar kan ik een profiel verwijderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 495804 op 07-01-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

joblamie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:10:
Wat vinden we er eigenlijk van dat Asus nu opeens met de Vivo Tab Smart op de proppen komt voor slechts 499 euro?
Geen echte keyboard dock zoals de RT en geen accu in het keyboard, nee ben nog steeds tevreden :) Hij is snel, batterij gaat erg lang mee en uit standby komen gaat net zo snel als een android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een oplossing voor mijn punt 1:
invoegtoepassingen in IE worden in windows RT niet ondersteund. Ik kwam hier achter omdat ik motogp video's wilde bekijken op de Vivo. Dat gaat dus niet......

Dat gaat dus WEL!!! Zie onderstaande link voor informatie over een hack om dit probleem op te lossen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1961793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt 2 is ook opgelost door het profiel waar de apps niet werkten te verwijderen en opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
joblamie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:10:
Dubbel gevoel... enerzijds een beetje wrang, eerlijk gezegd. Ook als ik de hardware vergelijk zie ik wel genoeg overeenkomsten en kan dus te weinig verschil vinden om de RT tab die 100 euro extra gerechtvaardigd te zien.

Zeker na zo'n korte release periode van RT naar Pro heb ik eigenlijk wel een beetje het gevoel dat Asus een omruilactie mag aanbieden voor diegenen die daar oren naar hebben.
Anderzijds, Asus heeft me niet gedwongen om de RT versie te kopen. Ik kon gewoon niet wachten en het Windows 8 Pro alternatief was nog niet eens aanwezig. Dus wel een beetje mijn eigen schuld. Wachten loont vaak nogal eens met nieuwe gadgets.

Ik praat mezelf in dat het prijsverschil wordt gecompenseerd door het Office pakket. Nu nog een preview, maar die wordt, voor zover ik weet gratis omgezet naar een volledige versie zodra die af is. Office prijzen kennende is 100 euro nog wel een okay verschil...

Ik hoop overigens wel dat het geen trend gaat worden en dat RT langzaam al op de achtergrond gaat belanden. Developers zouden er voor kunnen kiezen om apps voor RT achterwegen te laten en voor de volledige Windows 8 versie door te ontwikkelen. Maarja, als de Smart echt 499 euro gaat kosten, dan zal ik het nog wel overwegen om die erbij te halen. Voor een nagenoeg nieuwe RT is vast nog wel een goede prijs te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de Asus VivoTab zo weinig verkocht? Of werkt de Asus zo goed en duidelijk dat een topic eigenlijk overbodig is. O-) Het is zo stil hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 495804 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:08:
Is de Asus VivoTab zo weinig verkocht? Of werkt de Asus zo goed en duidelijk dat een topic eigenlijk overbodig is. O-) Het is zo stil hier....
Eerlijk gezegd denk ik dat ie voor geen meter verkoopt. Ik heb me ook ontzettend verbaasd over hoe stil het in dit topic is. Ik heb de tablet ook te koop staan op verschillende media voor relatief weinig geld, maar er reageert echt geen hond op. Er is 0,0 interesse en dat verbaast mij enorm. Daarnaast is het ding volgens mij ook best slecht verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik de Asus wilde kopen was het vooral uitverkocht en waren er flinke levertijden. Daaruit concludeerde ik dat er veel vraag naar was. Maar wellicht ook weinig tot geen voorraad aangehouden.

Ik krijg ook steeds meer het idee dat een tablet met Windows 8 eigenlijk de toekomst gaat worden. Hoewel Windows RT specifiek voor ARM is ontwikkeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 495804 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:14:
Toen ik de Asus wilde kopen was het vooral uitverkocht en waren er flinke levertijden. Daaruit concludeerde ik dat er veel vraag naar was. Maar wellicht ook weinig tot geen voorraad aangehouden.

Ik krijg ook steeds meer het idee dat een tablet met Windows 8 eigenlijk de toekomst gaat worden. Hoewel Windows RT specifiek voor ARM is ontwikkeld....
Ik heb zowel een Windows RT tablet als Windows 8 tablet en ik ben er nog steeds niet over uit wat beter is.

Asus Vivo Tab RT:
Licht, dun, mooier pikzwart display als ie uit staat (geen randen zichtbaar) en Windows RT is écht Windows, werkelijk ALLES zit er in, er is geen enkel verschil met Windows 8 behalve dat je een foutmelding krijgt wanneer je .exe bestanden opstart. Verder identiek. Extra interessant vanwege het toetsenbord dock, dat werkt enorm prettig. Achterkant vanwege plastic rand niet zo mooi.

Asus Vivo Tab Smart:
Zwaarder, dikker, minder mooi display als ie uit staat (wel randen zichtbaar). Identiek aan Windows RT, behalve dat je wél .exe bestanden kunt opstarten. Performance bij opstarten Modern UI apps ten opzichte van Vivo Tab RT slechts IETS beter, wel waarneembaar. Je mist een fatsoenlijk toetsenbord dock. Achterkant best mooi omdat er geen plastic rand is zoals bij de RT.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 24-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:14:

Hij is nooit echt lekker voorradig geweest. Toen ik deze tablet aanschafte lag het net een dag in de schappen. Sterker nog, de winkel waar ik hem kocht had er maar 1 en dat was het showmodel. Die had ik meegenomen (en zo'n fout maak ik nooit meer). Een paar dagen erna heb ik deze tablet omgeruild, ivm een beschadige coating van het scherm, maar de winkel had nog steeds geen voorraad, dus moest ik ervoor naar een ander filiaal. Die hadden er gelukkig nog 2 liggen.
Het zijn eigenlijk ook de enige 2 winkels waar ik ze ooit heb zien liggen. Ik kom nog wel eens bij een electronica zaakje of 2, maar deze tablet is niet vaak gesignaleerd.
Ik denk dat ik de mijne nu bijna 2 maanden heb. Het is een erg goeie tablet. Punt dat ik geen native Windows applicaties kan draaien boeit me niet. Ik ben er van overtuigd dat de applicaties die ik draaien wil voor geen meter zullen werken. Bovendien zal het ook geen feest zijn om die op een 10.1" te bedienen.
De vraag of de applicaties daar überhaupt op ingericht zijn is de volgende vraag. Ik denk het niet.

Dus, voor de een is een RT perfect voldoende, voor de ander de 8 Pro. Punt is wel, de Smart is goedkoper dan de RT versie. Buiten het feit dat mij dat best verbaasd, voor minder krijg je dus meer, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

Poops_McGhee schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:44:
[...]

Hij is nooit echt lekker voorradig geweest. Toen ik deze tablet aanschafte lag het net een dag in de schappen. Sterker nog, de winkel waar ik hem kocht had er maar 1 en dat was het showmodel. Die had ik meegenomen (en zo'n fout maak ik nooit meer). Een paar dagen erna heb ik deze tablet omgeruild, ivm een beschadige coating van het scherm, maar de winkel had nog steeds geen voorraad, dus moest ik ervoor naar een ander filiaal. Die hadden er gelukkig nog 2 liggen.
Het zijn eigenlijk ook de enige 2 winkels waar ik ze ooit heb zien liggen. Ik kom nog wel eens bij een electronica zaakje of 2, maar deze tablet is niet vaak gesignaleerd.
Ik denk dat ik de mijne nu bijna 2 maanden heb. Het is een erg goeie tablet. Punt dat ik geen native Windows applicaties kan draaien boeit me niet. Ik ben er van overtuigd dat de applicaties die ik draaien wil voor geen meter zullen werken. Bovendien zal het ook geen feest zijn om die op een 10.1" te bedienen.
De vraag of de applicaties daar überhaupt op ingericht zijn is de volgende vraag. Ik denk het niet.

Dus, voor de een is een RT perfect voldoende, voor de ander de 8 Pro. Punt is wel, de Smart is goedkoper dan de RT versie. Buiten het feit dat mij dat best verbaasd, voor minder krijg je dus meer, in dit geval.
Betreffende bovenstaande heb ik een mail gestuurd naar ASUS, tevens de vraag waar ik nu mijn losse keyboard dock kan bestellen.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SdR schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Betreffende bovenstaande heb ik een mail gestuurd naar ASUS, tevens de vraag waar ik nu mijn losse keyboard dock kan bestellen.
Wat heb je over voor een keyboard dock? Heb er 1 liggen in nieuwstaat. De combinatie tablet + keyboard lijkt voor geen meter te willen verkopen, dus overweeg ze los van elkaar van de hand te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 29-01-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

joblamie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Wat heb je over voor een keyboard dock? Heb er 1 liggen in nieuwstaat. De combinatie tablet + keyboard lijkt voor geen meter te willen verkopen, dus overweeg ze los van elkaar van de hand te doen.
PM?.....

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En diegene die het apparaat hebben, nog tevreden?
Ik ben wel tevreden. Zeker de office toepassingen zijn echt handig en maken het meer bruikbaar als laptop.
Toch ben ik meer fan van een ouderwetse desktop met groot scherm. Voor langdurig surfen is dat voor mij fijner. Anyway het is een fijne aanvulling voor in de huiskamer. Ik heb verder geen nieuwe op- of aanmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:37:
En diegene die het apparaat hebben, nog tevreden?
Ik ben wel tevreden. Zeker de office toepassingen zijn echt handig en maken het meer bruikbaar als laptop.
Toch ben ik meer fan van een ouderwetse desktop met groot scherm. Voor langdurig surfen is dat voor mij fijner. Anyway het is een fijne aanvulling voor in de huiskamer. Ik heb verder geen nieuwe op- of aanmerkingen.
Jazeker. Ben nog immer uiterst tevreden met het apparaat. In de maanden die ik hem nu heb, heb ik het draaien van x86 applicaties niet gemist. Eerlijk gezegd ben ik nog niet een moment tegengekomen waarbij ik er überhaupt met het gemis ervan geconfronteerd werd. Bed- en bankbrowsen gaat perfect met het apparaat, beetje Office zo nu en dan werkt uit de kunst. Spelletjes speel ik er niet op. Dat heb ik nooit echt met een tablet gedaan, behalve dan een paar klassiekertjes op uhm, mijn iPad (die ik overigens al zeker een maand niet meer heb aangeraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Firmware update + 13 Windows updates staan klaar. Ben benieuwd wat de verschillen gaan opleveren.

p.s.: wat krijgt deze tablet weinig liefde op het tweakers forum :/

[ Voor 27% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-03-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels ruim een week geleden ook een behoorlijke update gehad. Ik heb niet gekeken wat, maar ik vermoed dezelfde als die jij noemt. Ik heb niet zo veel verschil gemerkt. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:05:
Inmiddels ruim een week geleden ook een behoorlijke update gehad. Ik heb niet gekeken wat, maar ik vermoed dezelfde als die jij noemt. Ik heb niet zo veel verschil gemerkt. Jij?
Om je eerlijk te zeggen heb ik geen verschil gemerkt. Hij werkt net zo goed als altijd. Ik heb ook niet echt druk gezocht naar een verschil. Misschien dat ik dit weekend weer even aan de gang ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb twee dingen gekocht voor de Vivo Tab:
- Een neopreen sleeve met ritssluiting voor bescherming in tassen en op reis.
- Bluetooth muis (i.p.v. draadloos usb muis scheelt gebruik enige USB poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:47:
Heb twee dingen gekocht voor de Vivo Tab:
- Een neopreen sleeve met ritssluiting voor bescherming in tassen en op reis.
- Bluetooth muis (i.p.v. draadloos usb muis scheelt gebruik enige USB poort).
BT muisje is echt wel handig voor deze tablet. Ik heb er ook een BT keyboard bij. Ik heb mijn tablet vaak op kantoor erbij staan met mijn mailbox daarop. Heel handig.
Een echt goeie hoes heb ik nog niet kunnen vinden. Ik gebruik nog steeds een sleeve/pouch van Samsung, die eigenlijk voor de Galaxy Tab 10.1 is gemaakt. Qua afmetingen schelen deze 2 tablets zo weinig dat het in een zachtere hoes niets uitmaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Poops_McGhee op 17-04-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Op de valreep deze tablet gekocht met de 65,- cashback actie van Asus. Ben erg tevreden met de tablet. Fijn werken met toetsenboord en touchpad wanneer nodig en daarnaast alle gemakken van een tablet. Verder is de integratie met je windows account settings/passwords/office history echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poops_McGhee schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:43:
[...]

BT muisje is echt wel handig voor deze tablet. Ik heb er ook een BT keyboard bij. Ik heb mijn tablet vaak op kantoor erbij staan met mijn mailbox daarop. Heel handig.
Een echt goeie hoes heb ik nog niet kunnen vinden. Ik gebruik nog steeds een sleeve/pouch van Samsung, die eigenlijk voor de Galaxy Tab 10.1 is gemaakt. Qua afmetingen schelen deze 2 tablets zo weinig dat het in een zachtere hoes niets uitmaakt.
Bij mij valt de BT muis i.c.m de Vivi tab geregeld uit.....Dan doet ie het helemaal niet meer. Echter de muis werkt wel gewoon op de normale laptop..Zeer irritant. Welke BT muis heb jij? Heb je ook tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:03:
[...]

Bij mij valt de BT muis i.c.m de Vivi tab geregeld uit.....Dan doet ie het helemaal niet meer. Echter de muis werkt wel gewoon op de normale laptop..Zeer irritant. Welke BT muis heb jij? Heb je ook tips om dit op te lossen?
Ik heb een Microsoft Sculpt Touch muisje. Die doet alleen wat vervelend als je de tablet aan het opladen bent. Dan heeft ie denk ik toch wat last van interference van de oplader of het opladen zelf. Dan heeft ie wat lag en beweegt niet lekker.
Ik heb geen last van uitval van de muis of keyboard. Ik heb zo 1,2, 3 geen oplossing voor je om je probleem op te helderen. Misschien de huidige uit het systeem verwijderen en opnieuw laten zoeken en pairen.
Kan ook zijn dat je even wat drivers moet updaten via de Control Panel in je desktop omgeving. Ik zie daar wel aparte drivers voor mijn muis staan, die ik vanuit daar ook kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede tip van control panel, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieran026
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 21:11
hallo kan iemand mij helpen ik heb nog niet zo lang deze tabet.
bij mij na het updaten van windos door middel van uit zetten en dat ie dan vanzicht zelf gaat updaten.
zit het scherm vast op horizontaal normaal doe je um dan weer draaien mss een keertje schudden en dan komt ie meer goed maar dat doet ie niet weet iemand hoe is dit kan fixen mss is het een instelling ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de problemen met de blue tooth muis niet op kunnen lossen. Ik heb nu een usb muis en dat werkt super. Ik durfde niet nog een blue tooth muis te kopen om te proberen, maar goed dit werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook een uitvallende BT muis. Bleek toen een bekend BT muis verhaal te zijn: powermanagement.
De BT controller in de laptop/tablet gaat in slaapstand en verliest zo het contact met een BT muis.
Na het uitzetten van de spaarmodus van de BT controller, heb ik nooit meer een uitvallende BT muis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je aangeven waar die spaarmodus bij Windows RT in te stellen is? Ik kan het niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Anoniem: 495804 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:51:
Kan je aangeven waar die spaarmodus bij Windows RT in te stellen is? Ik kan het niet vinden....
Ga naar je Control Panel via die verouderde desktop modus. Daar kun je de Power Management settings vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top! ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Iemand, behalve ik dan, ook aan het spelen met de 8.1 RT preview op deze tablet? Ik heb het nu een week of wat draaien en ben nog niets tegengekomen dat niet werkt.
Het enige wat niet lekker loopt is het toetsenbord dat automatisch oppopte bij het aanlogscherm. Voor de rest draait het ding misschien nog wel beter dan met de originele W8RT versie.
Alle apps werken tot zover.
Pagina: 1 2 Laatste