Beste Tweakers,
Ik wil graag een nieuw systeem gaan samenstellen, en ben al een aantal maanden aan het kijken naar een goede oplossing voor mijn situatie:
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem voornamelijk gebruiken als HTPC, waarbij af en toe een spelletje spelen niet uitgesloten is. Ik denk zelf dat een A6-5400k processor van AMD perfect geschikt is voor mijn toepassing.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment wil ik ongeveer 200€ uitgeven aan de benodigde onderdelen.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik een 640GB harde schijf die ik ga gebruiken totdat de HDD prijzen weer een beetje normaal worden (2014) tot die tijd ga ik de beschikbare 500GB proberen vol te krijgen met films en series.
Daarnaast gebruik ik mijn dvd-brander uit mijn oude systeem. Dit is een standaard zwarte 5,25" dvd-brander van LG.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, zolang het goed is.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn eisen zijn:
- de kast moet zo klein mogelijk zijn.
- de kast moet zwart zijn.
- de configuratie moet zuinig zijn.
- er moet HDMI op zitten.
- er moet twee keer een 3,5" harde schijf in passen.
- er moet een keer een 5,25" dvd brander in passen.
Ik zou heel graag jullie advies krijgen of de huidige uitgekozen producten het best wat ik voor deze opstelling kan krijgen. Mocht het jullie verstandig lijken om een intel systeem te bouwen, dan zou ik graag willen weten welk itx moederbord ik het best kan nemen etc. Ik heb namelijk geen ervaring met intel systemen.
Alvast bedankt!
Ik wil graag een nieuw systeem gaan samenstellen, en ben al een aantal maanden aan het kijken naar een goede oplossing voor mijn situatie:
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem voornamelijk gebruiken als HTPC, waarbij af en toe een spelletje spelen niet uitgesloten is. Ik denk zelf dat een A6-5400k processor van AMD perfect geschikt is voor mijn toepassing.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment wil ik ongeveer 200€ uitgeven aan de benodigde onderdelen.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Op dit moment heb ik een 640GB harde schijf die ik ga gebruiken totdat de HDD prijzen weer een beetje normaal worden (2014) tot die tijd ga ik de beschikbare 500GB proberen vol te krijgen met films en series.
Daarnaast gebruik ik mijn dvd-brander uit mijn oude systeem. Dit is een standaard zwarte 5,25" dvd-brander van LG.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 60,40 | € 60,40 |
| 1 | ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA | € 77,45 | € 77,45 |
| 1 | Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | AMD Performance AP34G1608U1K | € 20,- | € 20,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 201,75 | |
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, zolang het goed is.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn eisen zijn:
- de kast moet zo klein mogelijk zijn.
- de kast moet zwart zijn.
- de configuratie moet zuinig zijn.
- er moet HDMI op zitten.
- er moet twee keer een 3,5" harde schijf in passen.
- er moet een keer een 5,25" dvd brander in passen.
Ik zou heel graag jullie advies krijgen of de huidige uitgekozen producten het best wat ik voor deze opstelling kan krijgen. Mocht het jullie verstandig lijken om een intel systeem te bouwen, dan zou ik graag willen weten welk itx moederbord ik het best kan nemen etc. Ik heb namelijk geen ervaring met intel systemen.
Alvast bedankt!