Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 12:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds juni host ik mijn website bij Neostrada.nl
De hosting is erg voordelig echter ligt de site regelmatig plat, iets wat ik bij mijn vorige host nooit had.

Denken jullie dat een andere host dit probleem zal verhelpen?
Met deze website kunnen we het namelijk niet veroorloven regelmatig offline te zijn.

Bij voorbaat dank!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19

The Executer

Lekker belangrijk!

Dan zul je moeten onderzoeken wat de oorzaak is waardoor de site offline gaat. Dit geeft je een idee of een andere hoster hier beter in is. Geeft Neo geen informatie wat de reden is dat de site plat ligt? DDOS atack, servers van hun offline oid?

Daarnaast, ook in hosting land geld: Goedkoop kán duurkoop zijn. Er zullen ongetwijfeld hosters zijn die én goedkoop én goed zijn.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Je had het bij de vorige host nooit.

Bij deze host wel.

Ja een andere host gaat helpen, goedkoop is duurkoop

Verwijderd

Je kunt een simpele check uitvoeren op je website. Doe een DNS-request op je website, voer deze IP adressen in http://whois.domaintools.com/. En maak een korte analyse van de server waar je website op draait.

Via google kun je ook achterhalen hoe vaak de server down is. Mocht je hier niet uit komen, kun je ping checks uit laten voeren door third party websites. Dit geeft je een overzicht van de downtime waarmee je bij je huidige hosting provider kunt aankloppen.

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 12:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de host, het bleek dat de website niet down was maar dat hij alleen op het IP ons geblokkeerd was :S Dit klopte want via een proxy kwam ik er blijkbaar wel gewoon op.

Ze boden excuses aan en zeiden dat het nooit meer voor zal komen.

Ik heb nooit kaas gegeten van webhosten en dergelijke, maar ik zal zeker proberen de bovengenoemde tests te draaien!

Ook dien ik te melden: Bij de vorige host stond onze vorige HTML website, nu hebben we een wat geavanceerdere website via Yoomla met een database en dergelijke.

Het is echter - behalve dit voorval - vaker geweest dat de website er een tijdje echt uit lag, en hij laad vaak erg traag terwijl het op andere momenten erg snel gaat.