Backupsysteem Debian fileservers | Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een beter / vlekkeloos werkend backup systeem voor onderstaande situatie.
Welke systemen zijn op dit moment op de markt die zeer betrouwbaar zijn en top werken > Synology??
Ben benieuwd naar configuraties die perfect werken.

Op dit moment hebben wij 2 servers draaien:
Server 1: HP Proliant ML350 als fileserver (2TB, Debian linux)
Server 2: HP Proliant DL140 als PDC (1TB, Debian linux)

We backuppen met SyncBackup op enkele clients alle data vanaf de servers naar 3 Western Digital NAS schijven.., iedere dag wordt er gerouleerd een schijf mee naar huis genomen en ook wordt een wekelijkse en dagelijkse backup gemaakt per schijf.

We merken alleen dat het backupsysteem niet vlekkeloos werkt (voornamelijk grote Outlook bestanden die in gebruik zijn neemt hij niet over) en daarnaast ook niet draait als de clients uit zijn (logisch, maar dit willen we wel).

Waar ik eigenlijk naar toe wil is d.m.v. bijvoorbeeld Rsync automatisch de backup te laten doorlopen en ik heb her en der gelezen dat dit met Synology NASsen goed werkt, daarnaast zou ik ook eventueel een NAS thuis willen zetten die alle data over het internet synchroniseert met de fileservers op de zaak.

Iemand advies voor mij? Alvast bedankt!

A smooth sea never made a skilled sailor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07
Toevallig heeft AppAssure net de Linux agent af. Dit software pakket stopt een agent tussen het bestandssysteem en de kernel voor snapshot achtige backups.

while (! ( succeed = try ()));