Componenten/Systeem advies

Pagina: 1
Acties:

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 09:15
Hoi allemaal,

Ik ben vrolijk bezig met het bouwen van me systeempje, helaas heeft het budget een klap gehad en moet ik een beetje gaan spellen met me ideeen.
Reeds in bezit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Sabertooth 990FX€ 140,-€ 140,-
1CM Storm Trooper€ 113,50€ 113,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 323,50

(hmmm de prijzen vermeld zijn niet de prijzen betaald ;) )
Moederboord is krijgertje.
Trooper is refurbished materiaal. (ik vind hem ook mooi) zit ook een side window in.
Geheugen via mede tweaker aangeschaft.

Nu missen er natuurlijk een paar belangrijke onderdelen.
Dus dacht ik gezien het budget beschikbaar (max Euro 400) aan het volgende, met ideeen om in de toekomst uit te breiden.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 75,-€ 75,-
1Asus HD7770-DC-1GD5-V2€ 114,50€ 114,50
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 47,79€ 47,79
1Thermaltake Smart M450W€ 49,95€ 49,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 346,24

De videocard vermeld is geen verplichting

Oeps voor ik het vergeet, wat wil ik er mee doen; windows 7, office 2010, interneten, filmpjes en photo's bekijken, photo bewerking, (filmpjes bewerken misschien in de toekomst) misschien een spelletje in de toekomst (doe veel oud spul denk aan C&C, Battlefield Vietnam (ja ik schaam me) heb geen directe wensen om dingen als Battlefield 3 of zo te doen op de PC (doe ik wel met de PS3) dus echt een zware video kaart hoeft er niet in, maar ik wil niet te zuinig zijn (deeed ik vroeger wel en dat vertraagde nog al eens) wil 2 schermen aan sluiten.

Power houdt ik een beetje hoog, misschien te hoog weet ik niet zo goed. maar de prijs is prima en wil misschien de kast nog opfleuren met wat lampies en zo, wil eens gaan genieten van en mooie kast zeg maar ;) O-)

Wat denken jullie hiervan?

Willem

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Wat wil je met de SSD gaan doen? Want als je naast windows nog de nodige software erop wilt installeren zou ik voor een 128GB gaan. (ik zou overigens ook voor een Samsung 830 kiezen, maar deze crucial is ook niet slecht).
Daarnaast snap ik je keuze voor deze HDD niet zo. Waarom kies je voor deze disk, en niet voor bijvoorbeeld een WD?

iRacing Profiel

• mr.wjca
Hoi,

Op de SSD wil ik Windows 7 en Office zetten dit voor de snelheid (keuze is gebaseerd op lees werk), slecht idee? mischien is grote ook een mogelijkheid we kunnen altijd even verder kijken hoef het niet morgen te kopen ;) .
Op de Hitachi wil ik overige software en dergelijk plaatsen, daarnaast heb ik hier ook nog in een oude pc met een oude schijf die ik er in ga prikken voor backup/opslag.

Keuzes zijn gebaseerd op prijs en reviews lezen dat deze ssd en hdd niet slecht zijn. Maar we zijn hier voor advies en dus kunnen we altijd verder kijken.

Willem

• mr.wjca
ik heb nog even gekeken naar me lijstje en voor de paar euro meer ruil ik de processor 955 in voor een 965.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Als het alleen om Windows en Office gaat, en de swap-file van Windows, dan kan je met 64GB misschien nog wel weg komen, maar ik zou persoonlijk eerder voor 128GB gaan. De SSD die je kiest is ook zeker niet slecht hoor, alleen wordt de Samsung 830 of 840Pro als beste beoordeeld over het algemeen. (waarbij de 830 iets de voorkeur krijgt ivm de prijs).

iRacing Profiel

• mr.wjca
we gaan terug naar de teken tafel :)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik zou er inderdaad een 965 of X6 variant in steken, naast een Samsung 830 (128GB indien het in het budget past, anders 64).

Hitachi vervangen door WD / Samsung.

Verder prima in orde, indien het is voor wat je omschrijft, misschien zelfs overkill, maar goed. De HD7770 zou trouwens prima kunnen spelen wat je PS3 speelt: 720p met medium / low settings en zonder alle nabewerkingseffecten kan prima op de 7770 naast een X4 965.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
CPU: zou ik vervangen door een 965 (erg klein prijsverschil) of iets uit de FX- serie (6 of 8 cores).

SSD: vervangen door een 128GB samsung.

De rest is prima en zo blijf je mooi binnen je budget :)
Pagina: 1