Toon posts:

Celeron oc'ing... welke is het hoogst te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De proc van een van me computers is overleden... nu wil ik daar een celeron in gaan zetten (het is een asus p3bf moederbord)
welke van de volgende celerons is het hoogst te krijgen zonder moeilijke cooling maar met gewone airflow?
de 433, 466 of de 500 ?

thanks!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

wel, een vriend van me heeft de 400 en daar zweert ie bij.. 433 kan ook nog wel...
Ik heb een 466 en die multiply je naar 582 of was het nou 583 toe... Ik geloof dat 600 eigenlijk de limiet is (integrity)...

Je kan het gewoon uitrekenen welke het dichtst op de 600 komt.. kijk gewoon naar de multies... xzzzzzzzzzzzzzzzzz....

sxxs

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Van de oude celeron's zijn de celeron 300A en de 366A zeer geliefd. 266 zonder cache gaat ook mooi op 400 !
de 300A gaat vrijwel altijd op 450 mhz (kep er zelf 1 op 464 mhz) en de 366 gaat vrijwel altijd op 550mhz
de 333 krijg je meestal niet op 100 mhz fbs (500) en hogere geklokte celerons krijg je meestal ook niet op 100 fbs.Je kan mischien beter ff wachten totdat de celeron2 goed te krijgen is in nederland. die worden vaak rond de 900 geklokt. Zelf wil ik binnenkort een celeron2 gaan kopen.. ik denk de 633... die schijnt in de buurt te komen van de 1 ghz.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Maaaaar, je kan het natuurlijk ook gewoon proberen, zoals wij allemaal hebben moeten doen. Ik vind het altijd de kick om een CPU te halen, waarvan helemaal niet bekend is dat ie goed over te clocken is en hem dan lekker hard te laten rennen. Van mijn Athlon 500 was dat toen ook nog niet bekend en nu? ;)

Verwijderd

In princiepe de CPU met de laagste multiplier. Maar dan nog zit je met verschillende steppings. Makkelijkst is de 366, met een beetje koeling en de juiste stepping/week/fabriek moet 550 kunnen. Moet je nu 2dehands makkelijk kunnen vinden plus dat je dan de "garantie" hebt dat ie bijvoorbeeld 550 doet.
Mocht je er echt niet uitkomen kun je ze ook hier bestellen www.computernerd.com

...

Kijk hier ff in de database www.overclockers.com

...

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik kan mijn 466 met geen mogelijkheid hoger krijgen dan 525, een vriend van me heeft een 433 en die komt op de 540 mhz.

Verwijderd

Ik krijg mijn Celeron 466 eerst ook niet op 583.
Ik had 2.2V en een beetje meer koeling nodig.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Als je nou effe wacht, koop je een Celly 2 566 ofzo. Die krijg je waarschijnlijk wel op 850, en misshien zelfs wel een stukkie hoger... :P

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Mijn moederbord past automatisch de voltages aan... :)
Ik denk dat het daar aan ligt, oc'en gewoon via de bios piece of cake... en hij draait nu al een half jaar 466@583 no problem met een normale koeling... Ik vind PIII na vergelijking wel veel beter werken... maarja... the $$$$$ problem huh..

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Pagina: 1