Windows 8 upgrade of nieuwe installatie voor laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09-2023
Hey

Wat raden jullie aan om op een laptop met Windows 7 Home Premium te upgraden naar Windows 8 Pro? Een upgrade met behoud van instellingen en programma's of een nieuwe installatie?
Ik neem aan dat de eerste partitie dan volledig overschreven wordt en dat er geen map Windows Old aangemaakt wordt?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Puur persoonlijke voorkeur zonder ervaring met de werking van de upgrade: ik zou bij een nieuw OS altijd met een schone lei willen beginnen. Maar ik wil sowieso af en toe een frisse installatie, een nieuw OS is daar dan een mooie gelegenheid voor lijkt mij :)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
Daar heb je wel een punt. :)

Ik vraag me dan alleen af of alle drivers wel zullen werken op de laptop... Bij een upgrade neemt hij veel mee van de standaardinstallatie die meegeleverd wordt maar die heb je dus niet bij een clean install. Vraag me ook af hoever de support gaat bij laptops. Vaak wordt er gebruik gemaakt van aangepaste hardware, niet? Hij is wel nog geen jaar uit maar viel buiten de reeks die een upgrade kreeg voor € 15.

Het gaat om een toestel van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
Ik ben ook nooit voorstander geweest van upgrades en heb al altijd fresh installs gedaan. Gisteren echter voor het eerst mijn W7HP netbook geüpgraded en dat viel heel goed mee. Eigenlijk bleef alles gewoon goed werken ook qua drivers en zo. Achteraf heb je nog gewoon een kleine beetje werk met het organizeren van je Start scherm (niet alle applicaties verschenen daar vanzelf).
Heeft me eigenlijk toch wel een hoop tijd bespaard in vgl met een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
Ik heb al even een upgrade geprobeerd en in het begin verliep ook alles vlot. Maar na enkele herstarts waren er plots problemen met Wifi en extern toetsenbord en muis.

De Wifi verbond met het netwerk en vond ook andere netwerken maar ik kreeg niks van data binnen als ik op internet ging. Ook een ethernetkabel op de router aansluiten bracht geen oplossing...

Vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bij een upgrade wordt wel een Windows.old aangemaakt. Een upgrade van Windows 7 Home Premium naar Windows 8 Pro is mogelijk.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj203353.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
Inderdaad, een upgrade is mogelijk maar ik vraag me af wat de beste manier is om alles werkend te krijgen op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf ben ik voorstander van een clean install. Gewoon lekker schoon.
Over drivers kan je alvast kijken of je eea op het internet vind. Maar grote kans is dat de meeste zaken gewoon goed werken.
Bij mij gaf de upgrade advisor bv aan dat mijn dell touchpad incompatible was.
Op internet had ik al drivers gevonden die zouden moeten werken in win8.
Maar, tot mijn verbazing, werkt hij gewoon in win8. Incl. simpele gestures.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1