[WinXP] 44kHz <-> 96 kHz switching on sounds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

Topicstarter
Op mijn Windows XP sp3 installatie heb ik al heel lang dat het programma Trillian (chat client) bij het uitsturen van geluidjes over het geluidssysteem een kleine delay heeft.

Dit is alleen zo wanneer het standaard audio device op een digitale uitgang staat. Voorheen was dat een Club3d geluidskaart, nu is dat een usb DAC. Aan de DAC kan ik zien dat er steeds een mode switch plaatsvindt tussen 44.1kHz en 96kHz. Het systeem schakelt blijkbaar steeds terug naar 96kHz maar het daadwerkelijke geluid is dan vervolgens 44kHz. Zeer irritant!

Als ik de onboard geluidskaart selecteer met diens analoge uitgang, dan is er géén delay.

Nu zou ik het liefste Trillian op de onboard zetten altijd en de rest van de systeem geluiden ook, maar dit is vervelend omdat browsers geen apparaat-keuze ondersteunen en dus ook altijd op het standaard apparaat afspelen en dat wil ik juist niet dan!

Ik vermoed dat Windows 7 (heb ik wel eens gehoord) in staat is om per programma een apparaat te kiezen/specificeren. Maar winXP heeft dat niet.

Maar is er een manier om deze mode switches te voorkomen? Eigenlijk zou ik gewoon een audio speler moeten hebben die een leeg (geluidsloos) audio bestand eindeloos herhaalt op de achtergrond. Dan zou er niks aan de hand zijn, want hij kan die modeswitch niet doen als er geluid aan het spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

Topicstarter
Ik heb nu een Cambridge Audio USB DAC maar daar is het hetzelfde verhaal. Helaas kan ik nergens de output frequentie selecteren en de driver laat zich niet installeren omdat ie m'n apparaat niet vindt.

Irritant dat zulke programma's niet gewoon standaard de mogelijkheid hebben om een audio device te kiezen!! (Ik duid op Opera en Trillian)

AAAAAH oplossing gevonden!

http://www.indievolume.com/

:D. Het werkt. Systeemgeluidjes over onboard audio analoog, muziek over usb DAC :).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135006 op 10-11-2012 01:30 ]