Paradigit USB-stick aanbieding-vervanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
Paradigit heeft een USB-stick in de aanbieding gehad voor €5, namelijk de pricewatch: HP Flashdrive V210W 16 GB USB-stick 16GB. Door de grote afname bleek deze onvoldoende beschikbaar om alle bestellingen te voldoen en is de volgende e-mail verstuurd:
Geachte klant,

Gedurende de actie periode heeft u de HP USB stick, welke van 10 euro voor 5 euro werd aangeboden, bij Paradigit aangeschaft.
De actie was dusdanig populair dat deze helaas niet meer beschikbaar zijn.
Om die reden hebben wij uw order omgezet naar een Verbatim 16GB USB stick.
U betaalt niets extra en kan zo alsnog van de korting profiteren.
Omdat de bestelling hierdoor moest worden omgezet, kan het zijn dat u deze een dag later ontvangt.

Onze excuses voor het ongemak en wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Paradigit Verkoopteam
De langzamere vervanger blijkt te zijn:
De vervanger is er een die Paradigit achter de hand heeft gehouden voor het geval dat dit nodig was, zoals in deze situatie.
Het exacte type is: Verbatim Memory Drive 16GB USB2.0 Pinstripe Black
Oftewel pricewatch: Verbatim PinStripe 16GB Zwart (specs)

Om de onrust in Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2 te stoppen (en bans te voorkomen), kan de discussie in dit topic verder gaan.

Wat specs bij elkaar:
HP USB Flash Drive 16GB V210W
Speed Rating
25 MB/s (read)
8 MB/s (write)
Verbatim Memory Drive 16GB
Minimum Read Speed: 10MB/sec
Minimum Write Speed: 4MB/sec

Hoewel hier en op andere benchmarks de scores wat hoger uitkomen.

Poll: Wat doe je met je bestelling?
Aannemen
Weigeren / terugsturen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383575&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 9% gewijzigd door Nextron op 07-11-2012 02:18 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:06
Uurtje geleden Track&trace code ontvangen, we gaan het zien. Best lam overigens dat het zo gelopen is.. :P Om half 2 s'nachts besteld en dan al meteen uitverkocht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ken je die van Mediamarkt al? :P

Nikste terugsturen, gewoon juiste stick of vergelijkbare (in specs en bouwkwaliteit) eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik heb er een aantal (voor verschillende mensen, met verschillende accounts) besteld, gaan waarschijnlijk allemaal terug. Krijg je eigenlijk de verzendkosten terug? Want als ik het formulier zo lees moet voor elk product ook weer apart een formulier gemaakt worden. Dat betekent voor de bestellingen met een gewone enveloppe € 1,96 per retour, en als het een pakket betreft, € 6,75 per pakket. Dit gaat aardig in de papieren lopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:14:
Ik heb er een aantal (voor verschillende mensen, met verschillende accounts) besteld, gaan waarschijnlijk allemaal terug. Krijg je eigenlijk de verzendkosten terug? Want als ik het formulier zo lees moet voor elk product ook weer apart een formulier gemaakt worden. Dat betekent voor de bestellingen met een gewone enveloppe € 1,96 per retour, is het een pakket € 6,75 per pakket, dit gaat aardig in de papieren lopen.
Uit de voorwaarden: De kosten voor het retour sturen zijn altijd voor rekening van de klant tenzij het een verkeerde levering of transportschade betreft.

Het gaat hier duidelijk om verkeerde levering --> Paradigit heeft op eigen houtje een alternatief verzonden.

Overigens vraag ik me af of ik voor 5 euro al die moeite ga doen...tja wat zijn principes waard... >:)

Edit:Toch maar mailtje naar Paradigit gestuurd:

Goedemorgen,

Ik stel voor dat u dit forum even leest Paradigit USB-stick aanbieding-vervanger en dan met een goed alternatief komt voor de niet leverbare HP usb stick.

Het is wat mij betreft onwenselijk dat u, zonder dit met de klant af te stemmen, zomaar een 'minder' alternatief stuurt en dit daardoor figuurlijk in zijn/haar strot duwt.

Graag ontvang ik uw reactie, met daarin een beter voorstel.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 08:34 . Reden: mail naar paradigit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Heb dit ook al in het andere topic gepost maar ik vind het een onbezonnen actie van Paradigit waarbij ze de klant opzadelen met een ander product dan wat er besteld is. Ze hadden de kopers op zijn minst de keuze moeten geven om dit te accepteren. Nu leveren ze in feite gewoon een totaal ander product dat ook nog eens inferieur is aan het product wat wij als kopers hebben aangeschaft. Ik wil gewoon mijn metalen HP stick en niks anders. Ik hoef geen plastic troep. Dat zou voor mij namelijk een reden zijn geweest om hem juist niét te bestellen. Ik had graag willen wachten totdat ze een nieuwe lading binnen krijgen van hun leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt net een doos van 30x30cm binnen met een heel kleine blisterverpakking erin: helaas de Pinstripe Usb drive van Verbatim.
Moest nog tekenen voor ontvangst ook :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De hamvraag is nu: hoeveel van die HP USB sticks hadden ze om mee te beginnen, en hoeveel van die Verbatim USB sticks hadden ze om mee verder te gaan?

Oftewel - was die HP drive alleen een lokkertje om vervolgens die Verbatim's te kunnen slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ben het helemaal met jullie eens dat dit niet goede manier is van doen van Paradigit ( en dit zal ik Paradigit ook wel mailen), maar ik ga voor die 5 euro niet alle moeite doe ( wellicht hopen ze dat wel :) ) en alles terugsturen. Het is niet zo dat de stick niet te gebruiken is.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
rambocus schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:09:
maar ik ga voor die 5 euro niet alle moeite doe ( wellicht hopen ze dat wel :) ) en alles terugsturen. Het is niet zo dat de stick niet te gebruiken is.
Zo zullen de meeste mensen denken en zijn zij heerlijk van een voorraad lastig te verkopen meuk af.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ik zat te twijfelen of ik hem zou bestellen maar uiteindelijk gelukkig niet gedaan. Ik zou echt laaiend zijn met deze gang van zaken, dat ze niet eens de keuze bieden om de Verbatim te sturen of je geld terugstorten maar gewoon meteen dat flutding opsturen. Echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ook maar even een emailtje gestuurd met de melding dat ik verwacht dat het alternatief minstens evengoed of beter is dan wat ik besteld heb.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Topicstarter
Hier zijn wat snelheidsresultaten te zien:
HP vs Verbatim (enkele test van 32GB).

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nextron schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:14:
Hier zijn wat snelheidsresultaten te zien:
HP vs Verbatim (enkele test van 32GB).
en hier van de 16GB http://usbflashspeed.com/18722

en nog wat reviews http://www.flipkart.com/verbatim-store-n-go-pinstripe-16gb-pen-drive/product-reviews/ITMD3GUM2GZBHHZT?pid=ACCD3GSGMKSJVFE6&sort_order=most-recent

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Staat ook in de topic start. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Gutteguttegut op 07-11-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maar de 16 GB HP heeft wel moeite met wat kleinere blocksize:
http://usbflashspeed.com/32475

Misschien is de Verbatim eigenlijk zo slecht nog niet ..... :|

Edit:
Performance van die HP stick is erg afhankelijk van product revision level, zo te zien ....

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 07-11-2012 11:30 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb mijn sticks in Eindhoven opgehaald en kreeg een Kingston DataTraveler G3 16GB mee. Vind de performance wel OK, zeker voor die prijs ;)

Specs zouden moeten zijn (voor de 16GB)
Read: 17.48 MB/s
Write: 8.74 MB/s

maar merk met name bij kleine files dat ie dat qua write bij lange na niet haalt.

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 07-11-2012 12:05 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:59:
Ik heb mijn sticks in Eindhoven opgehaald en kreeg een Kingston DataTraveler G3 16GB mee. Vind de performance wel OK, zeker voor die prijs ;)
Heb je ook een bevestiging gehad dat de USB sticks voor je klaar lagen? Of ben je er heen gegaan met de mededeling dat je de bewuste HP stick had besteld en kwamen ze zelf met dit voorstel?

Ik heb er twee besteld en aangegeven dat ik ze op wil halen. Ik zie op de factuur dat ze gewijzigd zijn naar de Verbatim sticks, maar heb (nog) geen bericht gehad dat er iets klaar lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05
Net binnengekregen, 2x verbatim pinstripe 16Gb in een doos waar er wel een paar honderd in zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

jappas schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:03:
[...]

Heb je ook een bevestiging gehad dat de USB sticks voor je klaar lagen? Of ben je er heen gegaan met de mededeling dat je de bewuste HP stick had besteld en kwamen ze zelf met dit voorstel?

Ik heb er twee besteld en aangegeven dat ik ze op wil halen. Ik zie op de factuur dat ze gewijzigd zijn naar de Verbatim sticks, maar heb (nog) geen bericht gehad dat er iets klaar lag.
Ik heb gisterenochtend besteld en kreeg na 30 minuten al bevestiging. Bij aankomst gaf de (overigens voor een computerwinkel overmatig aantrekkelijke ;)) jongedame aan dat de HP's volledig op waren en bood me als alternatief de Kingston aan. Gezien de prijs die je normaal voor de Kingston betaalt heb ik er gewoon 2 meegenomen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dan ga ik er vanmiddag denk ik maar eens langs onder het mom van "ik zag dat de factuur gewijzigd was en was benieuwd waarom". Eens zien hoe ze reageren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Topicstarter
Ik heb er twee besteld, beiden om weg te geven. Ik denk dat ik ze accepteer. De prestatie lijkt in de praktijk minder te zijn dan de HP, maar niet minder dan de helft zoals de specificaties doen geloven. Verder vind ik ze niet lelijk en vind het €5 nog wel waard.
Als er opzet in het spel is bij Paradigit om van de sticks af te komen: soit.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Onverkoopbare voorraad? Als je die stickies voor vijf euro in een winkel legt ben je ze zo allemaal kwijt, hoe slecht ze ook zouden zijn. Er is werkelijk geen enkele normale consument (de 99% die niet op tweakers.net zit) die ooit het verschil zou merken tussen de sticks.

Ik denk dat paradigit erg netjes die sticks gewoon levert in plaats van de zaak annuleert en zegt op=op. Dat er hier een paar mensen zijn die het onderste uit de kan willen halen voor vijf euro, dat recht heb je, maar paradigit maakt grosso modo met deze actie meer vrienden dan vijanden.

Ik vind dat de beschuldigingen van fraude, misleiding en door de strot duwen zeer misplaatst zijn en eigenlijk buiten alle proporties zijn, zeker gezien het bedrag van de transactie. Buiten dat gaat geen enkel bedrijf voor vijf euro het risico lopen op imagoschade, wetende dat dit vaak veel duurder uit pakt. Opzet is hier dan ook niet in het spel, want winst maken op het verkopen van 16GB stickjes voor vijf euro is niet mogelijk.

Dat je er persoonlijk niet zo blij mee bent dat je nu een extra handeling moet uitvoeren, dat kan ik begrijpen, maar de mate van agressie en verontwaardiging is niet terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Willaaam op 07-11-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Willaaam schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:48:
Onverkoopbare voorraad? Als je die stickies voor vijf euro in een winkel legt ben je ze zo allemaal kwijt, hoe slecht ze ook zouden zijn. Er is werkelijk geen enkele normale consument (de 99% die niet op tweakers.net zit) die ooit het verschil zou merken tussen de sticks.

Ik denk dat paradigit erg netjes die sticks gewoon levert in plaats van de zaak annuleert en zegt op=op. Dat er hier een paar mensen zijn die het onderste uit de kan willen halen voor vijf euro, dat recht heb je, maar paradigit maakt grosso modo met deze actie meer vrienden dan vijanden.

Ik vind dat de beschuldigingen van fraude, misleiding en door de strot duwen zeer misplaatst zijn en eigenlijk buiten alle proporties zijn, zeker gezien het bedrag van de transactie. Buiten dat gaat geen enkel bedrijf voor vijf euro het risico lopen op imagoschade, wetende dat dit vaak veel duurder uit pakt. Opzet is hier dan ook niet in het spel, want winst maken op het verkopen van 16GB stickjes voor vijf euro is niet mogelijk.

Dat je er persoonlijk niet zo blij mee bent dat je nu een extra handeling moet uitvoeren, dat kan ik begrijpen, maar de mate van agressie en verontwaardiging is niet terecht.
Niet mee eens, als je iets aanbiedt moet je niet iets anders gaan leveren, ongeacht hoe laag de prijs ook was. Je kunt wel de keuze bieden natuurlijk.

Zou toch wat zijn als je een Miele wasmachine besteld en ze leveren een Zanussi omdat de Miele's op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Reiben schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:03:
[...]

Niet mee eens, als je iets aanbiedt moet je niet iets anders gaan leveren, ongeacht hoe laag de prijs ook was. Je kunt wel de keuze bieden natuurlijk.

Zou toch wat zijn als je een Miele wasmachine besteld en ze leveren een Zanussi omdat de Miele's op waren.
Je voorbeeld betreft een compleet ander prijsniveau en een ander soort aanschaf. Een wasmachine is een grote uitgave die bij een consument diepgravend onderzoek en vergelijk teweeg brengt. Een usb stick kan gezien worden als een goed met een dermate lage prijs dat onderzoek naar de exacte eigenschappen niet lonend is ten opzichte van de voordelen.

Een gemiddelde consument (zeg 99%) gaat niet door het proces van selectie, reviews, evoked set, post purchase evaluation voor een usb stick van vijf euro. Bijna iedere consument gaat door dit proces heen voor een wasmachine.

Daarnaast staat het je vrij om de zaak te annuleren en terug te sturen, de keuze wordt nu alleen later in het proces aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Willaaam schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:15:
[...]

Je voorbeeld betreft een compleet ander prijsniveau en een ander soort aanschaf. Een wasmachine is een grote uitgave die bij een consument diepgravend onderzoek en vergelijk teweeg brengt. Een usb stick kan gezien worden als een goed met een dermate lage prijs dat onderzoek naar de exacte eigenschappen niet lonend is ten opzichte van de voordelen.

Een gemiddelde consument (zeg 99%) gaat niet door het proces van selectie, reviews, evoked set, post purchase evaluation voor een usb stick van vijf euro. Bijna iedere consument gaat door dit proces heen voor een wasmachine.

Daarnaast staat het je vrij om de zaak te annuleren en terug te sturen, de keuze wordt nu alleen later in het proces aangeboden.
Dus als de prijs maar laag genoeg is staat het je vrij om de consument te bedonderen? Omdat je veronderstelt dat die consument er dan toch geen gedegen onderzoek naar heeft gedaan en er dus geen weet van heeft? Dat zou een mooie boel worden.

Er zit nog genoeg kwaliteitsverschil tussen de verschillende usb sticks die er op de markt zijn, en daarnaast vind ik persoonlijk bijvoorbeeld het uiterlijk van de stick ook belangrijk. Die HP stick ziet er veel gelikter uit dan die Verbatim. Paradigit had gewoon het systeem van hun webshop gewoon op orde moeten hebben waardoor je niet meer zou moeten kunnen bestellen als de voorraad op is. Nu moet je als klant dus moeite doen om de zooi terug te gaan sturen door de fouten van Paradigit.

En begin dan niet over 'het onderste uit de kan willen halen' want ze bieden het toch zelf voor die prijs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Willaaam schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:15:
[...]

Onzin. Het is heel simpel. Er wordt de klant nu iets toegestuurd wat hij niet besteld heeft. Dat is een feit.
Er had op zijn minst moeten worden gevraagd of de klant akkoord gaat met dit vervangend product.
Jij bagatelliseert de boel omdat het om een klein bedrag gaat, maar het is gewoon een fout van Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ironisch genoeg was deze actie omdat ze voor het zevende jaar op rij uitgeroepen waren tot beste computerzaak publieksprijs bij de ING Retail Jaarprijs.

Had in het andere topic al aangegeven dat ik deze handelswijze ronduit onbeschoft vond. Maar zelf hed ik wel mazzel en heb de HP gekregen omdat ik die vorige week donderdag al voorde actieprijs kon meebestellen.

Maar waarom die zending accepteren en klagen? Je moet er voor tekenen en je weet dat het de Verbatim is, weiger 'm dan. Hoef je ook geen kosten te maken met retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Reiben schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:25:
[...]

Dus als de prijs maar laag genoeg is staat het je vrij om de consument te bedonderen? Omdat je veronderstelt dat die consument er dan toch geen gedegen onderzoek naar heeft gedaan en er dus geen weet van heeft? Dat zou een mooie boel worden.

Er zit nog genoeg kwaliteitsverschil tussen de verschillende usb sticks die er op de markt zijn, en daarnaast vind ik persoonlijk bijvoorbeeld het uiterlijk van de stick ook belangrijk. Die HP stick ziet er veel gelikter uit dan die Verbatim. Paradigit had gewoon het systeem van hun webshop gewoon op orde moeten hebben waardoor je niet meer zou moeten kunnen bestellen als de voorraad op is. Nu moet je als klant dus moeite doen om de zooi terug te gaan sturen door de fouten van Paradigit.

En begin dan niet over 'het onderste uit de kan willen halen' want ze bieden het toch zelf voor die prijs aan.
Je wordt niet bedonderd, je krijgt nog een steeds een redelijke usb stick voor een prijs beduidend lager dan de allerlaagste prijs in de pricewatch voor wat voor 16GB usb stick dan ook! Dat de aanbieding wellicht minder goed is dan de voorgehouden aanbieding kan waar zijn, maar maakt voor de gemiddelde consument dus niet uit. Jij wilt nu dus wel degelijk het onderste uit de kan halen, er wordt namelijk een redelijk alternatief geboden.

Jij moet je realiseren dat je een minderheid bent en dat een bedrijf daar niet op kan handelen, want de imagoschade zou veel groter zijn. Een aanbieding die namelijk niet meer besteld kan worden binnen twintig minuten na ingang van de actie. Hoeveel mensen zouden zich dan bedonderd voelen denk je?

Nu hoef je alleen de zending te weigeren en je bent ook klaar, de mail met bevestiging van een andere levering heb je al.

[ Voor 4% gewijzigd door Willaaam op 07-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30
Even buiten bovenstaande discussie om; Ik begrijp niet dat deze actie ruim vantevoren aangekonigd was ( http://www.paradigit.nl/P...ten/Aanbiedingen/cms.aspx ) en er nul HP's geleverd konden worden.
Adverteer dan met de Verbatims..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Willaaam schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:29:
[...]

Je wordt niet bedonderd, je krijgt nog een steeds een redelijke usb stick voor een prijs beduidend lager dan de allerlaagste prijs in de pricewatch voor wat voor 16GB usb stick dan ook! Dat de aanbieding wellicht minder goed is dan de voorgehouden aanbieding kan waar zijn, maar maakt voor de gemiddelde consument dus niet uit. Jij wilt nu dus wel degelijk het onderste uit de kan halen, er wordt namelijk een redelijk alternatief geboden.

Jij moet je realiseren dat je een minderheid bent en dat een bedrijf daar niet op kan handelen, want de imagoschade zou veel groter zijn. Een aanbieding die namelijk niet meer besteld kan worden binnen twintig minuten na ingang van de actie. Hoeveel mensen zouden zich dan bedonderd voelen denk je?

Nu hoef je alleen de zending te weigeren en je bent ook klaar, de mail met bevestiging van een andere levering heb je al.
Nee ik wil niet het onderste uit de kan, ik wil gewoon wat ik besteld heb (oké ik heb niks besteld maar het gaat nu even om het principe). Leuk dat jij het een redelijk alternatief vindt, maar ik wil die Verbatim nou eenmaal niet. Als die HP op blijkt te zijn, prima, niet zoals het hoort maar dat kan gebeuren, maar stuur dan niet meteen een minderwaardig alternatief op.

Waarom zetten ze die Verbatim niet gewoon ook als aanbieding op de website als ze zo weinig HP's op voorraad hebben? Het slaat gewoon nergens op hoe ze het nu gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
emiel74 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:37:
Even buiten bovenstaande discussie om; Ik begrijp niet dat deze actie ruim vantevoren aangekonigd was ( http://www.paradigit.nl/P...ten/Aanbiedingen/cms.aspx ) en er nul HP's geleverd konden worden.
Waarschijnlijk de stormloop niet verwacht en de HP per ongeluk al eerder voor de prijs aangeboden. Ik gok dat de HP's over waren of geleverd zijn in overleg met HP als een eenmalige promotieactie. Er staat ook heel duidelijk op=op bij die actie. Daarom vind ik het ook bijzonder netjes dat er een alternatief geleverd wordt voor dezelfde lage prijs :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Reiben schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:46:
[...]

Nee ik wil niet het onderste uit de kan, ik wil gewoon wat ik besteld heb (oké ik heb niks besteld maar het gaat nu even om het principe). Leuk dat jij het een redelijk alternatief vindt, maar ik wil die Verbatim nou eenmaal niet. Als die HP op blijkt te zijn, prima, niet zoals het hoort maar dat kan gebeuren, maar stuur dan niet meteen een minderwaardig alternatief op.

Waarom zetten ze die Verbatim niet gewoon ook als aanbieding op de website als ze zo weinig HP's op voorraad hebben? Het slaat gewoon nergens op hoe ze het nu gedaan hebben.
Het opsturen kost jou niets, er wordt vooraf aangekondigd dat er een ander model onderweg is (het is te verwachten dat het merendeel blij is dat er nog een stick voor een lage prijs binnen komt) en jij kan deze weigeren aan de deur omdat je ervoor moet tekenen, zodat de annulering kosteloos is. Waarom is het opsturen van een minderwaardig alternatief nu een probleem dan volgens jou?

Het verbaast mij overigens ook dat Paradigit dit doet hoor, maar meer omdat de verzendkosten plus het leveren van zo'n stickje gewoon verlies draaien is.

Dat die Verbatim woensdagnacht al op de site had moeten staan als alternatief voor de HP dat mag duidelijk zijn, dat vind ik inderdaad ook een fout.

[ Voor 8% gewijzigd door Willaaam op 07-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadzuric50
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
emiel74 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:37:
De nul is in ieder geval niet correct.
Zelf bestelde ik op maandag (ondanks dat de actie pas op dinsdag zou beginnen stonden ze maandag al voor de geadverteerde prijs) en de mijne zijn niet vervangen door Verbatims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30
Bedankt voor de verduidelijking. Ik was in de veronderstelling dat er geen geleverd waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Willaaam schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:50:
[...]

Het opsturen kost jou niets, er wordt vooraf aangekondigd dat er een ander model onderweg is (het is te verwachten dat het merendeel blij is dat er nog een stick voor een lage prijs binnen komt) en jij kan deze weigeren aan de deur omdat je ervoor moet tekenen, zodat de annulering kosteloos is. Waarom is het opsturen van een minderwaardig alternatief nu een probleem dan volgens jou, omdat de postbode langer heeft moeten lopen of omdat je het pakketje zelf moet weigeren aan de deur?

Het verbaast mij overigens ook dat Paradigit dit doet hoor, maar meer omdat de verzendkosten plus het leveren van zo'n stickje gewoon verlies draaien is.

Dat die Verbatim woensdagnacht al op de site had moeten staan als alternatief voor de HP dat mag duidelijk zijn, dat vind ik inderdaad ook een fout.
Dat plus je geld terug moeten krijgen. Allemaal dingen waar je niet om gevraagd hebt en die niet nodig waren geweest.

Of ze echt verlies draaien weet ik niet hoor, inkoopprijs van die stickjes is spotgoedkoop en pakketten verzenden is voor bedrijven die veel versturen een stuk goedkoper dan voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Op mijn werk (en bij de mensen die op mijn advies besteld hebben) heeft Paradigit in iedergeval al een hoop goodwill verloren. Het bestellen van product A en het zonder keuze dan maar opsturen van product B kan gewoon echt niet zonder overleg met de klant. Het design en de specificaties zijn gewoon anders.

Fouten die Paradigit heeft gemaakt mijn inziens:

De HP USB stick te vroeg aangeboden voor de actieprijs;
De HP USB stick te laat vervangen op de website voor de Verbatim USB Stick;
Een mededeling naar de klanten sturen in plaats van een keuze, en het product gewoon versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradigit is dan ook een ballentent: http://tweakers.net/shopreview/49/paradigit-computers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vind echt dat bedrijven het een keertje moeten leren:
Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).

Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.
Bron

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Topicstarter
Pakje is net geleverd en geaccepteerd. Ik weet niet of CrystalDiskMark het beste is om de stick te testen, maar de score is.. jammer:
Sequential Read : 15.454 MB/s
Sequential Write : 4.274 MB/s
Random Read 512KB : 15.348 MB/s
Random Write 512KB : 0.732 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 4.391 MB/s [ 1072.1 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 0.007 MB/s [ 1.7 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 4.173 MB/s [ 1018.7 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 0.007 MB/s [ 1.8 IOPS]

Test : 100 MB [F: 0.0% (0.0/14.9 GB)] (x2)

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pu55ykat
  • Laatst online: 16-08 19:12
Mensen die zich afvragen waarom we zo'n ophef maken over zoiets lulligs als een geheugenstickje van het lullige kleine bedragje van 5 EUR vergeten hierbij dat het om het principe gaat.

Het zou toch te gek zijn als alle webshops op die manier zaken doen en je produkt B toestuurt terwijl je produkt A hebt besteld zonder overleg. Bovendien is in dit geval produkt B ook nog eens de mindere van A. Zelfs als het gelijkwaardig was geweest dan nog dient de shop te overleggen met de klant als ze tenminste de klant serieus nemen.

Ik geloof dat alles wat gezegd moet worden over de handelwijze van Paradigit nu ondertussen ook gezegd is. :P
Veel plezier voor degenen die wel de HP sticks hebben mogen ontvangen en ook voor de mensen die toch genoegen willen nemen met de Verbatims ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peace4all
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-08 19:52
sambalbaj schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:29:
Ironisch genoeg was deze actie omdat ze voor het zevende jaar op rij uitgeroepen waren tot beste computerzaak publieksprijs bij de ING Retail Jaarprijs.

Had in het andere topic al aangegeven dat ik deze handelswijze ronduit onbeschoft vond. Maar zelf hed ik wel mazzel en heb de HP gekregen omdat ik die vorige week donderdag al voorde actieprijs kon meebestellen.

Maar waarom die zending accepteren en klagen? Je moet er voor tekenen en je weet dat het de Verbatim is, weiger 'm dan. Hoef je ook geen kosten te maken met retourneren.
Ik heb het pakketje vandaag geweigerd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 21:34
Als je de usb stick had gereserveerd, dan had je "in de meeste gevallen" de hp gekregen (eigen ervaring). Ik had om 10.30 uur dinsdag de usb stick gereserveerd bij de vestiging in Roermond (was ook de enige in de buurt met voorrraad) en heb hem pas vandaag opgehaald. Dus bij de winkels zelf was er wel degelijk voorraad.

Persoonlijk denk ik dat ze in het distributiecentrum van Paradigit helemaal geen voorraad van HP hadden. Ze hadden het waarschijnlijk allang onderverdeeld tussen de fysieke winkels. Daarom zijn alle mensen die het om middernacht/online hebben gekocht en lieten verzenden de klos. Wat natuurlijk niet acceptabel is voor die mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 07-11-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb hem dinsdagochtend bij de vestiging in Deventer gereserveerd, maar tot nu toe niks verder gehoord behalve de automatische bevestiging op dinsdag. Dus ik zal wel zien wat er van komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik had natuurlijk ook liever de HP gehad, maar een 16GB usb stick is nooit verkeerd voor EUR 5,-.
Schrijfsnelheid schommelt tussen de 3.4 en 3.9 MB/s bij een bestand van 1.2GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Painore op 08-11-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadzuric50
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Bij deze moet ik mijn eerdere post verbeteren.
Ik gaf aan dat mijn bestelling van maandag (dus voor de actie technisch gezien begon) niet aangepast was, maar ik ontvang zojuist een mailtje dat ook die bestelling is omgezet naar Verbatim.

Conclusie: Voordat de actie op dinsdag begon waren ze dus al niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomasu
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 15:21
Een deel van het probleem dat er snel tekorten ontstonden kan het volgende zijn:
In de nieuwsbrief waar de actie stond aangekondigd bleek dat je maar 1 usb stick per klant kon afhalen.
Online kon je er echt onbeperkt veel bestellen tegen deze prijs...fout in hun website??

Kan dus zijn dat er een paar gekken zijn geweest die er een flink aantal hebben besteld en nu deze actie als oplossing werd geboden. Nog steeds geen juist actie tho...

Had wel iets vernomen van het feit dat klanten die het niet eens waren met de actie, deze usb-stick retour konden sturen en het aankoopbedrag + verzendkosten vergoed krijgen...maar dat zou je voor de zekerheid nog over bij hun moeten navragen.

Een ding is zeker, die HP stick is kei hard uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ik zou het zeker niet erg vinden om nog een tijdje te wachten tot ze de eigenlijke stick weer op voorraad hebben. Het lijkt me namelijk niet dat ze er niet meer aan kunnen komen en niet meer op voorraad krijgen. Bovendien zie ik nog een 16 GB stick van HP op hun website staan. Heb geen idee waarom ze deze niet gestuurd hebben en of dit een betere stick is dan de Verbatim, maar het zou wel logischer zijn om in ieder geval een stick van hetzelfde merk te sturen denk ik dan...
Ik heb ze hier ook over gemaild, maar nog steeds geen reactie. Ze reageerden met een autoreply dat ze pas binnen 4 werkdagen een reactie zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Heb net een mailtje ontvangen op mijn mail dat de specs totaal niet overeenkomen gelet op de lees- en schrijfsnelheden etc. en dat ik niet eens ben met de gang van zaken

Geachte heer xxxxx,

De specificaties van deze twee sticks komen inderdaad niet exact overeen.

Echter zijn ze vergelijkbaar en is het een goed alternatief.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Medewerker Customerdesk

[ Voor 5% gewijzigd door rambocus op 09-11-2012 08:09 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het antwoord dat ik heb gehad is of ik de USB stick wil annuleren? Echter heb ik al een track and trace nummer ontvangen (en zijn ze waarschijnlijk ook al langsgeweest bij niet thuis), en is de bestelling dus al verzonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

rambocus schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:08:
Heb net een mailtje ontvangen op mijn mail dat de specs totaal niet overeenkomen gelet op de lees- en schrijfsnelheden etc. en dat ik niet eens ben met de gang van zaken

Geachte heer xxxxx,

De specificaties van deze twee sticks komen inderdaad niet exact overeen.

Echter zijn ze vergelijkbaar en is het een goed alternatief.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Medewerker Customerdesk
Deze heb ik ook ontvangen.
Dat wordt dus een negatieve beoordeling in de shop survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Pakket geweigerd. Vandaag mailtje ontvangen dat het geld over een week of 2, 3 teruggestort zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
rud schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:38:
Pakket geweigerd. Vandaag mailtje ontvangen dat het geld over een week of 2, 3 teruggestort zal worden.
Aha, mag je rente vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nou, een week sinds ik de bestelling geplaatst had zijn we nu verder. Maar ik heb nog helemaal niks te horen gekregen van Paradigit. Geen ophaalbericht, geen statusverandering, geen annulering, niets. Dit heb ik zelf ook al een keer gehad bij Dixons toen ik ook iets wenste te bestellen via de webshop en wou afhalen in een filiaal naar keuze. Blijf het wel apart vinden dat de online webshop dus wel actief bezig is, maar een Paradigit filiaal niets van zich laat horen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Nop, ze hebben 30 dagen (wettelijk) om het openstaande bedrag terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Geld vandaag retour ontvangen.
Pagina: 1