• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-01 09:45
Mijn computer start sinds kort niet meer op, ik krijg alleen 3 piepen te horen en krijg geen beeld.
Het moederbord model is een Asrock m3n78d, volgens hun website betekenen die 3 piepen dat er iets mis is met het RAM geheugen.

Ik heb alles geprobeerd, RAM omgewisseld, RAM eruit gehaald, Kale moederbord alleen met CPU.
Niks helpt, ik hoor alleen 3 piepen. Ik heb al op veel forums gekeken naar mensen met hetzelfde probleem alleen ik ben er nog steeds niet uit.

Ik sta op het punt om een nieuw moederbord te halen, alleen het zou mooi zijn als ik dat geld kan besparen:)

Computer specs:
- 550W Voeding
- AMD x6 1090T (nooit overgeclockt, geen stock cooler)
- 8GB DDR3 RAM (2 x 2GB, 1 x 4GB)
- ATI HD5770 1GB

[ Voor 11% gewijzigd door ro-bbo op 06-11-2012 23:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Probeer eens een andere PSU en GPU om te zien of dat het probleem veroorzaakt.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-02 13:47

Nessuno

io sono nessuno

3 piepjes is je videokaart. (in 99% van alle gevallen)
3 lange piepjes is idd je geheugen. (volgens asrock)
En de topic titel is ook niet juis hij start wel op, anders piept hij niet maar je krijgt geen beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Nessuno op 07-11-2012 00:54 ]

Na rose e cient spin

• Patrick046
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2025
Heb je geprobeerd je ram in een dual-channel opstelling te zetten? (2x 2 gb zonder die 1x 4 gb)

• ro-bbo
ik had ook al een andere videokaart geprobeerd en een andere voeding met het zelfde resultaat

• ro-bbo
het ram geheug heb ik ook al in elk mogelijke combinatie gezet, ook elk bankje afzonderlijk en zonder ram.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je er geen geheugenmodules inzet, dus helemaal zonder geheugen, krijg je dan dezelfde beepcodes?

• ro-bbo
Ja helaas wel.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Probeer eens ander geheugen als dat kan. En liefst ook een andere videokaart als ander geheugen niets uitmaakt.
Mobo hoort juist ook te piepen bij t ontbreken van t geheugen dus je zou haast zeggen dat dat goed is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ander geheugen is dan inderdaad eens aan te raden. Of je hebt pech dat je geheugencontroller zelf niet meer werkt (of de verbinding daar naar toe). Komt niet veel voor, maar heb het wel eens meegemaakt.

• ro-bbo
Ik heb ook al de ram van een andere (werkende) pc geprobeerd, ook de videokaart uit die pc. Helaas hetzelfde resultaat:(

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Dan kan je er wel vanuit gaan dat het mobo kapot is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk iemand die het nodig vind om een of ander overrated product te spammen.

Maar ontopic, als je met ander RAM dezelfde beeps hebt dan is het of het moederbord, of heel misschien de CPU. In theorie kan de CPU het probleem geven omdat de geheugencontroller daar inzit, als die stuk is dan doet het systeem verder ook niet zo heel veel. De enige manier om het uit te sluiten is nog een andere CPU te testen, of deze op een ander moederbord.
Het komt niet heel vaak voor, maar ik heb het al wel eens meegemaakt dat hier het probleem lag.
Pagina: 1