Windows8 locatie bepaling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Windows 8 maakt in het hoofscherm gebruik van locatie bepaling tbv kaarten en de weer app. Hoe bepaalt windows je locatie. Mijn pc heeft geen WIFI of GPS. Volgens WIndows 8 woon ik in Amsterdam Oost en krijg ik het weer van Oost/Watergraafsmeer. Op zich vond ik dat prima, echter afgelopen weekend was een vriend van mebij me met zijn pc. Hij woont in Purmered, maar bij mij heeft hij Windows 8 geinstalleerd. Zijn pc was aan dezelfde hub aangesloten bij mij thuis asl mijn pc. Na installatie vond Windows zijn pc in amsterdam-zuid en de kaart gaf ook mijn woning aan + het weer van Oud-zuid. Ik snap werkelijk niet hoe dat kan. We gaan via hetzelfde ip-adres het internet op via mijn router en hij heeft ook geen WIFI of GPS. Hoe bepaalt Windows je locatie (ik dacht dus op basis van WIFI, GPS en IP-adres, maar de eerste 2 hebben we niet en de laatste is dezelfde)?? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Op basis van je ip dus. Waarom zou het volgens jou niet op basis van je ip zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
keel schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:15:
Op basis van je ip dus. Waarom zou het volgens jou niet op basis van je ip zijn?
Omdat mijn maat en ik achter dezelfde router zaten en dus met hetzelfde ip-adres het internet op gingen. Bovendien is een ip-adres niet gekoppeld aan een huis adres, maar een ip-range wordt toegewezen aan een bepaald gebied. Ik zou er dus geen aandacht aan geschonken hebben, omdat Amsterdam mijn gebied is, maar tot mijn stomme verbazing geeft de pc van mijn vriend wel mijn huis aan en mijn eigen pc een adres in Amsterdam-Oost

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Silverback schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:44:
[...] Omdat mijn maat en ik achter dezelfde router zaten en dus met hetzelfde ip-adres het internet op gingen. Bovendien is een ip-adres niet gekoppeld aan een huis adres, maar een ip-range wordt toegewezen aan een bepaald gebied. Ik zou er dus geen aandacht aan geschonken hebben, omdat Amsterdam mijn gebied is, maar tot mijn stomme verbazing geeft de pc van mijn vriend wel mijn huis aan en mijn eigen pc een adres in Amsterdam-Oost
En je IP-adres is niet gewijzigd in de tussentijd? Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat MS gedetailleerdere gegevens heeft kunnen krijgen door analyse van de IP-adressen die zijn uitgedeeld in een bepaald gebied en de bijbehorende verkregen data. Daarnaast kan natuurlijk de IP-pool zijn verkleind.
Oh en natuurlijk kan het zo zijn dat je iets hebt gekocht in de Windows store en dat ze via die weg aan je adres zijn gekomen (bijv. factuuradres van PayPal of CC).
Overigens wordt soms het IP-adres gekoppeld aan een bepaald mac-adres op sommige netwerken. Het kan dus wel per 'huis' worden gekoppeld. Bij de kabel is dat niet normaal, maar op glasvezel werd dat voor kort wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien handig om Smartscreen uit te zetten? http://log.nadim.cc/?p=78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom? Ik zie geen klacht, enkel een vraag.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Caelorum schreef op woensdag 07 november 2012 @ 03:18:
[...]

En je IP-adres is niet gewijzigd in de tussentijd? Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat MS gedetailleerdere gegevens heeft kunnen krijgen door analyse van de IP-adressen die zijn uitgedeeld in een bepaald gebied en de bijbehorende verkregen data. Daarnaast kan natuurlijk de IP-pool zijn verkleind.
Oh en natuurlijk kan het zo zijn dat je iets hebt gekocht in de Windows store en dat ze via die weg aan je adres zijn gekomen (bijv. factuuradres van PayPal of CC).
Overigens wordt soms het IP-adres gekoppeld aan een bepaald mac-adres op sommige netwerken. Het kan dus wel per 'huis' worden gekoppeld. Bij de kabel is dat niet normaal, maar op glasvezel werd dat voor kort wel gedaan.
Nee, we zaten tegelijk op het internet met hetzelfde ip-adres en we hebben niets gekocht. Mijn mac-adres is niet gekloond naar de router en ik zit op de kabel. Ook al deden we opnieuw een locatie bepaling, dan nog gaf de pc bij mij aan dat ik in Oost woon en mijn vriend op mijn huidige adres. Ik wil graag weten hoe het komt, maar ik wil liever weten hoe ik het kan corrigeren. Je kan in maps wel de locatie aanpassen, maar als je dan update vervalt dit adres en gaat weer naar Oost en het weer blijft altijd Amsterdam Oost aangeven ipv Oud-zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Silverback schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:44:
Omdat mijn maat en ik achter dezelfde router zaten en dus met hetzelfde ip-adres het internet op gingen. Bovendien is een ip-adres niet gekoppeld aan een huis adres, maar een ip-range wordt toegewezen aan een bepaald gebied. Ik zou er dus geen aandacht aan geschonken hebben, omdat Amsterdam mijn gebied is, maar tot mijn stomme verbazing geeft de pc van mijn vriend wel mijn huis aan en mijn eigen pc een adres in Amsterdam-Oost
Sta jij niet in zijn (MSN) adresboek, met naam en adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
frickY schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:37:
[...]

Sta jij niet in zijn (MSN) adresboek, met naam en adres?
Ik denk het niet, maar als dat zo was, waarom staat hij dan gelokaliseerd in mijn huis en ikzelf op een adres in Amsterdam-Oost wat voor mij totaal onbekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:42

FCC

Ik heb ongeveer hetzelfde. Had op mijn netbookje de preview gezet, deze gaf netjes de buurt aan waar ik woon (toevallig ook Amsterdam). Nu heb ik op mijn desktop de officiele versie van Windows 8 gezet en die geeft aan dat ik in Amsterdam Oost-Watergraafsmeer zit ;) (en dat werd dus ook mooi naar het netbookje gezet aangezien dat wordt gekoppeld)
Opzich geen drama maar wel vreemd.. Alles is op hetzelfde adres gedaan, achter dezelfde router en voor zover ik weet heb ik geen nieuwe IP-adres gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door FCC op 07-11-2012 17:29 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geolocation op basis van IP is nogal onbetrouwbaar, en als die info lang in de cache blijft hangen omdat er geen andere datasource (GPS) beschikbaar is zou dat wel eens lang kunnen blijven hangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
alt-92 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:12:
Geolocation op basis van IP is nogal onbetrouwbaar, en als die info lang in de cache blijft hangen omdat er geen andere datasource (GPS) beschikbaar is zou dat wel eens lang kunnen blijven hangen.
Wil ik onmiddelijk van je aannemen, maar waarom krijgtmijn vriend dan wel mijn adres op zijn scherm te zien en zit ik in Watergraafsmeer.
Een tip van hierboven over mijn MSN-account heb ik nagekeken. Hier stond inderdaad nog de postcode van Duivendrecht in waar ik vroeger gewoond heb en dat ligt tegen watergraafsmeer aan, maar aanpassen aan mijn huidige postcode en alles refreshen heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Silverback schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:46:
[...]

Wil ik onmiddelijk van je aannemen, maar waarom krijgtmijn vriend dan wel mijn adres op zijn scherm te zien en zit ik in Watergraafsmeer.
Vraag het MS, zij weten exact hoe het werkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vind het wel raar dat je geen locatie in kan stellen dan, in de weergatget van de sidebar in win 6/6.1 kon dat wel

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mrc4nl schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:19:
ik vind het wel raar dat je geen locatie in kan stellen danwel
Dat kun je wel. Je kunt zoveel plaatsen toevoegen als je wil (althans, minimaal een handvol, waarschijnlijk meer, ga 't niet zitten testen :P ). Gewoon rechtsklikken -> plaatsen -> et voila: u kunt toevoegen / verwijderen naar hartelust.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 07-11-2012 22:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

RobIII schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:26:
[...]

Dat kun je wel. Je kunt zoveel plaatsen toevoegen als je wil (althans, minimaal een handvol, waarschijnlijk meer, ga 't niet zitten testen :P ). Gewoon rechtsklikken -> plaatsen -> et voila: u kunt toevoegen / verwijderen naar hartelust.
nu zie ik het ook 8)7

ora et labora

Pagina: 1