Allround systeem +/- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:49
Mijn huidig systeem is circa 5 jaar oud, en valt steeds vaker uit (voornamelijk tijdens gamen). Heb dus nu besloten om een nieuw systeem samen te stellen. Systeem moet enigszins feature proof zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteraard standaard taken zoals internet, mail, multimedia en office. Daarnaast wil ik ook kunnen programmeren (o.a. Java en PHP), virtualisatie (VMWare) en gamen (nu Diablo 3, GTA 4 en Minecraft, later mogelijk ook GTA 5 en SimCity 5).

Overklokken of meerdere videokaarten gebruiken ben ik niet van plan. Hyper threading lijkt me wel nuttig voor VMWare, daarom gekozen voor een Xeon ipv een i7. Het geld dat ik daarmee bespaar besteed ik dan liever aan geheugen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is +/- 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor(20") en speakers. Waarschijnlijk ook een of twee HDD's uit mijn huidige systeem. Windows licentie (Win7 prof) neem ik ook mee naar het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op termijn mogelijk een nieuwe (breedbeeld)monitor. Mijn huidige monitor is dan wel 7 jaar oud, maar bevalt nog steeds prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt op zich niet zo heel veel uit, zolang het maar een betrouwbaar merk is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet redelijk stil zijn, voornamelijk als het idle is.
Liefst een (semi)modulaire voeding, ivm cable management.

Configuratie nieuw systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 203,30€ 203,30
1Gigabyte GA-H77-D3H€ 82,10€ 82,10
1Asus HD7870 DirectCU II€ 229,50€ 229,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,30€ 86,30
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 66,50€ 66,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,58€ 15,58
1Cooler Master Silent Pro M2 420W€ 58,-€ 58,-
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 860,27

Vragen
Aangezien ik niet ga overklokken vraag ik me af of de boxed koeler van de Xeon ook voldoet (PC staat naast mijn bureau, ca 1 meter).
Voeding lijkt me ruim voldoende voorlopig, wel wil een marge hebben als ik later een upgrade wil doen.€
Zie ik verder nog iets over het hoofd, of eventuele opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ziet er goed uit. Een schythe mugen is inderdaad behoorlijk overkill als je niet gaat overklokken maar deze is wel HEEL stil. Nou vraag ik me wel af of dit allemaal echt zo stil moet. Je hebt sowieso al een van de stilst verkrijgbare kasten dus misschien is de boxed cooler ook nog wel stil genoeg. Ik raad je aan om het eerst eens met de boxed cooler te proberen en als het dan niet bevalt kun je altijd nog een betere koeler kopen. Verder is de XFX 550 een goed alternatief voor die Cooler Master. Toch net even wat meer ruimte qua wattage en ook erg stil. Ten slotte zou je misschien met de rest van je budget een iets duurdere videokaart kunnen kopen. Bijvoorbeeld de gigabyte radeon hd7950 windforce 3 Deze is een stuk sneller dan de 7870 en door de koeler met drie fans ook erg stil.

[ Voor 10% gewijzigd door Daanieyel op 06-11-2012 22:41 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian
Later een stillere koeler plaatsen is op zich wel een goed idee, mogelijk iets lastiger maar lijkt me geen al te groot probleem.
Een 7950 past op zich wel in mijn budget, maar dan twijfel ik een beetje of dat wel veel zin heeft met een 'langzame' monitor (responstijd 20 ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Je krijgt nog steeds meer FPS en je kan langer met de videokaart. Daarnaast hangt het af van de rest van de specs van de monitor of die 20 ms verschil maakt. Dus welke monitor heb je?

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat heeft de monitor met de FPS van doen ? Daar zou ik me zeker niet op vastpinnen, al is de HD7870 met 1080p meestal wel snel genoeg. De responstijd geeft inputlag, dat klopt. Maar de videokaart pomt fps uit, 60 fps per seconde of meer. Hoe meer, hoe vloeiender de gameplay, ook met een trage respons.
Je kan alleen minder rap reageren op wat je ziet ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian
Monitor is een Eizo FlexSan L887. Ik ging er van uit dat een hogere fps op een bepaald punt geen significant verschil zou geven ivm responstijd van de monitor. Op termijn wil ik wel een nieuwe monitor aanschaffen, dus wat betreft is het nog niet zo'n slecht idee om nu al te investeren in een duurdere videokaart.
Pagina: 1