Mijn huidig systeem is circa 5 jaar oud, en valt steeds vaker uit (voornamelijk tijdens gamen). Heb dus nu besloten om een nieuw systeem samen te stellen. Systeem moet enigszins feature proof zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteraard standaard taken zoals internet, mail, multimedia en office. Daarnaast wil ik ook kunnen programmeren (o.a. Java en PHP), virtualisatie (VMWare) en gamen (nu Diablo 3, GTA 4 en Minecraft, later mogelijk ook GTA 5 en SimCity 5).
Overklokken of meerdere videokaarten gebruiken ben ik niet van plan. Hyper threading lijkt me wel nuttig voor VMWare, daarom gekozen voor een Xeon ipv een i7. Het geld dat ik daarmee bespaar besteed ik dan liever aan geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is +/- 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor(20") en speakers. Waarschijnlijk ook een of twee HDD's uit mijn huidige systeem. Windows licentie (Win7 prof) neem ik ook mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op termijn mogelijk een nieuwe (breedbeeld)monitor. Mijn huidige monitor is dan wel 7 jaar oud, maar bevalt nog steeds prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt op zich niet zo heel veel uit, zolang het maar een betrouwbaar merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet redelijk stil zijn, voornamelijk als het idle is.
Liefst een (semi)modulaire voeding, ivm cable management.
Configuratie nieuw systeem
Vragen
Aangezien ik niet ga overklokken vraag ik me af of de boxed koeler van de Xeon ook voldoet (PC staat naast mijn bureau, ca 1 meter).
Voeding lijkt me ruim voldoende voorlopig, wel wil een marge hebben als ik later een upgrade wil doen.€
Zie ik verder nog iets over het hoofd, of eventuele opmerkingen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteraard standaard taken zoals internet, mail, multimedia en office. Daarnaast wil ik ook kunnen programmeren (o.a. Java en PHP), virtualisatie (VMWare) en gamen (nu Diablo 3, GTA 4 en Minecraft, later mogelijk ook GTA 5 en SimCity 5).
Overklokken of meerdere videokaarten gebruiken ben ik niet van plan. Hyper threading lijkt me wel nuttig voor VMWare, daarom gekozen voor een Xeon ipv een i7. Het geld dat ik daarmee bespaar besteed ik dan liever aan geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is +/- 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor(20") en speakers. Waarschijnlijk ook een of twee HDD's uit mijn huidige systeem. Windows licentie (Win7 prof) neem ik ook mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op termijn mogelijk een nieuwe (breedbeeld)monitor. Mijn huidige monitor is dan wel 7 jaar oud, maar bevalt nog steeds prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt op zich niet zo heel veel uit, zolang het maar een betrouwbaar merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet redelijk stil zijn, voornamelijk als het idle is.
Liefst een (semi)modulaire voeding, ivm cable management.
Configuratie nieuw systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon E3-1230V2 Boxed | € 203,30 | € 203,30 |
1 | Gigabyte GA-H77-D3H | € 82,10 | € 82,10 |
1 | Asus HD7870 DirectCU II | € 229,50 | € 229,50 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,30 | € 86,30 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 66,50 | € 66,50 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,58 | € 15,58 |
1 | Cooler Master Silent Pro M2 420W | € 58,- | € 58,- |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 84,- | € 84,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 860,27 |
Vragen
Aangezien ik niet ga overklokken vraag ik me af of de boxed koeler van de Xeon ook voldoet (PC staat naast mijn bureau, ca 1 meter).
Voeding lijkt me ruim voldoende voorlopig, wel wil een marge hebben als ik later een upgrade wil doen.€
Zie ik verder nog iets over het hoofd, of eventuele opmerkingen?