SSD geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:17
Hallo allemaal,

Ik heb paar dagen geleden nieuwe SSD gekocht en die geïnstalleerd in mijn PC en vervolgens Windows erop gezet, dit werkte allemaal prima, mijn SSD werkt ook super goed, maar ik had dus nu een dual boot van 2x Win 7, nou had ik ff wat belangrijke dingen van me oude HDD(1TB Samsung) op me SSD snel gezet, nou heb ik net mijn HDD geformatteerd, en wil mijn SSD niet meer booten, hij zegt dan select proper boot device? In de BIOS staat ie als 1st boot device me HDD als 2nd en me dvd drive 3rd. Hoe kan ik er weer voor zorgen dat ie van mijn SSD boot? En dat mijn HDD gewoon als extra opslag kan gelden?
Ik heb toen wel in de SSD Windows installatie veranderd, dat ie dat keuze scherm van welke Windows 7 ik wil starten, niet meer laat zien of naja 1 seconde laat zien. Kan iemand mij aub helpen zodat ik mijn windows weer kan starten? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 20:45
Windows 7 DVD erin, en een repair uitvoeren. Hij moet even een bootloader installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 06-11-2012 21:06 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Inderdaad dan staat je bootloader op die andere schijf. Als je toegang hebt tot een andere pc waar de ssd tijdelijk even ingehangen kan worden dan kan je met EasyBCD de bootloader installeren op de SSD. Een repair lost het niet altijd op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Okee ik ga even een repair uitvoeren hopen dat dat werkt! :D Anders moet ik het via melvinnie zijn advies ff proberen :D Maar zodra de bootloader op de SSD staat gaat ie nog iets sneller opstarten dan eerst toch? Aangezien de bootloader van mijn HDD nog gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Hmmm bij de repair optie geeft ie niet de windows installatie aan die op de SSD staat? Dus ik kan er geen kiezen om te kijken naar opstartherstel? Nog andere ideeën? Want ik zie hem wel gewoon staan als ik naar installeren ga enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is iets van Windows heel leuk uit zichzelf doet. Hij zet de 100mb partitie dan op een andere schijf. Voortaan Windows installeren met alleen de SSD aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Jaa... en wat adviseren jullie nu? Opnieuw installeren? Of is er iets wat ik kan doen? Want al me files staan nu op me SSD... =/ Kan dat echt niet niet kwijt raken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan sowieso nog bij de bestanden als je de SSD aansluit op een andere PC of USB dock. Je kan alleen niet meer van de SSD booten. Ik heb helaas geen oplossing voor het boot probleem maar waarschijnlijk is die oplossing er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Hmmmm shit... hij geeft namelijk mijn installatie van windows niet aan als ik in de recovery zit =/
Iemand anders misschien ideeën, of iemand die me kan helpen? Of moet ik gewoon weer ff windows installeren op de andere HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Het probleem is opgelost! Heb een windows dvd geleend van iemand en zodoende gerepaired :) thnx voor de hulp
Pagina: 1