Toon posts:

ssd in acer 7730zg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een vraag.

ik heb een acer 7730zg, die een beetje langzaam begint te worden , maar zit er aan te denken om de hdd te vervangen met ssd, en het geheugen misschien nog upgraden

processor intel dualcore t4200
geheugen 4 gig ddr 2 (merk en snelheid zijn onbekend
320 gig hdd (hitachi hts543232l9a300)
nvidia 9300gs
staat nog vista op na reinstall maar er komt windows 8 op (samen met windows 7)

ik zit er aan te denken om het geheugen te upgraden naar 8 gig, en er een samsung of een ocz 256 gig ssd

maar, bottlenecks, zijn die er of zijn ze er niet. thats the question

Verwijderd

Ik snap je vraag niet echt.. je bottleneck is je langzaamst presterende hardware. Neemt niet weg dat door het vervangen van je hdd voor een ssd je flinke snelheidswinst zal boeken.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:56
Lijkt mij een puik plan, alleen als je een dual boot wilt met win 7,8. Moet je even kijken of je wel genoeg hebt aan 256Gb. 8Gb is ook een goede investering, waar wil/gebruik je de laptop voor?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:19
Ik zou het bij die SSD laten. Het is een Intel PM45 chipset welke prima met SSD's omgaat, maar het is wel een Acer en daarom al hoog bejaard aan het worden is (Acer's gaan zelden lang mee).

SSD'tje kun je altijd weer meenemen naar een nieuwe laptop (als die tenminste een 2.5" disk heeft).

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de antwoorden, ik ga er dus binnekort een halen, de dualboot met w7 weet ik nog niet zeker. maar ik ga hem gebruiken voor een beetje gamen ( kan net iets meer aan dan mn desktop die een jaar ouder is) en photoshoppen (scherm is best wel een warme kleur) en als ik ga upgraden naar een nieuwe laptop, gaat of mee. of naar mn desktop. dit topic kan nu wel dicht

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 19:38 ]