Accuduur Macbook Pro Retina 15"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:20
Hallo,

mijn rMBP 15" heeft nu ongeveer 100 à 110 cycles van de accu erop zitten en hij is zo'n 3 maand oud zo uit mijn hoofd. (Heb 'm sinds de release)

Vandaag heb ik 'm niet veel gebruikt, heeft echter wel vanaf 9 uur 's ochtends aangestaan.

Hij geeft nu echter maar ongeveer 2 1/2 uur aan bij 70%. Hij is vanmiddag tot 9% 'leeggelopen' en had 'm 's ochtends nog aan de lader gehad.

Heb verder niet veel aanstaan: Safari met 1 tabblad, Google Chrome met 2-3 tabbladen waarvan 1 live stream van radio6 is. Daarnaast heeft mail en agenda en een simpele plaknotitie de hele tijd op de achtergrond gedraaid. Helderheid staat ongeveer op de helft, toetsenbordverlichting uit.

Maak verder gebruik van twee bureaubladen, weet niet of dat verder nog aan de accu vreet, lijkt me niet echt eerlijk gezegd, heb ik altijd al gehad namelijk.

Normaal gesproken houdt ie 't toch zeker wel 7-8 uur vol naar mijn gevoel.. het kan natuurlijk zijn dat de resterende tijd niet helemaal klopt, maar heb 't de hele dag ervaren zonder naar de resterende tijd te kijken.

Iemand enig idee of er iets is waardoor de accuduur minder kan zijn?

Ps: accu is niet lui, laat 'm nooit aan de oplader hangen, zodra hij 100% opgeladen is koppel ik de MagSafe los, ik sluit hem ook nooit op de accu aan boven de 30%, meestal rond de 20%, maar soms ook 25-30% en soms ook 10-15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 15:33
Installeer even gfxcardstatus en kijk of je mbpr de Intel HD4000 gebruikt of de zwaardere nVidia GT650M. Als de nVidia wordt gebruikt, dan kan je hem forceren op de Intel. Die verbruikt namelijk minder stroom.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

bartpostma schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:31:

Ps: accu is niet lui, laat 'm nooit aan de oplader hangen, zodra hij 100% opgeladen is koppel ik de MagSafe los, ik sluit hem ook nooit op de accu aan boven de 30%, meestal rond de 20%, maar soms ook 25-30% en soms ook 10-15%.
Een MBP kun je juist prima aan de oplader laten zitten. Het is een intelligent systeem dat stopt met laden (en vanaf 80% ook langzamer gaat opladen). Het telkens vol laden en leeg laten lopen is dus niet nodig, zou dat eerder vermijden als je een oplader bij de hand hebt. Mocht ie altijd aan de oplader hangen, dan één keer per maand de accu aanspreken (van vol naar leeg). Zie ook:
http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Verder niet te druk om maken en die cijfertjes laten voor wat het is. Ik heb een 3,5 jaar oude MBP en wissel oplader en gebruik puur op de accu af... zoals je em in de praktijk ook wilt gebruiken. Denk er verder niet over na. Accu werkt daardoor nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Videokaart NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB, volgens mij geeft ie gewoon de Intel HD4000 aan als die gebruikt wordt. Viel me laatst al op, goede tip, ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
gfxcardstatus geeft de volgende melding als ik Alleen geïntegreerd kies: Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
bartpostma schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:32:
gfxcardstatus geeft de volgende melding als ik Alleen geïntegreerd kies: Can'tSwitchToIntegratedOnlySingular
Je zegt dat je er nog een extra scherm aan hebt hangen. Dan pakt ie altijd de nVidia kaart en kun je niet de Intel kiezen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Xanion schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:36:
[...]

Je zegt dat je er nog een extra scherm aan hebt hangen. Dan pakt ie altijd de nVidia kaart en kun je niet de Intel kiezen.
Sorry, bedoelde 2 bureaubladen in mission control, dus gewoon wel op 1 scherm.

Maar dat je zeg maar met 3 vingers naar rechts en links kan schuiven op je trackpad, heb er geen scherm aan hangen.

Vandaag geeft gfxcardstatus wel gewoon 'i' aan dus dat is goed. Maar heb laptop net paar minuten aan staan dus zal zien hoe 't vandaag is. Lijkt al beter.
Pagina: 1