Radeon HD7950 kopen, welke uitvoering?

Pagina: 1
Acties:

• hawkagent
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste GoT,

Omdat mijn huidige videokaart inmiddels al meer dan 5 jaar oud is heb ik besloten om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Ik gebruik mijn desktop meestal voor photoshop, illustrator en dergelijke, maar af en toe heb ik ook een game aan staan met een film draaiende op een twee beeldscherm (de game uiteraard eerst gemuted).

Mijn wens voor de nieuwe videokaart is dat ik de nieuwste games kan spelen op een hoge grafische settings. Daarnaast is het voor mij belangrijk dat het minstens 4 jaar mee kan (in de zin van dat het niet snel stukgaat). Ik heb geen ervaring met overklokken dus de overklokbaarheid speelt bij mij geen rol. Klein beetje vroemend geluid maakt voor mij niet uit, maar het mag mijn familie niet wakker maken als ik in de nacht Battlefield 3 wil spelen ;)

Mijn huidig systeem:
CPU: Intel Core i7 2600K 3.4 GHz 8MB S1155
Moederbord: Asus P8P67 PRO B3,s1155
RAM: 8 GB DDR3
Voeding: 600W
Omhulsing: Antec Sonata II
Videokaart: EVGA Geforce 8800 GTS Superclocked, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16
Monitor: Samsung SyncMaster 2494HM @1920x1080

Mijn budget voor de nieuwe videokaart is circa 300 euro.

Ik had mijn ogen in de eerste instantie op de 660Ti, aangezien ik reviews heb gelezen dat deze kaart de huidige games goed aankan. Ik heb ook altijd een Nvidia kaart gehad, dus ben ook erg vertrouwd geraakt aan de nvidia drivers. Maar omdat de Radion HD7950 maar klein beetje duurder is terwijl het veel meer performance geeft, wil ik toch een keer wagen om over te stappen naar de concurrent.

Nu vind ik het lastig om een keuze te maken tussen de verschillende uitvoeringen van verschillende fabrikanten. Ik zit te twijfelen tussen:

Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top V2
Sapphire HD 7950 OC 3GB GDDR5 950 MHz Edition
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Club3D Radeon HD 7950 royalKing

Van de Asus lees ik goede reviews, ik maak mij daarentegen wel zorgen dat ik geen goede airflow kan krijgen omdat de kaart 3 slots opneemt. Verder is voor mij het verschil tussen de verschillende merken niet duidelijk behalve dat Asus en Gigabyte op 900Mhz draaien en Club3D op 850Mhz. Daarom neig ik de Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 te kopen, omdat deze het goedkoopst van alle 4 is.

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen met de keuze. Bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gigabyte. Prijs super, prestaties super, koeler super. Overclockbaarheid ook prima. Eigenlijk de conclusie die je al had getrokken. Succes!