Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 10:42

Dave156

Babadabupi?

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net mijn nieuwe pc in elkaar aan het zetten. (nog niet eerder gedaan)
Nu heb ik de cpu (i5 3470) in de socket van mijn Asrock B75 Pro3 moederbord geplaatst.
Maar ik merk dat ik best wel wat kracht op het hefarmpje moet zetten om de socket te sluiten. Is dat normaal?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:53
Als het pijltje op de CPU en het pijltje op het socket op dezelfde plek zitten is het goed, dan zakt de CPU zo in de socket en zie je ook geen speling. Dat het pinnetje dan zwaar gaat heb ik ook ervaring mee, maar zo moet het wel ;) Zie ook de gebruiksaanwijzing bij het moederbord.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156

Dave156

Babadabupi?

Topicstarter
Ja de CPU kan maar op 1 manier in de socket, vanwege de insparingen aan de zijkanten. Hij maakt ook een soort krakend geluid als je de socket dicht probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat het soms best moeizaam gaat, maar als je cpu goed in de socket ligt kan er in principe niks mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156

Dave156

Babadabupi?

Topicstarter
oke bedankt! ik ga straks wel merken of het goed gegaan is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals hierboven al geschreven en de cpu goed erin zit is het wel normaal dat je ietwat kracht moet zetten om het hefboompje weer omlaag te krijgen. Maar beter 10 keer kijken of ie wel goed zit dan zomaar erin proppen met het risico dat je het socket beschadigd.

Dat ietwat krakend geluid wat je hoort zijn de pinnetjes die tegen de onderkant van de cpu aan drukken dus op zich is dat verder niks om je ongerust om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:56

Fordox

00101010

er zijn zat filmpjes op youtube hiervoor, en ook genoeg guides op internet... iets meer eigen inzet mocht ook wel, niet iedereen kan dat waarderen ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156

Dave156

Babadabupi?

Topicstarter
Geloof me, ik heb wel 4 verschillende instructievideos op internet openstaan. Maar daar kun je natuurlijk niet zo goed zien hoe veel druk die persoon uitoefent wanneer hij de socket sluit;) Maar goed, alles zit nu op z'n plaats dus ik kan vananvond testen:) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
dat krakende geluid heb ik helaas ook meerdere keren gehoord..

maar toch is het de correcte manier :)

dus even goed controleren en dan door duwen :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1