Toon posts:

[Win7] Netwerkverbinding en geluid opeens weg *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste hoop ik dat ik dit bericht op de juiste plaats in het forum heb geplaatst.
Wanneer dat niet zo is, mijn excuus.

Mijn naam is Mark en sinds vorige week functioneerd mijn notebook Asus Eee PC plotseling niet meer naar behoren. Plotseling was het geluid verdwenen en kon de laptop geen verbinding meer maken met draadloze netwerken. Buiten deze twee problemen, functioneerd de laptop prima.

Geluid:
Buiten het feit dat ik geen geluid meer heb, is ook de hele functie verdwenen uit de taakbalk
Wanneer ik in het confuguratie scherm naar het kopje geluid ga, krijg ik de foutmelding;
"Op deze computer kan geen geluid worden afgespeeld omdat de windows Audio-service niet is ingeschakeld wilt u de service nu inschakelen?"

Als ik "ja" selecteer, krijg ik de volgende foutmelding:
"Win audio service kan niet worden gestart. Sommige onderdelen zijn niet beschikbaar"

Ik heb geprobeerd een audio driver te installeren die ik heb gedwonload vanaf d asus site.
Echter wanneer ik de driver probeer te installeren, krijg ik de volgende foutmelding:
"de opgegeven service is geen geinstalleerde service"

Internet:
Op exact hetzelfde moment dat de laptop geen geluid meer had, maakte hij ook geen verbinding meer met draadloze netwerken. Achter ons eigen thuis netwerk staat de melding "beperkte toegang"

Zelf ben ik reeds naar een computer zaakje gegaan waar ze technische dienst verlenen.
Zij hebben mij verteld dat mijn windows "Corrupted" zou zijn. Zij gaven als enige oplossing voor het probleem: windows opnieuw installeren.

Daarnaast hebben ze mij aangeraden Twaekers.net te raadplegen aangezien er veel kenners te vinden zijn die wellicht een minder extreme oplossing voor het probleem weten.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen met het probleem. Zou geweldig zijn!!

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Zelf ben ik reeds naar een computer zaakje gegaan waar ze technische dienst verlenen.
Zij hebben mij verteld dat mijn windows "Corrupted" zou zijn. Zij gaven als enige oplossing voor het probleem: windows opnieuw installeren
."

Da's wel heel gemakkelijk en niet echt een goed advies zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Kun je een systeemherstel uitvoeren naar een tijdstip dat het nog wel goed werkte?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-sk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:58
Als je even naar Start gaat, daar 'devmgmt.msc' intypt en op enter drukt en vervolgens hier een screenshotje post van het venster wat je krijgt. Dit zou misschien de problemen deels kunnen verklaren.

Ook hetzelfde doen bij lopende processen in taakbeheer. Dan kan er gekeken worden of er iets verdachts tussen zit wat dit zou kunnen veroorzaken.

Verder wel grappig dat een computerzaak je doorverwijst naar t.net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties Super !,

@HW lover:

Leek mij ook erg makkelijk advies van hun kant aangezien de problemen op het eerste gezicht niet veel omvattend lijken.
Het probleem heeft zich ongeveer 3 weken geleden voorgedaan schat ik. Ik heb er namelijk een tijdje tegenaan zitten hikken voor ik besloot het aan te gaan pakken. Ik weet niet precies of ik zover terug kan gaan met systeem herstel.

@i-sk
Ik ga even kijken of het me lukt moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Systeemherstel met een herstelpunt van ruim 3 weken geleden?
Exacte type op Asus website invoeren en de juiste drivers (adio + wlan) opnieuw installeren?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ I-sk Toen ik de command 'devmgmt.msc' invulde bij start, kreeg ik de foutmelding: "de opgegeven service is geen geinstalleerde service"

Ik heb van deze foutmelding ook een screen shot voor de volledigheid.

Van de lopende taken heb ik een screenshot gemaakt.

Ik ben nog niet ervaren op t forum, het lukt me nog niet de afbeelding te posten. zal wel heel makkelijk zijn, maar als ik voeg een afbeelding toe selecteer, vraagt hij om een URL. Sorry zal wel simpel zijn maar ik zie toch ff niet hoe..

@ Azul 2001 Ik ben reeds naar de site van asus gegaan heb geprobeerd de audio driver te installeren maar ik kreeg tijdens het openen van de toepassing voor installatie dezelfde foutmelding: de opgegeven service is geen geinstalleerder service.
Wlan driver heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het zeker even proberen maar ik verwacht dezelfde foutmelding omdat hij herhaaldelijk voor blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De bedoelde service geeft het apparaatbeheer weer. Dat kan ook via een ander weg worden bereikt.
Er wordt natuurlijk gedoeld op een apparaat wat met een uitroepteken in de lijst staat of wordt misschien helemaal niet weergegeven omdat het apparaat is uitgeschakeld (in het bios bijvoorbeeld).

Via systeemherstel kan men vaak een hele poos terug (ruim verder dan 3 weken) maar als er in apparaatbeheer nu geen (niet goed geïnstalleerd) audio apparaat te vinden is dan ben ik bang dat systeemherstel weinig gaat brengen. Het kan echter weinig kwaad om dit uit te proberen.

Er moet natuurlijk wel hardware in de apparatenlijst aanwezig zijn wil men daar een driver voor kunnen installeren.

Edit: ik zie het zo snel niet staan, welk Asus apparaat (typenummer) is dat?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2012 19:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!
Hulp !!! Gevraagt met probleem [win7]
Er is geen letterlijke brand.Voor andere problemen ben je niet de enige dus Hulp !!! schreeuwen is nergens voor nodig ;) 'Hulp Gevraagt met probleem' (sic) geeft daarbij niet aan welk probleem dan terwijl dat het belangrijkste deel is van de titel. Titel dus aangepast. Ajb de volgende keer een wat duidelijkere titel nemen :)

Screenshots kan je enkel plaatsen door zelf ergens het plaatje bij een webhoster te zetten (bijv de website-ruimte van je internetprovider) en daarnaar te linken.

Had je devmgmt.msc zonder ' ' gedaan? Zou moeten werken. Zo niet is er meer aan de hand dan "slechts" drivers..
Je zou het scherm ook moeten kunnen bereiken door het indrukken van tegelijkertijd de (Windows key) en de pauze/break toetsen en dan doorklikken naar Apparaatbeheer / Device manager.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ HW Lover: Ik heb nogmaals precies gekeken.
Het gaat om een note book: Asus Eee PC 1015PE sea shell series.
Systeem herstel ga ik zometeen proberen.

@ FJK: Bedankt voor het aanpassen van de titel ik snap je punt ;)
Ik heb idd devmgmt.msc zonder ' ' gedaan.

Ik heb de windows key en de "pijltje naar beneden" key ingedrukt. Lijkt mij dat dat de break/pauze key is aangezien hier de muziek pauze command de secundaire opdracht is.
Met het indrukken van de 2 toetsen tegelijkertijd gebeurd er niets. of is de pauze/break key een andere toets.

ps. Hoe ik een afbeelding kan uploaden naar een webruimte van mijn provider snap ik niet helemaal.
Zou ik hem kunnen uploaden naar facebook en dan daaruit een url krijgen om hem vervolgens te uploaden?

Nogmaals bedankt voor alle replies ik probeer jullie te volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Na Google - Screenshot van loopende processen in taakbeheer is gelukt!
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/5734/ss1me.png

de Break/Pauze key gevonden. Echter na het selecteren van apparatenbeheer dezelfde foutmelding "de opgegeven service is geen geintalleerde service"

Systeem herstel geprobeerd. Echter krijg ik meteen na het drukken "systeemherstel starten" de foutmelding: Syteemherstel kan niet worden gestart"

Ik heb de: Realtek ALC269 Audio Driver
Realtek ALC269 Audio Driver for Win XP & Win 7.(WHQL) gedownload welke bij de asus 1015PE Seashell hoort. Echter krijg ik bij het uitvoeren van het setup bestand wederom dezelfde foutmelding "de opgegeven service is geen geinstalleerde service"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je een netgear utility draait om je netwerken te beheren. De windows functionaliteit volstaat hier prima in! Het zou kunnen dat deze twee applicaties elkaar "tegenspreken". Ik zou dan ook sowieso deze applicatie verwijderen (via configuratiescherm -> programma's en onderdelen)

edit: het lijkt er ook op dat je windows corrupt is. open even cmd.exe als admin (rechtermuisknop) en voer dit uit: "sfs /scannow" (zonder aanhalingstekens)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik verwacht dat die utility nog van de tijd is dat ik een dongel gebruikte voor mijn draadloze verbinding.
Ik heb geprobeerd de netgear rangemax wireless N Usb adapter WN111v2 (zoals hij aangegeven staat in mijn programma's en onderdlen lijst) te verweideren echter krijg ik de volgende foutmelding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het verweideren van rangemax wireless adapter. Het is mogelijk al eerder verweiderd.

Wilt U rangemax wireless adapter uit de lijst met programmas verweideren?
Als ik vervolgens "Ja" selecteer, gebeurd er echter niets en staat hij er nogsteeds tussen.

Ik heb cmd.exe als admin geprobeerd uit te voeren, echter op het moment dat ik click op "als admin uitvoeren" geeft hij wederom dezelfde foutmelding:

" C:\windows\system32\cmd.exe
de opgegeven service is geen geinstalleerde service"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien is er nog wat te doen, maar de eerste tip van opnieuw installeren lijkt me helaas wel de snelste / beste oplossing... Dit omdat er veel meer aan hand is dan alleen drivers. Als je dat wilt doen: Vergeet niet eerst alles goed te backuppen en die backup te testen!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp jongens.

Ik ga alle gegevens backuppen op mijn extarne harde schijf. Vervolgens formatteren en een schone windows install doen. Ik heb geen recovery disc gmaakt van de laptop.
Windows was reeds geinstalleerd toen ik de laptop kocht. Als ik me niet vergis kan ik de windows cd die ik heb gekocht voor mijn desktop, gebruiken i.c.m. de actvatie code die onderop mijn laptop staat. Beide zijn windows home premium

Nogmaals bedankt iedereen! voor de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens Asus staat er een Windows 7 starter op het apparaat?

http://www.asus.nl/Eee/Ee..._Seashell/#specifications

Maar jij hebt een Home Premium sticker op de PC 1015PE Seashell?

Het lijkt er inderdaad op dat je Windows installatie een tik heeft opgelopen, de vraag blijft dan wel open waar de tik door uitgedeeld is? Succes met het vervolg....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd dit is mij ook vereld bij aankoop van de laptop.

Ik moet zeggen dat het verschil tussen win 7 starter en win 7 home pr. voor mij erg onduidelijk is geworden sinds mijn bezoek aan de computer zaken.

Ik was ook in de veronderstelling dat er windows 7 starter op mijn notebook stond en dat dit een bij wijze van spreken gekortwiekte versie van windows 7 was. Zij vertelde mij echter dat er gewoon windows 7 home premium op zou staan. Op de sticker onder de laptop staat idd gewoon windows 7 home premium evenals in de sectie systeem in het confuguratie scherm. Daarnaast staat er bij het opstarten onder in het scherm ook win 7 home pr.

Wat houd dan nu precies windows 7 starter in..? Ik had voor mezelf bedacht dat dit wellicht te maken had met bepaalde delen van office die ook standaard geinstalleerd waren op mijn versie van (dan wel of niet) windows 7 home premium.

Ik begrijp uit jou reactie dat dit wellicht niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verschil tussen de windows versies kun je zelf makkelijk vinden.
Maar MS Office krijg je nooit zomaar kado, wel als trial.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1