Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik save al mijn wachtwoorden in 2 .txt files in een truecrypt container. Alles ging prima, over andere wachtwoorden en een sterk beveiligde encryptie. Ik mounte pwd.txt en vulde me wachtwoord in en kon daarna 2 .txt's openen met mijn prive en zakelijke wachtwoorden erin. Ik mounte deze steeds vanaf mijn google drive letter in windows.

Ik heb nu mijn computer opnieuw geinstalleerd en wilde wat wachtwoorden achterhalen. Nu mount ik via google drive mijn pwd.txt(container) weer en vul mijn wachtwoord in. Nu zie ik alleen maar 2 wachtwoorden, waarschijnlijk zoals ik de originele txt's aangemaakt hebt voordat ik ze in een container stopte.

2 vragen:

1. Waarom kon ik vanochtend nog bij alle wachtwoorden komen via pwd.txt op mijn google drive account gemount door truecrypt en nu (nieuwe windows) niet meer? Wanneer ik mijn txt's in de cotainer saved moet hij dan neit automatisch de container pwd.txt saven op mijn google drive en daarna uploaden/synchroniseren?

2. Hoe moet ik dit voortaan aanpakken zodat de informatie wel opgeslagen word op mijn google drive en niet alleen lokaal?

Dus mijn opbouw is Container PWD.txt > hierin staan wachtwoordenprive.txt en wachtwoordenzakelijk.txt welke ik steeds veranderden en opsloeg.

Ik baal hier echt van, ik weet geen van al die wachtwoorden uit me hoofd, en dacht dat ik hier juist wijs aan deed, ook met het opslaan op google drive zodat als er iets gebeurde ik altijd nog bij de file kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Altijd wachtwoorden op papier zetten, als dit mogelijk is, je hebt dan de beste backup.
Backup op een usb stick
Backup op een cd
etc

Waarom gebruik je geen onepass, keepass etc. programma's, die werken hoe het moet, zijn veilig.
Deze worden ook altijd geupdate tav veiligheid, ook omdat iedereen dit gebruikt, dus veel veiliger dan hoe jij werkt. Je hoeft hier maar 1 wachtwoord te onthouden.

Truecrypt is niet gemaakt om over het internet te openen, alleen weet ik niet hoe google drive werkt, en het syncen werkt.

Dan heb je nog is het veilig om een truecrypt te openen over het internet, is je verbinding veilig, of kan iedereen meekijken, en je wachtwoord zien. dus bijv google drive admin, kunnen die alles zien, of kan je wachtwoord onderschept worden op alle servers waar je data over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Zou google drive me pwd.txt niet synchroniseren omdat na het wijzigen dit bestand altijd dezelfde groote behoud (in truecrypt kan je de bestands groote zelf invullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had je google drive software wel standaard draaien? En had je dat password bestandje standaard gemount staan waardoor google het bijv niet kon backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Google drive draait standaard ja, en dat bestand was niet standaard gemount. Ik heb het net getest. Als ik een truecrypt container op me drive plaats en deze op mijn desktop verander en vervolgens via mijn laptop de drive benader en mount dan ziet hij het bestand alleen zoals ik hem initieel op mijn drive geplaatst hebt. alle veranderingen staan er niet in.

De conclusie dus dat google drive niet herkend dat een bestand is veranderd doordat truecrypt een vaste waarde voor de grote aanhoud en zodanig niet synchroniseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan je eenvoudig testen door 'preserve modification timestamp uit te vinken.

offtopic:
Ik heb enkel ervaring met sync via dropbox, dat werkt prima ook met bovenstaande aangevinkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Dat is inderdaad de oplossing! Hardstikke bedankt!

Ik ben nu een recovery aan het doen opzoek naar het oude bestand.
Pagina: 1