Asrock B75 Pro3-M defect / de boosdoener ?

Pagina: 1
Acties:

• RV065
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Beste,

Onlangs deze componenten gekocht om een nieuw systeem te bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 65,95€ 65,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 40,-€ 40,-
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-

Helaas loopt een installatie van Windows 7 of Windows XP telkens fout.
Windows 7 geeft bij het uitpakken van de bestanden telkens een foutmelding 0x80070570 dat een bestand niet kan gevonden worden. Getest met meerdere DVD's, ook vanop USB maar telkens loopt het fout bij deze stap.
Windows XP gaat naar BoD na/tijdens het laden van de drivers (eerste stap).

Gevonden dat dit kan wijzen op slechte RAM. Ik heb de (nieuwe) latjes elk afzonderlijk getest met Memtest86+ v4.20 via boot USB (dus ingeplugged op het AsRock moederbord) en ook samen, nergens een foutmelding. De handleiding raadt een configuratie A1-B1 aan als er met dezelfde latjes wordt gewerkt in dual channel, ook 1 latje in een ander slot (A2/B2) brengt geen oplossing.

De Samsung SSD 830 HDD aan een andere PC hangen, testen op fouten, formatteren en dan opnieuw proberen installeren lost ook niets op. Een installatie met een ander moederbord (en zelfde DVD drive / schijfjes) van XP gaat wel voorbij de eerste step en gaat in installatie.

Dus kom ik uit bij het Asrock B75 Pro3-M moederbord. Firmware update gedaan, zowel via de site / boot USB als via de internet check in het moederbord zelf. Ik draai de allerlaatste firmware.
De instellingen voor RAM heb ik van 1033Mhz naar 1600Mhz aangepast, ook XMP 1.3 aangezet maar helpt ook niets. Zoals eerder vermeld al diverse configuraties in verschillende bussen getest.
De Samsung HDD zowel aan SATA-3 als aan SATA-2 getest. Zowel AHCI als IDE.

Zie ik ergens een instelling over het hoofd ? Is er iemand die nog een oplossing weet ?
Alle tips zijn welkom !

• Roel1966
  • Niet online
Ik lees getest met meerdere dvd's dus ga ik er vanuit dat je geen legale Windows 7 of XP dvd gebruikt, en denk ik toch dat daar je probleem ergens ligt. Maar het is mij ook niet helemaal duidelijk op welk medium hij een bestand niet vind en dat kan je beter eens na kijken.

Wanneer ie een bestand niet op de dvd kan vinden dan is het wel heel duidelijk maar wanneer ie een bestand niet op de ssd kan vinden is het wat ingewikkelder. Dus probeer eerst eens met een legale Windows dvd zodat je dat in elk geval kan uit sluiten dat het echt aan de installatie dvd ligt.

• RV065
Bedankt voor je reactie Roel1966. Het gaat hier wel degelijk om legale DVD's / CD's van Windows 7 en Windows XP Home Edition.

Verwijderd

De geheugen die je gebruikt, komen niet op de lijst van deze moederbord voor.

http://www.asrock.nl/mb/Intel/B75%20Pro3-M/?cat=Memory

En gan eens zoeken op Google, dan krijg je dit "Ongeveer 18.700 resultaten" te zien.

• RV065
Ik had vooraf gelezen dat het wel mogelijk was om met dit geheugen(type) te werken. Hij herkent ze ook, dus ik hoop dat er ergens een BIOS instelling verkeerd staat waar ik overheen kijk. Anders wordt het balen natuurlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het geheugen niet op de QVL staat wil dat niet zeggen dat het niet werkt, maar je hebt ook geen garantie dat het wel werkt. Even testen met ander mem is dus zeker aan te raden.
Pagina: 1