Outlook 2010 haalt elke dag dezelfde mail binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293994

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Hoewel ik toch meende altijd de problemen in huis- tuin- en keukenprogramma's op te kunnen lossen, ben ik een keer vastgelopen. Ook na intensief zoeken op het internet heb ik niets gevonden. Ik mis wellicht ook de juiste zoekwoorden maar het gaat om het volgende:

Sinds de update van Office Outlook 2007 naar Office Outlook 2010 haalt Outlook elke keer bij het opstarten alle mail van de server op. Dit betekent dat elke mail er op een gegeven moment talloze malen in staat en dat is uiteraard niet de bedoeling. Een keer importeren en klaar, en alleen nieuwe mail ophalen, dat is waar ik weer naar toe wil.

Ik heb al van alles geprobeerd, ook weer terug naar 1 account (er staan 2 e-mail accounts op maar in/uitschakelen heeft geen invloed op het proces) maar het wil me niet lukken. Het frustrerende is dat ik het idee heb dat het ergens simpel een vinkje aan/uit zetten is maar ik heb geen idee waar ik het kan vinden. Wie helpt mij uit de brand?

De server waarvan wordt binnengetrokken is trouwens die van kpn. Geen idee of het er wat mee te maken heeft maar even voor de volledigheid :P

Alvast bedankt!

Gracus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bent bij zoeken dan misschien ook een aantal standaardvragen tegengekomen, met name: POP, SMTP of anders? Leave mail on server? Gaat het wel goed met een andere MUA?

Als POP: leave mail on server uitzetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Ten tweede:inderdaad POP en 9 dagen de mail op server bewaren (dit komt omdat er op meerdere pc's (niet allemaal outlook 2010) de mail binnengetrokken moet worden). Dit uitzetten is dus volgens mij geen optie. En ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat MUA is dus dat weet ik zo ook niet. Moet ik mij daar op inlezen voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Neuh, MUA = mail user agent = mail client zoals Outlook :P

Maar nu is het duidelijker: er wordt niet herkend dat de mail al binnen is.

Schakel -als test- even je virusscanner / spamfilter uit, daarbij ook eventuele add-ons in Outlook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, is de term MAU ook weer duidelijk :P.

Ik kan nu niet bij de desbetreffende pc (fysiek andere locatie en geen RDP) maar wat zou het uitzetten van de virusscanner uit kunnen maken? Er zitten verder geen add-ons bij (tenzij je de languagepack als zodanig telt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:06
Het lijkt er dus op dat er iets verkeerd met de communicatie tussen Outlook en de server. Het kan zijn dat je virusscan hier een rol in speelt doordat het netwerkverkeer deels tegengehouden wordt. Aangezien het probleem ontstaat na een upgrade zou je het ook kunnen zoeken in de manier waarop Outlook registreerd dat berichten al gedownload zijn. Dat gebeurd als het goed is in 'Pop3uidl.dbx'. Ik kan mij best voorstellen dat Outlook de mails elke keer gaat downloaden als hij niet kan vinden of het al gebeurd is.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1