Extra WAN IP over VPN

Pagina: 1
Acties:

• sanderbroeze
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12 15:37
Hallo,

Ik weet niet of dit in de juiste categorie staat maar dacht van wel...

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:
Een simple VPS huren en hierop een VPN server installeren, vervolgens mijn router hier lokaal verbinden met deze VPN Server (word ondersteund).
Maar wat ik dan graag wil is dat mijn router dat ip van de VPN server ziet/krijgt als een volledig extern IP.
dus eigenlijk een soort van DMZ functie naar deze router.

De reden daarvan is dat ik dan op die manier tog een manier kan vinden om een extra ip te krijgen wat mijn wens is. (dit is (nog) niet mogelijk bij Solcon..)

Graag hoor ik van jullie of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Wanneer mijn verhaal niet duidelijk is hoor ik het wel!

Groeten,

Sander

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Klinkt als een ingewikkelde port-forward? Waar wil je het extra IP voor gaan gebruiken, dan kunnen we je mogelijk beter helpen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Waarom wil je een extra IP krijgen? Misschien zijn er betere/slimmere/makkelijkere oplossingen voor het uiteindelijke probleem wat je hebt.

• sanderbroeze
eigenlijk voor iemand anders op ons eigen ip hosten wij namelijk een aantal servers.
Nu wil een bekende ook graag een servertje bij ons plaatsen maar die wil graag zelf een extern IP, zelf zat ik toen ineens te denken aan VPN verbinding maar weet dus niet of dit ook maar mogelijk is..

• Paul
Dan zou ik een zakelijke lijn nemen, daarop kun je vaak een subnetje krijgen ('5' ip-adressen).

Als je het via je VPS VPN doet gaat alle verkeer ten koste van die VPS, dan kun je bijna beter dat servertje helemaal als VPS draaien :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• sanderbroeze
We hebben een zakelijke lijn echter zijn IP-Adressen (zoals aangegeven) nog niet mogelijk bij Solcon.

Dat al het verkeer over de VPS gaat snap ik en dit mag al, van de VPS server maken gaat echter niet worden het zijn hier namelijk al 2 fysieke servers. dit gaat en willen we ook niet op een VPS of dedicated server draaien.

• Paul
Wil die bekende nou 'een servertje' of '2 fysieke servers'?

Is overstappen naar een provider die wel meerdere adressen kan leveren of een 2e internetlijn een optie?

Je kunt proberen of je (bijvoorbeeld) pfSense zo ver krijgt dat hij een port forward over een VPN maar een korte test die ik net deed leek van niet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• sanderbroeze
2 fysieke servers.

Nee helaas de komende maanden altans niet..

Hmm oke ik zal zelf ook wel eens even een test vps'je op zetten. Nog niet gedaan, hoopte op eventuele kant en klare software maar die kon ik zo niet vinden.

Zal wel eens even wat gaan testen en laten weten hoe dit gaat. (misschien ook voor anderen handig)

Bedankt.
Pagina: 1