Vodafone crediteert niet binnen 30 dagen na annuleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Hallo,

Afgelopen september heb ik een iPhone 5 besteld bij Vodafone. Vervolgens heb ik zelf nog een iPhone kunnen bemachtigen via de Apple Store. Op de eerstvolgende werkdag heb ik vervolgens naar Vodafone gebeld om de reservering te annuleren. Het geld zou binnen twee tot vier weken worden teruggestort op mijn creditcard. De wettelijke termijn van dertig dagen is nu echter verstreken en ik heb het geld nog niet op mijn rekening ontvangen.

Ik heb uit coulance (en omdat creditcardoverschrijvingen wat langer duren) nog even gewacht met het bellen naar de klantenservice. Vandaag heb ik echter wel gebeld en de vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei dat het waarschijnlijk niet gecrediteerd was. 8)7 Wat zij alsnog voor mij wilde doen was het plaatsen van een nieuwe creditatie, waarbij het weer 'een aantal weken' zou duren voordat het geld teruggestort zou worden. Mevrouw ging kijken wat zij voor mij kon betekenen, maar eerlijk gezegd verwacht ik er niet heel veel van. Met deze gang van zaken ga ik natuurlijk niet akkoord.

Ik heb nu bij consuWijzer een klacht ingediend en overweeg om een aangetekende brief te versturen. Ook heb ik via Facebook een bericht achtergelaten. Nu kwam ik echter op het idee om een 'aangetekende brief' via Facebook te versturen (via DM of op de wall). Mijn vraag is nu of het rechtsgeldig is. Als ik er een (inhoudelijke) reactie op krijg, moet iemand het wel gelezen hebben. Ook laat Facebook zien wanneer het gelezen is.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Nee Facebook is geen rechtsgeldige manier van schriftelijk communiceren dit moet dus ouderwets via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:29:
Met deze gang van zaken ga ik natuurlijk niet akkoord.

Ik heb nu bij consuWijzer een klacht ingediend en overweeg om een aangetekende brief te versturen.
Wat verwacht je nu eigenlijk te bereiken? Een klachtenprocedure zal de creditatie echt niet sneller laten verlopen, en gaat zeker langer duren dan de paar weken voor de creditatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
gambieter schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:35:
[...]

Wat verwacht je nu eigenlijk te bereiken? Een klachtenprocedure zal de creditatie echt niet sneller laten verlopen, en gaat zeker langer duren dan de paar weken voor de creditatie.
Ik hoop dat het geld hierdoor eerder op mijn rekening wordt gestort. Ik wil niet per se in de rompslomp van een klachtenprocedure terecht komen, daarom wil ik nu al goed duidelijk maken dat ik het er niet mee eens ben. Daarom wil ik nu kijken wat de mogelijkheden zijn en alle opties open houden. Overigens denk ik dat ze het geld, als zij het echt zouden willen, wel degelijk zo snel mogelijk kunnen overmaken. Je kunt mij niet wijs gaan maken dat zij het geld niet binnen enkele dagen kunnen terugstorten op mijn creditcard (danwel een andere rekening).

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 06-11-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:43:
Ik hoop dat het geld hierdoor eerder op mijn rekening wordt gestort. Ik wil niet per se in de rompslomp van een klachtenprocedure terecht komen, daarom wil ik nu al goed duidelijk maken dat ik het er niet mee eens ben.
Zoals de Engelsen zeggen "don't hold your breath". Dat je het er niet mee eens bent, en dat duidelijk maakt, zal geen enkel effect hebben op de afhandeling van een dergelijke procedure.
Daarom wil ik nu kijken wat de mogelijkheden zijn en alle opties open houden. Overigens denk ik dat ze het geld, als zij het echt zouden willen, wel degelijk zo snel mogelijk kunnen overmaken. Je kunt mij niet wijs gaan maken dat zij het geld niet binnen enkele dagen kunnen terugstorten op mijn creditcard (danwel een andere rekening).
Zonder oud en cynisch over te willen komen, maar ik krijg het idee dat je nog niet eerder te maken hebt gehad met grote organisaties met aparte financiele afdelingen ;) . Ja, het zou sneller moeten kunnen, en nee, dat gaat niet gebeuren. Je hebt weinig opties, behalve nog even geduld hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Heb je verder nog een concrete vraag/discussiepunt? Ik zie dat je al veel actie ondernomen hebt en het is mij niet helemaal duidelijk wat je met dit topic wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:11:
Heb je verder nog een concrete vraag/discussiepunt? Ik zie dat je al veel actie ondernomen hebt en het is mij niet helemaal duidelijk wat je met dit topic wilt.
Het ging mij vooral om de vraag of het via Facebook rechtsgeldig was om een 'aangetekende' brief te versturen. Je kunt immers zien of het gelezen is of niet (via DM) of wanneer er een inhoudelijke reactie op is gekomen. Iemand mijn vraag al beantwoord, maar nu lees ik ergens dat een ontslag via Facebook of SMS rechtsgeldig is, dus waarom dit dan niet?

Mocht er geen discussie over noodzakelijk zijn, dan mag het topic uiteraard op slot :)
gambieter schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:58:
[...]

Zoals de Engelsen zeggen "don't hold your breath". Dat je het er niet mee eens bent, en dat duidelijk maakt, zal geen enkel effect hebben op de afhandeling van een dergelijke procedure.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat ik het niet eens ben met hun gang van zaken staat (voor mij) vast, maar dat het daadwerkelijk in strijd is met de wet, dat een punt waar ze niet omheen kunnen.
gambieter schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:58:
[...]

Zonder oud en cynisch over te willen komen, maar ik krijg het idee dat je nog niet eerder te maken hebt gehad met grote organisaties met aparte financiele afdelingen ;) . Ja, het zou sneller moeten kunnen, en nee, dat gaat niet gebeuren. Je hebt weinig opties, behalve nog even geduld hebben.
Je komt niet oud of cynisch over, ik snap precies wat je bedoelt :) Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat het sneller kan gaan lopen. Waar mensen werken worden natuurlijk fouten gemaakt, maar dat mogen ze dan ook netjes oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:46
Aangezien je met creditcard betaald heb, deze wordt toch pas belast als het product daadwerkelijk geleverd wordt? En anders wordt er een deel gereserveerd van je creditcard. Snap dus niet helemaal dat je al betaald hebt. Of ik zit er helemaal naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Micha_NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:37:
Aangezien je met creditcard betaald heb, deze wordt toch pas belast als het product daadwerkelijk geleverd wordt? En anders wordt er een deel gereserveerd van je creditcard. Snap dus niet helemaal dat je al betaald hebt. Of ik zit er helemaal naast...
Het is direct van mijn creditcard afgeboekt toen ik het besteld heb, helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Micha_NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:37:
Een creditcard wordt in Nederland vaak als debitcard gebruikt en dan wordt het gelijk afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:46
gambieter schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:04:
[...]

Een creditcard wordt in Nederland vaak als debitcard gebruikt en dan wordt het gelijk afgeschreven.
Ah oke, helder. Maar is dat alleen als je online koopt? Want als ik met mijn creditcard betaal in een winkel wordt het pas altijd aan het einde van de maand van mijn rekening gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Micha_NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:17:
Ah oke, helder. Maar is dat alleen als je online koopt? Want als ik met mijn creditcard betaal in een winkel wordt het pas altijd aan het einde van de maand van mijn rekening gehaald.
Het hangt van je creditcard en afspraken met de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Kun je de annulering (met datum!) schriftelijk overleggen? Dan heb je voldoende bewijzen om met toelichting de transactie te betwisten bij je creditcard maatschappij. Ik weet niet welke CC je hebt, maar ICS doet bij mijn Visa World Card nooit moeilijk.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Na meerdere telefoontjes ben ik er eigenlijk niet veel wijzer op geworden. Verschillende medewerkers van de klantenservice gaven ook verschillende verklaringen en oplossingen. De een zei dat het binnen een aantal weken teruggestort zou moeten worden. Volgens anderen was het toestel nooit geannuleerd en gewoon afgeleverd op mijn adres. Al met al een rare gang van zaken. Ik heb, op advies van jullie, nu contact opgenomen met de bank (ING) en ga het laten storneren. Zij storten het geld terug en stellen dan een onderzoek in. Mocht dat alsnog nadelig voor mij uitpakken, dan gaat het geld weer van mijn rekening af (niet meer dan logisch!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met betrekking tot je vraag of een Fb-bericht rechtsgeldig bewijs is: de kantonrechter heeft (hoewel omstreden) onlangs een WhatsApp-bericht als geldig bewijs aangenomen. Dus een Facebook-bericht zou misschien wel bewijs kunnen opleveren.
Los daarvan is het natuurlijk gewoon veel slimmer om een aangetekende brief te sturen.
Waarop baseer je de 30 dagen precies? Heb je de iPhone besteld via internet of in een winkel?

edit: storneren lijkt mij een snelle route tot escalatie en gedonder. Het bedrag is immers niet ten onrechte afgeschreven. Dat jij de overeenkomst nu ontbindt verandert daar niets aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Wortelsoep op 09-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Wilko schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:02:
Met betrekking tot je vraag of een Fb-bericht rechtsgeldig bewijs is: de kantonrechter heeft (hoewel omstreden) onlangs een WhatsApp-bericht als geldig bewijs aangenomen. Dus een Facebook-bericht zou misschien wel bewijs kunnen opleveren.
Los daarvan is het natuurlijk gewoon veel slimmer om een aangetekende brief te sturen.
Waarop baseer je de 30 dagen precies? Heb je de iPhone besteld via internet of in een winkel?

edit: storneren lijkt mij een snelle route tot escalatie en gedonder. Het bedrag is immers niet ten onrechte afgeschreven. Dat jij de overeenkomst nu ontbindt verandert daar niets aan.
Bedankt! Het is dus enigzins discutabel of het rechtsgeldig is. Ik wil het niet tot een rechtzaak laten komen, dus dan maar een oldskool brief de deur uit doen. De iPhone is via internet besteld, dus de wet kopen op afstand is van kracht.

Het storneren heb ik ook nog maar even achterwege gelaten, aangezien het aanvragen mis was gegaan. Tevens heb ik bericht gekregen dat het bedrag teruggestort gaat worden. Ik wacht het nog wel even af. Heb nu al verschillende malen mijn beklag gedaan, maar telkens wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd of krijg ik antwoorden op vragen die ik nooit gesteld heb, maar op mijn eigen vragen krijg ik geen antwoord.

Al met al nog maar even geduldig zijn. Als het er over een kleine drie weken nog niet is, dan ga ik maar echt storneren. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door oohh op 16-11-2012 13:31 . Reden: spelvaudtje ]

Pagina: 1