Toon posts:

Advies nodig over aansluiting mediaspeler en home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal!

Gisteren heb ik de Mede8er MED1000X3D besteld om morgen aan te sluiten op mijn samsung D6200 Tv.
Nu wil ik de Samsung HT-E5500 home cinema set er bij kopen om het af te maken.

Alleen heb ik nog nooit met een mediaspeler en home cinema set gewerkt. Nu heb ik de volgende vragen:

- Hoe kan ik de home cinema set het beste aansluiten? want op mediaspeler zitten veel audio uitgangen en de bluray speler zal ik amper gebruiken
- Is aansluiting van cinema set op mediaspeler zonder kwaliteitsverlies?
- Met welke uitgang behaal ik de hoogste kwaliteit?
- Is het misschien verstandiger en goedkoper om totaal iets anders te halen op het gebied van geluid?
(de bluray speler die bij de set hoort heb ik niet echt nodig)

Ik wil deze set graag hebben omdat het door consumentbond gekozen is als beste keus en beste koop en ik goede recensies er over lees.

Ik hoor graag van jullie :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:19:
Hoe kan ik de home cinema set het beste aansluiten? want op mediaspeler zitten veel audio uitgangen en de bluray speler zal ik amper gebruiken
Alles met HDMI naar de home cinema en dan met één HDMI-kabel naar de TV. Heb je een stuk minder kabels naar de TV lopen en voor beeld- en geluidskwaliteit is dit ook nog eens het beste.

Download anders eens voor de grap de manuals van de apparaten die je wilt gaan kopen. Daar staat veelal in hoe je alles op elkaar aan kan sluiten in de volgorde van beste kwaliteit. Ik heb het even gecontroleerd en in de handleiding van de HT-E5500 staat het sowieso.
Is aansluiting van cinema set op mediaspeler zonder kwaliteitsverlies?
Ja.
Met welke uitgang behaal ik de hoogste kwaliteit?
HDMI, daarna optische toslink en digitale coax). Dat is alle drie digitaal, daarna ga je naar analoge vormen (RCA, jack, XLR). Overigens een vraag die je met wat zoekwerk had kunnen vinden hier op het forum of met behulp van Google.
Is het misschien verstandiger en goedkoper om totaal iets anders te halen op het gebied van geluid? (de bluray speler die bij de set hoort heb ik niet echt nodig)
Puur voor het geluid zijn en meer dan genoeg betere opties, echter ga je voor 299 euro niet heel veel anders vinden lijkt me. Verder wil ik het je niet aandoen om met losse componenten te beginnen.
Ik wil deze set graag hebben omdat het door consumentbond gekozen is als beste keus en beste koop en ik goede recensies er over lees.
Tsja, heel representatief zou ik dat niet noemen. De Consumentenbond neem ik niet echt serieus meer sinds ze de PS3, Wii en XBox 360 één op één vergeleken hebben en tot de meest gekke conclusie kwamen. Idem met sites als Kieskeurig waar de gewone consument zijn zegje kan en mag doen, dan zie je apparaten opeens een tien krijgen als cijfer voor duurzaamheid terwijl het apparaat nog geen week in bezit is. Overigens niet zo dat de echte HiFi-sites beter zijn, want die slaan veelal door op andere vlakken en zitten onder de sponsoren. Beste is en blijft langs winkels als de Mediamarkt en BCC gaan om daar te zien hoe en wat er allemaal mogelijk is. Al snap ik dat het lastig is met het relatief grote aanbod en de - helaas vele - verkopers die niet overal verstand van hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb dus slechts 2 HDMI kabels nodig?
1 kabel van mediaspeler naar cinema set ''HDMI input'' + 1 kabel vanaf cinema set ''hdmi output'' naar de tv.
Als het zo makkelijk is dan hoef ik er niet lang meer over na te denken! :)

Ik ben snel tevreden qua geluid dus denk dat deze set perfect bij me past. Het gaat mij er alleen maar om dat het geluid beter wordt dan wat nu alleen uit de tv komt. en als ik reacties moet lezen moet dat heel goed gaan lukken met deze set. En heb er ook niet meer dan 300 euro voor over :)

En je hebt geluik betreft consumenten reacties en consumentenbond uitslagen. Ze zullen vast niet overal gelijk in hebben maar ikzelf heb er wel goeie ervaring mee en doe altijd veel research voordat ik iets koop en heb eerlijk gezegd nog nooit een miskoop gehad met het kopen van pc's, tv's en overige electronica. Ik ben tot nu toe zeer tevreden met alles wat ik heb en dat komt mede door het lezen van reacties en veelal consumentbond aangeprezen spul kopen. Of gewoon via het tweakers.net forum vragen! _/-\o_