Prestaties (Flash) erg traag na upgraden Windows 8 Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473634

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HP Pavilion DV7 4135-ED

Processor: AMD Phenom II N930
Processor snelheid: 2,0 GHz
RAM: 6 GB DDR3-RAM
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 5650
Type Harde Schijf/ HDD type 2,5-inch vasteschijf
Hard drive capacity: 500 GB
Snelheid harde schijf: 5400 rpm

Na het upgraden van Windows 7 Home Premium (64-bit) naar Windows 8 Pro (64-bit) begon mijn laptop zeer traag te worden.
Wat ik heb opgemerkt is ook dat er een probleem is met de flash player?

Een voorbeeld:

Ik zit dagelijks op Tumblr. (ik hoop dat jullie weten wat het is)
Het is net als instagram maar dan op je pc.. maarja het punt is, als er 1 of meer plaatje(s) zitten te laden duurt het enorm lang! (ong. 1/2 min. per plaatje)
Vooral bij gifs duurt het nog langer.

Dit gebeurde niet op mijn windows 7..

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.

Mvg,

TRO66

PS. Ik ben niet echt een hard/software professional, dus misschien kan ik ergens fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Even naar de ATI site gaan en kijken of er nieuwe videokaart drivers beschikbaar zijn voor je kaart (die win 8 x64 compatible zijn). En waarom denk je dat flash een probleem heeft, indien mogelijk deze ook even updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 321197 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:53:
Even naar de ATI site gaan en kijken of er nieuwe videokaart drivers beschikbaar zijn voor je kaart (die win 8 x64 compatible zijn).
Ik heb na het upgraden al mijn drivers geupdate en alles is al up-to-date.
En waarom denk je dat flash een probleem heeft, indien mogelijk deze ook even updaten?
Wanneer ik op YouTube video's zit te kijken duurt het bufferen ook enorm lang, dit gebeurde niet voor het upgraden.
En ik heb mijn flash al geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, nu zeg je dat een plaatje laden lang duurt op een website. Is tevens het hele OS langzaam of slechts het browsen.

Gebruik je toevallig chrome? deze gebruikt automatisch een ingebouwde flash engine. Deze werkt niet altijd lekker. Maar hierdoor zou een plaatje laden op een site niet langzaam hoeven te worden.

Ik kom bij upgrades van win7 naar win8 sowieso een hoop problemen tegen. Een clean install is in de regel toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 321197 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:06:
Oke, nu zeg je dat een plaatje laden lang duurt op een website. Is tevens het hele OS langzaam of slechts het browsen.

Gebruik je toevallig chrome? deze gebruikt automatisch een ingebouwde flash engine. Deze werkt niet altijd lekker. Maar hierdoor zou een plaatje laden op een site niet langzaam hoeven te worden.

Ik kom bij upgrades van win7 naar win8 sowieso een hoop problemen tegen. Een clean install is in de regel toch beter
Het probleem is alleen tijdens het browsen by the way.

Ik gebruik Mozilla, maar om uit te proberen of het zelfde geval ook bij een andere browser is heb ik het ook bij Chrome geprobeerd. Resultaat: hetzelfde probleem.

Ik wil ook heel graag een clean install doen, maar ik heb veel belangrijke programma's op mijn laptop en ik wil ze niet kwijt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dit verkleint het probleem natuurlijk aanzienlijk om nog eea uit te sluiten gebruik je de browser in metro of in de desktop? en beschrijf even de problemen je hebt nu:

1. flash
2. plaatjes laden
3... nog meer problemen?

Doe even een speedtest en een pingtest. Dingen veranderd naast je upgrade in je netwerkhard/software, zijn je netwerkdrivers win8 compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 321197 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:19:
Oke dit verkleint het probleem natuurlijk aanzienlijk om nog eea uit te sluiten gebruik je de browser in metro of in de desktop? en beschrijf even de problemen je hebt nu:

1. flash
2. plaatjes laden
3... nog meer problemen?

Doe even een speedtest en een pingtest. Dingen veranderd naast je upgrade in je netwerkhard/software, zijn je netwerkdrivers win8 compatible?
Ik gebruik de browser in de dekstop.

Eigenlijk zijn die 2 redenen de enige waarmee ik last van heb.
Maar het surfen is ook een beetje traag geworden hoor, dus als ik bijv. op facebook.com ga, dan zit ik wel een paar seconden te wachten totdat het pagina volledig is geopend.

Op dit moment ben ik op stage, maar vanavond wanneer ik thuis ben ga ik direct even een speedtest en een pingtest doen.
Toen ik in het apparaatbeheer zat zag ik geen enkel uitroepteken of wat voor error dan ook op mijn netwerkdrivers.
Dus ik denk dat de drivers correct werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke ik zou deze dingen even aflopen;

1. Flash + java verwijderen (uitsluiten daarna indien nodig herinstalleren)
2. Kijken of je netwerkdrivers en je videokaart drivers al win8 compatible / up to date zijn
3. gooi CCleaner even over je pc heen
4. probeer een andere DNS bijvoorbeeld die van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4
5. speed/ping test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, zal ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Check eens of je firewall en virusscanner geschikt of problemen hebben met windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een upgrade wordt non-compatible software verwijderd geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Kontroleer toch in de forums van je virusscanner en firewall software of er problemen zijn.(of via google search).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit is alvast mijn speedtest resultaat:

http://www.speedtest.net/result/2295049606.png

Edit: Ik weet niet hoe mijn internet zo traag is geworden, want voor het upgraden ging het snel genoeg.
En ik weet zeker dat het niet door de internet provider zelf of de router komt, want de snelheid is goed wanneer ik met mijn mobiel wifi gebruik.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 473634 op 09-11-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 20:24
Dat is niet erg snel, zou er mee te maken kunnen hebben, weet je zeker dat er verder in het netwerk / op je pc geen/weinig netwerk verkeer is? Met Windows 8 is dit in ieder geval makkelijk te zien (Taak beheer). Het lijkt er toch op dat de verbinding gewoon volgetrokken wordt, heb je het zelfde probleem ook bij low quality video's of bij allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul - K schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:55:
[...]

Dat is niet erg snel, zou er mee te maken kunnen hebben, weet je zeker dat er verder in het netwerk / op je pc geen/weinig netwerk verkeer is? Met Windows 8 is dit in ieder geval makkelijk te zien (Taak beheer). Het lijkt er toch op dat de verbinding gewoon volgetrokken wordt, heb je het zelfde probleem ook bij low quality video's of bij allemaal?
Op het scherm in het taakbeheer staan er bij alle taken (onder netwerk 0%) 0 Mbps
En soms komt er bij Mozilla 0,1 Mbps

En ja, hetzelfde gebeurt ook bij low quality video's jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Voer in een elevated command prompt (win+x -> a) "sfc /scannow" eens uit. Dan weet je tenminste zeker dat er niets aan de hand is met Windows zelf.
Verder kan je nog in de Event Viewer kijken of er niet een proces ergens veel fouten genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor internetabonnement heb je. Heb je toevallig draadloos internet? zit je te ver af van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:39:
Voer in een elevated command prompt (win+x -> a) "sfc /scannow" eens uit. Dan weet je tenminste zeker dat er niets aan de hand is met Windows zelf.
Verder kan je nog in de Event Viewer kijken of er niet een proces ergens veel fouten genereert.
Gedaan, maar niks opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 321197 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:49:
Wat voor internetabonnement heb je. Heb je toevallig draadloos internet? zit je te ver af van je router?
Internetprovider: Tele2

Ik heb ook geprobeerd te surfen/ video's kijken naast mijn router met mijn laptop (draadloos) maar nog steeds hetzelfde :l
Pagina: 1