hulp nodig gpu kiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04-2022
hey allemaal

ben op zoek naar een gpu en heb al topic aankoopadvies gpu gelezen. ben er nog steeds niet uit en vandaar dit topic.

ik speel steeds vaker op pc games en merk dat ik grafisch nog wel te kort shiet.
ik speel oa: minecraft, amnesia en op dit moment voornamelijk dayz.

mijn budget: liever 215 euro max ( als het noodzakelijk is voor mijn eisen eventeel 250 euro max)

ik zou graag willen dat ik met dayz grafisch alles op max zou kunnen zetten of wat hier het dichtsbij komt ivm budget
mijn voorkeur gaat uit naar nvidia radeon gtx series.
verder twijfel ik dus hierover:
kan ik beter een nwe kaart kopen? gtx 650, 660, 560
een 2de hands die mss beter is?? gtx 570 mss 580
of mss wel 2 goedkopere kaarten in sli ? gtx 550, 480
of kan ik toch beter voor een ati gaan??

je ziet het al ik heb echt wel hulp nodig. zit dus te kijken naar gtx570, gtx560, gtx660, gtx 650. deze zijn in mijn budget nieuw of 2dehands te vinden.

is dit voldoende voor mijn eisen? EVGA GeForce GTX 660 SuperClocked € 209,90

Mijn pc specs.
Hardware:

Cpu: Intel® Core™ i7-930 Processor
(8M Cache, 2.80 GHz, 4.80 GT/s Intel® QPI
Mb: GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)
Mem: 8 GB DDR3-1600 (2x4)
Psu: Tagan Bz 600 (600Watt)
Case: Silverstone LC10-E
Gpu: Sapphire Radeon HD5670 512MB
Misc: bluray drive, Sata 320GB, Sata 500GB HDD, fans….
hebben jullie meer hardware info nodig laat het me dan weten.

alvast bedankt

Windows 7 ultimate 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5

Zijn overigens echt veel threads over te vinden al mbt de 660 vs 7870 discussie, ik heb zelf altijd beide merken gehad, met wellicht een kleine voorkeur voor AMD simpelweg omdat ik daar de minste uitval bij heb. Mijn voorkeur zou naar bovenstaande kaart gaan in dit budget gezien de iets hoger liggende gemiddelde performance. Als je echt 1-2 spellen specifiek zoekt zou ik even een benchmark pakken. Maar met bovengenoemde zit je goed.

Eventueel:

pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD
Iets meer snelheid voor een paar euro meer, en een m.i. iets betere koeler. Wel paar euro boven je budget.

pricewatch: Asus HD7870 DirectCU II
Iets minder snel, wel iets stiller. Gezien de koeler goed is zou je deze ook wel iets hoger kunnen klokken.

Als je echt hoger wilt kijken: De eerste upgrade boven je genoemde budget zit dichter bij 270-280 euro. Dus 250 euro heeft niet gek veel zin momenteel. 7950 is dat geld echt wel waard, maar budget is aan jezelf.

mbt 2e hands, niet in dit prijssegment als je het mij vraagt. Zou ik enkel overwegen als je het maximale uit een krap budget wil halen, voor dit bedrag haal je echt hele goede nieuwe kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Foritain op 06-11-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
tnx voor de reactie foritain. is de rest er het mee eens dat ik beter voor de 7870 zou kunnen gaan??

en kom ik in de problemen met mijn voeding omdat die 600watt is??

ik had idd al de 7870 vs 660 threads gezien maar ik twijfelde nog. maar als de meeste hier zegggen dat ik beter die 7870 kan pakken dan ben ik snel klaar

[ Voor 11% gewijzigd door OneMinusOne op 07-11-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
Gemiddeld is de 7870 inderdaad ongeveer 5% sneller, maar jij speelt games die zelden gebenchmarked worden, dus ik zou even specifiek naar jouw games zoeken (eventueel een forum behorend bij deze games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
klopt ben ik ook aan het kijken op forums.

rest mij alleen dus nog het punt van mijn voeding, 600watt, op de sites van fabrikanten over de 7870 word dan 500watt als minimaal neergezet, lijkt mij beetje veel. dus hoe zit dat, heb ik met deze voeding voldoende of moet ik echt hoger hebben

alleen dat moet ik dus nog weten en nog ff op dayz forums kijken en dan ben ik waarschijnlijk met een 7870 klaar.

is er een voorkeur voor een merk en model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Dayz weet ik uit ervaring dat deze als een trein loopt op een 6950, dus verwacht daar geen problemen.

Ik heb je een paar merken gegeven, maar bij deze:

http://tweakers.net/categ...8JszHA0hRLgmzfZfGsFLIOX8A

Ik ben gewoon geen Club3D fan. Matige ervaringen mee gehad, maar de huidige generatie krijgt wel goede reviews, als jij het een fijn merk vind is die RoyalQueen een optie.

Normaliter is mijn voorkeur Gigabyte, ondanks dat ik tegen de merken in de bovenstaande link verder geen bezwaren heb, Gezien de prijzen op dit moment zou ik de Sapphire in mijn bovenstaande post pakken, de gigabyte is iets sneller (ookal kan je dit zelf altijd aanpassen), maar die 10-15 euro niet echt waard, of de Asus als je meer stilte wil, deze koeler blijft simpelweg gewoon de koning.\

Wat betreft voeding. Ik ken Tagan niet, maar een degelijk 600W voeding is normaliter dik overkill voor een 7870. Alleen even goed reviews zoeken van je voeding om te zien dat hij ook betrouwbaar is! (Ter indicatie, in de BBG stond recentelijk de combinatie van een 550W XFX met een 7950 ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Foritain op 07-11-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
ok, ja denk dat ik voor de sapphire ga.
tnx voor jullie snelle reacties en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Foritain schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:58:
Zijn overigens echt veel threads over te vinden al mbt de 660 vs 7870 discussie, ik heb zelf altijd beide merken gehad, met wellicht een kleine voorkeur voor AMD simpelweg omdat ik daar de minste uitval bij heb. Mijn voorkeur zou naar bovenstaande kaart gaan in dit budget gezien de iets hoger liggende gemiddelde performance. Als je echt 1-2 spellen specifiek zoekt zou ik even een benchmark pakken. Maar met bovengenoemde zit je goed.
Ik zou dus eerder de 660 superclocked halen, ik heb het minste uitval bij Nvidia gehad, naast veel minder driver problemen. Maar goed, als ik het goed begreep waren die achter de rug. Maar eigenlijk ben ik daar ook al eens eerder ingetrapt...

Met de huidige recente verbetering in drivers, zou de 7870 inderdaad sneller lopen dan de 660 en soms zelfs dan de 660 TI. Nvidia is simpelweg duurder momenteel daardoor. Day Z / ARMA is populair genoeg om daar wat reviews over te vinden en aan de had daarvan rood / groen te kiezen. Hoe dan ook zal je van biede kaarten wel plezier hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:37
Driver problemen zijn echt van 2008, die heb je tegenwoordig ' alleen' als je bijzondere dingen gaat doen.
(overigens schijnt nvidia tegenwoordig meer driver issues te hebben dan amd als ik zo om me heen kijk)
Ik zou daar mn keuze niet op baseren in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 08-11-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
beste tweakers, sorry dat ik dit topic weer ophaal maar volgende maand haal ik mijn gpu en mijn budget ligt wat hoger. ik twijfel over de volgende 4 gpu

XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation €258,50
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 €266,40
Gigabyte GV-N66TOC-3GD €303,60
MSI N660Ti TF 3GD5/OC €298,49
EVGA GeForce GTX 660 3GB FTW Signature 2 € 227,90 (alleen bij alternate, rest is pricewatch)

link naar de specs
http://tweakers.net/price...259;302383;319564;322012/
http://www.alternate.nl/h..._FTW_Signature_2/1046520/

er zit een ruim prijsverschil in de kaarten maar dat vind ik niet zo belangrijk, wat ik wil weten is of het verschil het waard is om dan voor de duurdere te gaan als je naar de specs kijkt en wat de specs precies betekenen.

amd 384 bit, rekenkernen 1.792, geheugen snelheid 5GHz vs nvidia 192 bit, rekenkernen 1.344, geheugen snelheid 6GHz

deze specs zeggen mij namelijk niet zoveel en ik vraag me af welke van deze kaarten dan beter uitkomt.
de laatste vraag is dan of het waard is om één van deze kaarten te halen of dat de hd7870 eigenlijk niet veel slechter is.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
iemand?? vond het niet nodig om nieuw topic te openen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 €266,40 . (Heb hem zelf ook, clockt goed, superstil, erg blij mee)

XFX kost hetzelfde en is regelmatig genoemd als een veel luidere kaart.

Vermoedelijk volgt hierna een suggestie voor de 7870 XT versies (Die met de Tahiti chip), welke een eurotje of 40 goedkoper zullen zijn en niet veel langzamer. Persoonlijk zou ik zeggen als je het geld hebt om voor een 7950 te gaan, of als budget niet relevant is eventueel de stap naar de 7970 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
ok tnx. enige wat me wel opviel met de xfx is dat bij de reviews van tweakers hij op alle punten er beter uit kwam in de benchmarks. hellaas hebben ze dus alleen eentje van amd en asus ernaast vergeleken en had het mooi geweest als de gigabyte er ook tussen stond. wat echt opmerkelijk was is dat bij de test van bf3 op ultra de xfx een hogere gemiddelde framerate had dan de 7970.

zijn er nog mensen met ervaringen op de andere merken dan de gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11

Quad

Doof

Persoonlijk zou ik voor deze GPU gaan pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

Scheelt wat in de centjes, presteert fantastisch en er zal nog wel wat uit te halen zijn.

De rest van jouw geld lekker nog ff in de zak stoppen en er straks een 128GB SSD erbij halen.

Edit: Of direct doen en je zit op een totaal van +- €310,- maar wel de beste upgrade..
pricewatch: Samsung 840 series SSD 120GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 06-02-2013 13:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
mijn totale budget is op dit moment 450 euro dus die ssd komt er zeker. vandaar dat ik dus naar de 7950 keek.

maar de bedoeling is dus om van mijn pc wat ik nu heb een volledig game pc te maken. dus ssd en gpu gaan komen, waarschijnlijk neem ik ook een nwe kast omdat deze kast meer een htpc kast is.

iemand nog tips wat mss ook beter kan als je kijkt naar mijn huidige hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die behuizing is goed, passen full size kaarten in.
Al hoewel ik wel even de lengte op zou meten als ik jou was..

Maar op basis van de gegeven informatie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 266,40€ 266,40
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,30

Mooie SSD en mooie GPU. Prima combinatie.

Maar meet voordat je besteld in elk geval wat de maximale lengte van een grafische kaart mag zijn..

De Windforce3: Lengte: 28.5CM Hoogte: 12,6CM en Breedte: 3.8CM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
OneMinusOne schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:31:

mijn voorkeur gaat uit naar nvidia radeon gtx series.
De nvida radeon gtx series? hebben we mooie budgetkaarten met goede drivers en physX(zelf uitzoeken wat van wie is.) Zeg me asjeblieft waar je deze dingen kan kopen!

/trollmode
Ik doe mee met quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
hydrargyrum schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:33:
[...]

De nvida radeon gtx series? hebben we mooie budgetkaarten met goede drivers en physX(zelf uitzoeken wat van wie is.) Zeg me asjeblieft waar je deze dingen kan kopen!

/trollmode
Ik doe mee met quad.
LOL nu pas, en niemand anders die het zegt >:)

maar goed, over de windforce 3, wrm die ipv de xfx, geheugensnelheid van de xfx is 5.5GHz en de gigabyte 5GHz. aangezien ik dit vraag is het duidelijk dat ik nog noobisch ben, dus niet denken dat ik bijdehand probeer te doen maar wil gewoon echt weten wrm? (buiten het feit dat dus de windforce blijkbaar veel stiller is).
Verder vraag ik mij dan af, omdat ik een mb van gigabyte heb, zou dan de windforce 3 beter werken omdat ze beide van gigabyte zijn? ik dacht namelijk dat het niet echt uitmaakte.

over de kast kan ik eigenlijk vrij kort zijn, mijn huidige kast is wel geschikt maar is echt een htpc kast, ik wil nu gewoon naar een staande kast met eventueel window, zonde van al dat dure spul erin en dan niet af en toe kunnen kijken ernaar :P
heb voorlopig even deze kast op het oog
http://tweakers.net/price...r-windowed/specificaties/

als laatste dan over de ssd.
ik had tot nu toe begrepen dat samsung, intel en crucial m4 de betere waren
zat zelf te denken aan de intel 330 180GB
maar als ik dan de intel en de m4 vergelijk dan zie ik de intel schrijfsnelheid 450MB/s en de M4 260MB/s. dus ook hier weer wrm dan de m4.

mijn plan is namelijk dit:
pc dus upgraden naar een goeie gamepc
ssd voor OS ( windows 7 ultimate 64bit)
2TB hdd verdeeld over 2 partities van 1 TB ( of 2 hdd van 1TB) één partitie hou ik voor mijn media en de ander voor games.
ik heb nog een 320GB hdd waar ik mijn programmas op installeer zodat ik de ssd enkel voor de os gebruik.
eventueel nog beetje casemodding voor het mooie en mss ook wel waterkoeling, maar die vind ik erg moeilijk en risicovol.
dit is voor nu in het kort mijn plan en kan nog aangepast worden met jullie ervaringen, maar zo heb je een globaal idee.

als laatste dan dit
tnx dat jullie gekke tweakers zo behulpzaam zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Er zijn mooiere behuizingen met een Window, waaronder deze: pricewatch: Sharkoon T9 Value Black edition

Maar dat is smaak natuurlijk, ik vind die gaatjes voor een fan in een window erg lelijk.

De XFX maakt gewoon erg veel lawaai, niet perse veel sneller en de Windforce kan je zelf ook nog wel opvoeren mocht dat nodig zijn.

De Intel 330 180GB SSD is slecht leverbaar voor die prijs of gelijk 160,--
De Samsung 830 is in sommige shops goed te doen nog, en zit rond de 100,--.

Afgaand op deze gegevens:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 266,40€ 266,40
1Sharkoon T9 Value Black edition€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,20

Als je dit bij de goedkoopste webwinkels koopt kost het totaal €434,-

Misschien nog een mooie goede CPU koeler erbij? pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
De stock Intel is ook niet wat om er op te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 07-02-2013 00:27 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
ziet er goed uit en netjes binnen budget. dan ga ik voor de windforce 3.
ssd ziet er ook goed uit.
kas vind ik ook erg jammer dat die gaatjes voor de fan erin zitten want vind zo'n grote window wel mooi.

ik denk dat ik voor cpu koeler toch voor een waterkoeling ga, ziet er mooier uit ipv van zo'n groot blok op je mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De kant en klare kitjes van Corsair zijn wel leuk :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
klopt, daar zit ik naar te kijken, enige nadeel van de kant en klare setjes is dat ze niet met doorzichtige slangen geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://www.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/01/IMG_0710.jpg

Zo ziet het er bijvoorbeeld uit met een H80.

Edit: Ik heb een paar foto's zitten te bekijken, maar die window vind ik zo toch heel wat minder mooi..

Mja, ben dan een poosje geleden ook even verwend geweest met een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window O+

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 07-02-2013 13:25 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
maar kan je de slangen ervan aanpassen of mol je de boel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is een vaste kit, je krijgt ze je plaatst het en klaar. Of je het kan aanpassen weet ik niet, maar dat zou ik niet proberen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
hhh ja dat dacht ik al. maar het ziet er gwn netjes uit zo. kan altijd later nog upgraden naar een EK setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het totaal wordt dan wel meer als €450,- zo. Maar dat heb je zelf ook wel gezien denk ik zo ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
ja klopt, maar hte leuke van dit alles is dat mijn budget eigenlijk 700euro is.

450 is van mijn werk, persoonlijk budget, ik moet het voorschieten en krijg het dan weer terug. had zelf al 250 gespaard voor mijn gpu.

maar goed, het hoeft niet in 1 keer allemaal. ik begin met gpu sdd en kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah, dan zou ik zeker de Fractal Design R4 Window aanbevelen!
Dat is een genot om het in te bouwen, het staat fantastisch en koelt ook fantastisch.

Eigenlijk is er geen betere.. :)

reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 07-02-2013 13:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMinusOne
ja is zeker wel een mooie kast, maar met window is hij over de 100 euro, vind ik weer net iets te voor een kast.
pff kan niet wachten, heb 20 februari eindelijk me geld beschikbaar, gelijk gpu en ssd halen
Pagina: 1