Allereerst weet ik niet of dit het juist subforum is, zoniet dan graag verplaatsen 
Gisteravond heb ik de eindafrekening gekregen van het gas en electra en ben me kapot geschrokken.
Ik zal er geen mooie verhaal van maken maar houd het bij een opsomming:
Maandelijks voorschot: 172 euro
Jaarafrekening: 350 euro betalen
Beginstand meters:
Laag: 8342 (gemeten door nuon per 27-12-11 = 8828
Hoog: 9090 (gemeten door nuon per 27-12-11 = 9579
Eindstand meters:
Laag: 11025
Hoog: 11842
Totaal verbruik:
Laag: 2710 KWH
Hoog: 2752 KWH
Gas:
Beginstand:
7359m3
Eindstand:
9341m3
Huis samenstelling en gebruik:
Woonkamer:
TV (plasma) - UPC - Router - PS3 - WII - AC Ryan - Ext. hdd gaat op spanning en gaat snachts volledig van spanning af (klik aan klik uit)
De TV word per dag ongeveer 6 uur gebruikt evenals de UPC en de router. De PS3 word 1x per week een paar uurtjes gebruikt
Lampen zijn spaarlampen bedient door Klikaan....
Keuken: Wasmachine - waterkoker - Senseo - Broodrooster zitten allemaal op een stekker blok met schakelaar, deze gaat alleen aan als het gebruikt word. Wasmachine draait 1x per 4 dagen en de waterkoker elke dag 1x
Boiler voor het warme water staat op de middelste stand en wij die word door de douche 1x avond en 1x ochtend gebruikt.
Slaapkamer:
LCD TV staat 2 uur per dag aan (daarna in standby)
LED strip die de kamer verlicht
PC kamer:
Koelkast (indesit A+ van 8 jaar oud)
Waterfontijn voor de katten
Server (intel atom) draait 24/7
Gamepc draait 3 uur per 5 dagen en daarna uit maar wel onder spanning
Printer en de switch staan ook uit maar wel onder spanning.
Gas:
Tot 20/21 graden en daarna gaat hij laag, staat pas sinds 1.5 maand weer aan en heb enkel glas.
Hoger verbruik van gas is dus enigsinds verklaarbaar.
Onze bovenburen letten niet op de energie en die betalen al 3 jaar 125 euro per maand zonder bij te hoeven betalen.
Ik weet ondertussen niet meer waar ik het moet zoeken en zit hier echt mee in de maag.
EnergieDirect zegt (terecht) 1 +1 = 2 dus dit is de rekening
Alliander (mijn meter beheerder) die kan mij ook niet veel verder helpen buiten een monteur te sturen, maar die geven ook al aan dat de meters eigenlijk nooit stuk gaan (digitale meter met hoog en laag stand)
HELP
Gisteravond heb ik de eindafrekening gekregen van het gas en electra en ben me kapot geschrokken.
Ik zal er geen mooie verhaal van maken maar houd het bij een opsomming:
Maandelijks voorschot: 172 euro
Jaarafrekening: 350 euro betalen
Beginstand meters:
Laag: 8342 (gemeten door nuon per 27-12-11 = 8828
Hoog: 9090 (gemeten door nuon per 27-12-11 = 9579
Eindstand meters:
Laag: 11025
Hoog: 11842
Totaal verbruik:
Laag: 2710 KWH
Hoog: 2752 KWH
Gas:
Beginstand:
7359m3
Eindstand:
9341m3
Huis samenstelling en gebruik:
Woonkamer:
TV (plasma) - UPC - Router - PS3 - WII - AC Ryan - Ext. hdd gaat op spanning en gaat snachts volledig van spanning af (klik aan klik uit)
De TV word per dag ongeveer 6 uur gebruikt evenals de UPC en de router. De PS3 word 1x per week een paar uurtjes gebruikt
Lampen zijn spaarlampen bedient door Klikaan....
Keuken: Wasmachine - waterkoker - Senseo - Broodrooster zitten allemaal op een stekker blok met schakelaar, deze gaat alleen aan als het gebruikt word. Wasmachine draait 1x per 4 dagen en de waterkoker elke dag 1x
Boiler voor het warme water staat op de middelste stand en wij die word door de douche 1x avond en 1x ochtend gebruikt.
Slaapkamer:
LCD TV staat 2 uur per dag aan (daarna in standby)
LED strip die de kamer verlicht
PC kamer:
Koelkast (indesit A+ van 8 jaar oud)
Waterfontijn voor de katten
Server (intel atom) draait 24/7
Gamepc draait 3 uur per 5 dagen en daarna uit maar wel onder spanning
Printer en de switch staan ook uit maar wel onder spanning.
Gas:
Tot 20/21 graden en daarna gaat hij laag, staat pas sinds 1.5 maand weer aan en heb enkel glas.
Hoger verbruik van gas is dus enigsinds verklaarbaar.
Onze bovenburen letten niet op de energie en die betalen al 3 jaar 125 euro per maand zonder bij te hoeven betalen.
Ik weet ondertussen niet meer waar ik het moet zoeken en zit hier echt mee in de maag.
EnergieDirect zegt (terecht) 1 +1 = 2 dus dit is de rekening
Alliander (mijn meter beheerder) die kan mij ook niet veel verder helpen buiten een monteur te sturen, maar die geven ook al aan dat de meters eigenlijk nooit stuk gaan (digitale meter met hoog en laag stand)
HELP