Nieuwe processor + moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-02 23:16
He Tweakers,

Ik wil graag mijn processor en moederbord upgraden, maar weet niet echt welke ik moet aan schaffen.
Ik ben zelf ook wel een hardcore gamer dus mijn pc moet wel lekker wat kracht hebben.

De processor + moederbord uit de best buy guide van deze maand leken mij wel wat.

pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Ben ook al van plan om een Samsung 830 256 GB SSD aan te schaffen.

Dit is mijn systeem op het moment :

Moederbord : MSI X58 Pro-E Socket 1366-ATX
Processor : Intel Core i7 930 2.8 Ghz 8MB S1366 box
Videokaart : Asus Radeon 7950 Direct CU II Top Edition
HDD : Hitachi Int 2 TB 2.5" Sata-300 7200 RPM
Geheugen : Crucial 12gb(6x2 gb)
Voeding : Cooler Master Silent pro 600 watt

Ik heb een budget van ong. 400 euro(excl ssd).

Hoop dat jullie mij goed op weg kunnen helpen(is ook goed gelukt met het kiezen van mijn videokaart en geheugen waarvoor ik jullie tweakers zeer dankbaar ben)

Bij voorbaat dank

Andries

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je een i7 930 gaan upgraden? Als je dat ding wat OCed heb je denk ik al een redelijke performanceboost te pakken.

http://www.anandtech.com/bench/Product/47?vs=701 (een 920 ipv een 930 omdat die niet in het lijstje stond) t.o die i5. Bijzonder veel winst geeft het denk ik niet.
Als je wilt upgraden, kijk dan naar X79 met bijbehorende i7s. Maar dan ben je niet klaar voor 400 euro denk ik.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Ik snap de "upgrade" niet zo als ik eerlijk ben... :{
Volstaat het huidige systeem niet? En wat gaat er dan niet echt lekker?? Heb je gemeten waarden om wat inzicht te geven in wat er nu gebeurt? Je geeft wat weinig informatie om echt een goed advies te kunnen geven.
Gezien de hardware-lijst die je nu geeft kan ik me nauwelijks voorstellen dat je systeem niet snel genoeg zou zijn. Over het algemeen is een beroerde software-installatie een veel grotere bron van traagheid dan hardware. Hoe geoptimaliseerd is je omgeving? (welke processen en services lopen er?) en zijn die ook echt nodig? Vaak zit hier de grootst mogelijke rommel bij die je systeem enorm vertragen. Volgens mij kan je daar veel meer winst halen dan om er maar weer 400 euro tegenaan te gooien aan hardware zonder enige onderbouwing erachter.

iRacing Profiel

• Adeadly
Oke na even wat betere research gedaan te hebben, kom ik er simpelweg op uit dat ik gewoon me i7 moet OCen. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan dus ik ben er een beetje bang voor om het te doen. Ook las ik ergens dat ik me koeler dan wel moet upgraden(Ik heb de coolermaster V8), omdat de V8 redelijk standaard is. Welke koeler kunnen jullie aanraden?

Bij voorbaat dank

PS : Ik denk dat ik gewoon wat te snel was met iets posten over nieuwe hardware ipv van betere research doen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hou je temperaturen in de gaten, als die niet omhoogschieten dan zit je met die V8 op zich wel goed hoor. Anders kun je eens kijken naar een Scythe Mugen 2 of 3, die zijn erg populair, zelf heb ik goede ervaringen met de Dark Rock Pro van be quiet!, maar dat is dan ook een gigantische koeler m(maar wel lekker stil).

• Adeadly
Hoe kan ik het beste de temperaturen in de gaten houden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik gebruik er zelf altijd coretemp voor, of hang er een voltcraft K101 aan (al is dat meer om de temperaturen van het koelblok te meten, niet zo zeer de cores).

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Nog steeds vraag ik me af waarom je dit wilt.. Waar loop je tegenaan? Welke performance mis je bij welke bewerkingen? En valt er software-matig niet het nodige te doen? Qua hardware ben je behoorlijk voorzien, dus als het niet een knappe performance geeft zou ik het eerst eens in de software zoeken. Overclocken helpt geen bal als je dan nog steeds met een slecht geconfigureerd systeem werkt, of als je bottleneck helemaal niet je CPU-kracht blijkt te zijn.
Je zult echt specifieker moeten zijn in de problemen die je ervaart en wat je allemaal op het systeem aan het doen bent, voordat je een goed antwoord kan gaan verwachten. Wij kunnen niet ruiken wat jij aan software je machine op dondert. Als je 20 processen op de achtergrond van alles laat doen, en ondertussen zwaar gaat zitten gamen, dan is het niet zo gek dat het niet goed werkt natuurlijk. Al koop je een bord met 2 i5 3570K CPUs, dan nog gaat je machine er geen meter harder door lopen als blijkt dat je disk-performance hetgeen is waar het mis op loopt (om maar eens een voorbeeld te noemen). Dan kan je wel je disk-performance opschroeven met Raid of met SSD (of een combinatie), maar als je 19 van de 20 processen die je op de achtergrond hebt lopen niet nodig hebt, kan je ze ook uitschakelen en scheelt je dat een hoop geld en frustratie.

iRacing Profiel

Pagina: 1