Nvidia 3D Vision met Samsung s27a750d

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Hi,

Kort geleden geupgrade van een AMD 6870 naar een Nvidia 660 TI. Hoofdreden hiervoor was om Battlefield 3 in 3D hoger dan alles op low te spelen.
Helaas kwam ik er na aanschaf achter dat Nvidia weigert met mijn Samsung s27a750d monitor samen te werken omdat samsung een eigen 3D bril heeft.

Ik heb al flink wat gegoogled, heb met de Asus helpdesk contact gehad (Nvidia heeft schijnbaar geen contact punt). Zijn er hier mensen die het wel aan de praat hebben gekregen?

• Micr0mega
  • Laatst online: 24-11-2025
Even voor de duidelijkeheid, je hebt:

- een Geforce 660 Ti
- Nvidia 3D Vision met bril(len)
- Samsung S27A750D met bril(len)

Klopt?

Aangenomen dat je de monitor met HDMI 1.4 werk (staat niet in de specs van Samsung...) en aangesloten is, heb je waarschijnlijk alleen Nvidia 3D TV Play nodig en niet de volledige 3D Vision kit. Gelukkig is 3D TV Play gratis te downloaden voor bezitters van 3D Vision, maar het scheelt toch wel wat euro's. Je moet hierbij dus de bril(len) van je monitor gebruiken.

Wat je misschien (ook) moet doen is het "overriden" van je monitor EDID. Even snel gekeken staat je monitor niet op de compatibility list van 3D TV Play. Info hierover kan je hier vinden: http://blog.bagearon.com/...-other-unsupported-model/
(ik gebruik dit zelf voor m'n Epson EH-TW6000 3D projector)

Ik weet niet je door deze override ook je Vision brillen icm de Nvidia transmitter kan gebruiken; misschien is het mogelijk als je een andere EDID in de override zet, zodat hij 'em niet als HDMI 1.4 apparaat ziet.

• RutgerB
  • Laatst online: 25-01 14:43
Thnx voor je reactie. Zal even opsommen wat ik heb.

- Nvidia Gefore 660 TI
- Samsung S27A750D aangesloten via DP
- 3D bril horende bij Samsung S27A750D

EDID override heb ik geprobeerd met de laatste Nvidia driver (306.97), werkte helaas niet.