Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patki
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09-2022
Goedendag,
ik ga een LED Tv aanschaffen, welke niet beschikt over een AV-uit. Ik heb een Yamaha R-S300 tuner/versterker met alleen maar analoge aansluitingen.

Ik wil mijn geluid vd TV iig laten lopen over mijn Yamaha

Zijn hier oplossingen voor? Bijvoorbeeld kabels: "hdmi naar AV" et etc..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Hartelijke groet
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

FeaR

In GoT we trust

Het zou helpen om te weten welke TV je precies op het oog hebt. Wellicht dat deze TV wel een andere vorm heeft om audio uit te voeren. Grote kans dat er een optische uitgang aanwezig is. Deze kan je met behulp van een DAC zonder enig probleem omzetten naar een analoog signaal. Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat de SCART-aansluiting van de TV niet alleen een ingang is, maar dat er ook bepaalde audio-signalen uitgevoerd kunnen worden. Met HDMI-kabels gaat het sowieso niet werken aangezien de HDMI-aansluitingen van de TV allemaal ingangen zijn. HDMI ARC heeft wel de mogelijkheid dat te doen, maar dat zit in de HDMI-kabel en standaard ingebouwd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patki
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09-2022
Dank FeaR, de TV die het ws gaat worden is de LGLM860V

AANSLUITINGEN ZIJKANTCI
Slot 1 HDMI 1.4 4x
USB 2.0 3x

AANSLUITINGEN ACHTERKANTRF
In 2 (T/C, S2) or 1 (T2/C) AV In 1x
Scart (Full) 1x
Component In (Y,Pb,Pr) + Audio 1x
Digital Audio Out (Optical) 1x
HDMI 1.4 0 RGB In (D-sub 15pin) - PC 1x
PC Audio Input 1 LAN (Internet Access & DLNA) 1x
Headphone out 1x
WiFi B/G/N 802.11 (Built-in) 1x

Zou het ook via de headphone out kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22
Het 'full' bij die scart geeft waarschijnlijk al aan dat die als in- en uitgang kan fungeren. Dan moet je met zo'n dingetje een heel eind kunnen komen:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/scart2.jpg

Tenzij je natuurlijk je scart nog wilt gebruiken voor een oude videorecorder, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Enige nadeel hierbij is wel dat waarschijnlijk alleen het TV-geluid door die scart wordt verstuurd en niet het signaal dat via HDMI op de tv binnenkomt. Als het je vooral te doen is om het geluid van een mediaspeler of HTPC, dan kun je beter die apparaten rechtstreeks op je Yamaha aansluiten.

[ Voor 46% gewijzigd door dreamscape op 06-11-2012 11:43 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
je zou eventueel ook de headphones-out kunnen nemen als analoge output. Dan kan je als bijkomend voordeel ook volume via de remote van je tv regelen (kan dan nog steeds ook via de receiver, maar zijn afzonderlijke regelingen), en je kan daar ook haakse stekkers voor krijgen, zodat mocht je de TV aan de muur willen hangen, je niet door dat scart-blok gehinderd wordt. Het is echter geen line-out, en daarom eigenlijk niet zo geschikt, maar het zal wel gaan werken ermee.

iRacing Profiel