5.1 over 2 tulp kabels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Ik heb hier een 5.1 HCS setje van mijn vader. Het betreft een Philips MX 3800d set.

Ik heb tevens een Xstreamer Mediaplayer.

Nu wil ik graag 5.1 audio van de streamer naar de HCS voeren, maar ik kan op de HCS enkel 2 audio ingangen vinden, zoals te zien op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.springair.de/images/articles/3/32/328/43788-2_5.jpg

Aangezien de HCS geen optical ingang heeft is de enige optie deze audio ingangen te gebruiken.

Vandaar de vraag: gaat 5.1 geluid over 2 tulp kabels en kan ik met bovenstaande hardware 5.1 surround krijgen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

Snowwie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 02:07:
Aangezien de HCS geen optical ingang heeft is de enige optie deze audio ingangen te gebruiken.
Wat een vaag apparaat om wel een Optische en Digitale Coax uitgang te hebben.
Vandaar de vraag: gaat 5.1 geluid over 2 tulp kabels en kan ik met bovenstaande hardware 5.1 surround krijgen?
RCA is één kanaal per ader/stekker, dus met twee kabels kom je niet verder dan 2.0 geluid. Voor 5.1 geluid zal je dus zes exemplaren nodig hebben, en natuurlijk de dedicated in- en uitgangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
FeaR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 07:15:
Wat een vaag apparaat om wel een Optische en Digitale Coax uitgang te hebben.
5.1 werkt dus alleen maar als je een dvd afspeelt in de eigen speler.
RCA is één kanaal per ader/stekker, dus met twee kabels kom je niet verder dan 2.0 geluid. Voor 5.1 geluid zal je dus zes exemplaren nodig hebben, en natuurlijk de dedicated in- en uitgangen.
Kortom met deze HCS kom ik niet veel verder, of ik moet al genoegen nemen met enkel stereo.

De mediaplayer voldoet wel want deze heeft optical output.

Wat ik eigenlijk nodig heb is een versterker/receiver die deze opties wel heeft. :)

Mijn YouTube Channel