Mijn MS 308 subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

Topicstarter
Ik heb deze subwoofer:

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/7/1/7/4/2/4/webimg/460295679_tp.jpg

Het is de sub uit de Mordaunt-Short Premiere set, die niet meer leverbaar is en waar ook alle documentatie van verdwenen is van de website.

Ik vraag me af wat er met dat ding mogelijk is.

Er zijn 2 ingangen:
- stereo line in
- versterkte ingang voor speaker kabel
- versterkte uitgang om satelliet speakers op aan te sluiten.

Het is dus een actieve sub. Ik snap de use cases niet helemaal. Als je versterkte ingang vanaf receiver gebruikt zit daar misschien wel een bas signaal in maar welk kanaal heb je dan van de receiver; is dit het versterkte signaal voor de sub of voor de satelliet speakers? Toch niet allebei?

Ik vraag me eigenlijk gewoon af of ik de sub aan kan sluiten op de lijn uitgang van m'n computer, dat ie dan het signaal versterkt, en dat ik daar dan twee satelliet speakers op aansluit en dat ik dan een 2.1 set heb.

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen maar heb ik nog niet gedaan..

[edit: afbeelding aangepast, leek verdwenen te zijn]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135006 op 07-11-2012 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

De Stereo Line In is om de subwoofer aan te sluiten op de Subwoofer Pre-Out van een receiver of andere versterker. Over deze verbinding gaat alleen een LFE-signaal. In sommige receivers kan je instellen dat ook alle tonen onder een bepaalde waarde (crossover) daarover moeten. In principe leg je die verbinding met een mono-RCA. Dat de subwoofer twee van die aansluitingen heeft wil niet zeggen dat je ze beide moet gebruiken, echter staat dat veelal in het boekje :P Wat je sowieso kan doen is een Y-splitter gebruiken om vanaf één RCA (receiver) naar twee (subwoofer) te gaan. Maar grote kans dat het met mono op beide los ook lukt.

De terminals zijn naar mijn inziens High Level in- en uitgangen, voor als je geen Subwoofer Pre-Out. Dit gebruik je om front-speakers door te lussen. Je zet de subwoofer dan tussen de versterker en speakers. Je sluit direct de receiver/versterker aan op de ingangen van de subwoofer en dan de speakers op de uitgangen. Op die manier gaat het signaal door de subwoofer welke de lage tonen (ingestelde crossover) er af haalt en de rest naar de speakers stuurt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 14:25
xenthar, ik heb een manual (pdf) voor je van de MS Premiere set waar deze subwoofer een onderdeel van was. Mail me maar dan stuur ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je sonsan, gemaild.

hmm, FeaR. dan zijn het echt twee gescheiden systemen als ik het zo hoor.

dan kan ik de line-in niet doorlussen naar de speaker out. In feite is het dan een actieve sub op de line-in, en een passieve sub op de speaker-in. Misschien moet ik het gewoon ff proberen...

edit:

okee getest. Doet het inderdaad niet. Er komt geen geluid uit de satellites. Dus die zal ik op Zone2 moeten houden (op de Onkyo). Waar oh waar ga ik de sub dan neerzetten. Eigenlijk is het wel lekker om deze bas te horen/voelen bij het spel wat ik speel. Maar dat is zo geen mogelijkheid.

TENZIJ

ik de speakers doorlus, maar daar heb ik wat extra kabel voor nodig. Dat zou in elk geval moeten werken! Dan kan de sub toch op de voorbestemde plaats :).

Thanks. Trouwens het voordeel is dat ik eventueel Zone2 op dezelfde bron kan zetten als de surround, met een analoge verbinding dan. Dan jas ik alles over die satellites en dan krijgt die sub ook een lading mee. Heb ik 8.1 geluid :P. En kan zelfs nog de sub verbinden met de LFE uitgang van de receiver, maar vraag me af hoe dát gaat lopen als ik het alle twee doe.

Anyway.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 135006 op 07-11-2012 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 135006 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:44:
In feite is het dan een actieve sub op de line-in, en een passieve sub op de speaker-in.
Zwart-wit kijkende op de manier van aansluiten wel, maar aangezien de subwoofer in beide modi zijn eigen versterker gebruikt blijft het passief.

En inderdaad, vanaf Zone 2 kan je de subwoofer eerst plaatsen en dan de speakers doorlussen. Kost je alleen wat meer kabels :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 14:25
Manual verstuurd. Daar staat precies in hoe je de verschillende speakers kunt aansluiten.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je! Ik ga die sub gewoon doorlussen op die manier. De handleiding waarschuwt me wel om hem niet tegelijkterijd op speaker-in en line-in aan te sluiten :>. Ik zou een stoute jongen zijn als ik dat zou doen :P.
Pagina: 1