gezocht: RJ45 --> iPad bekabeld op het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 13:18
Hallo,

ik heb hier op Tweakers eens een reactie gelezen van iemand die zijn iPad via een tussenstuk rechtstreeks verbindt met z'n router / switch om bekabeld op het netwerk te geraken.

Ik ben ook op zoek naar een manier om mijn iPad bekabeld aan het netwerk te verbinden want in de klas zitten we met teveel mensen op de wifi waardoor de Airplay (Air Server) naar de laptop/beamer steeds uitvalt.

Wie heeft dit? Ik heb onderstaande links gevonden maar heb er geen vertrouwen in. :/

http://dx.com/p/30pin-mal...apter-black-101634?item=4 (te goedkoop, kan niet waar zijn)

http://wwwnz.get-console.com/shop/category.php?id_category=5 (Enkel voor Cisco / hp / ... admin doeleinden?)

Liefst reactie van iemand die zo'n kabel heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 17:52
Het is waarschijnlijk makkelijker om je iPad bedraad aan de beamer te verbinden...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
De airserver bedraad aan een aparte router verbinden is ook een optie. Je kan die router dan wireless laten verbinden naar de beamer en de normale router al het andere verkeer laten afhandelen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor die paar euro zou ik het gewoon proberen. Kijk maar naar het topic over HDMI-kabels... kabeltje van een paar meter heb je voor zowel een ruime 2 euro maar ook voor ruim 100 euro terwijl ze hetzelfde presteren. Als ie het niet doet is dat jammer, maar het kost je hooguit een paar euro dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 13:18
RobbieB schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:34:
Het is waarschijnlijk makkelijker om je iPad bedraad aan de beamer te verbinden...
Dat tijdperk ligt al achter mij ;)

Ik moet in een lessituatie makkelijk kunnen switchen tussen iPad- en desktopweergave. Als ik de iPad via de vga/hdmi kabel verbind met de beamer en ik wens iets te tonen op de desktop dan moet ik kabels versteken. Ik heb geen zin om dat 10 keer te doen per les.

Het voordeel van Air Server is dat je binnen je desktop een afzonderlijk venster hebt met daarin een mirror van je iPadscherm. Via alt + tab spring je in een halve seconde van het ene naar het andere scherm.

Helaas zitten we met 10 mensen op de wifi dus zoek ik een manier om mijn iPad bekabeld in het LAN te steken. Door die reactie hier op Tweakers dacht ik dat dit mogelijk was (waarom zou iemand daar over liegen) maar als ik de ervaringen op verschillende fora lees dan vrees ik dat het niet echt mogelijk is.

Ik vraag me wel af wat dat tussenstukje van enkele euro's dan wel kan. Misschien opladen via ethernet? Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat het niet zal werken om de iPad in een LAN te steken.

@ J-phone: een tweede beamer of router kopen is een optie, maar ik zoek eerst nog even naar een tussenstukje gezien dit minder zwaar is om mee te sleuren elke dag ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 12:40
Apart accesspoint/router zoals eerder genoemd geen optie?
Misschien nog handiger is een ad-hoc netwerk direct naar je desktop, met een mac geloof ik vrij makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Accesspoint(s) vervangen door iets fatsoenlijkst zodat je met meer dan 10 devices kunt connecten ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

ZeRoC00L schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:49:
Accesspoint(s) vervangen door iets fatsoenlijkst zodat je met meer dan 10 devices kunt connecten ?
Hier sluit ik mij ook bij aan...

koop desnoods een Airport, kost niet veel maar krijg je veel voor terug.

En vraag desnoods of iedereen even van het wifi netwerk afgaat... 8)7

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1