Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Alle mails naar 1 bijlage verplaatst

Pagina: 1
Acties:

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 16:33
Avond,

Ik kreeg gisteren de vraag dat iemand al zijn mails niet meer in het Postvak IN stonden en of ik deze terug kon halen. Het bleek dat degene de mails gewoon had verwijderd 8)7. Ze stonden dus nog netjes in de map Verwijderde Items. Toen ik alle mails selecteerde en terug plaatste in Postvak IN gebeurde er iets vreemds. In plaats van dat ze terug waren gezet, werden alle mails uit de map Verwijderde Items in één nieuw concept bericht gezet.

Kortom, alle per ongeluk verwijderde mails uit Postvak IN, die naar Verwijderde Items waren verplaatst en door mij werden teruggezet naar Postvak IN, kwamen als bijlage in een concept e-mailbericht. Ik heb alleen totaal geen idee hoe ik die bijlagen, en dus die e-mails, weer in het Postvak IN krijg :?.

Ik kom er niet uit en kon hier helemaal niets over vinden helaas. Alvast enorm bedankt!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:29
Welke extentie hebben deze mails in de bijlage? Kan je ze niet een voor een downloaden en in postvak in zetten/importeren?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Alle bijlagen opslaan op lokale schijf, dan heb je 1 map met allemaal .msg's en die kan je in 1x weer importeren.

Of gewoon de backup terugzetten...

• RV
De bijlagen hebben allerlei verschillende extensies. En het zijn er een paar honderd als ik me niet vergis dus dat wordt dan wel heel veel werk. Helaas heb ik geen backup gemaakt...zul je altijd net zien.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RV schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:35:
De bijlagen hebben allerlei verschillende extensies. En het zijn er een paar honderd als ik me niet vergis dus dat wordt dan wel heel veel werk. Helaas heb ik geen backup gemaakt...zul je altijd net zien.
Outlook kent simpelweg de optie alle bijlagen van een bericht opslaan.

Maar als het verschillende extensies zijn dan is er iets anders aan de hand, dan zijn het niet allemaal mail messages als bijlages maar ook andere dingen. Dan wordt het handmatig uitsorteren (of echt mail messages gaan parsen om te zien wat er voor bijlages bij hoorden te zitten, maar dat gaat waarschijnlijk veels te veel werk worden voor een paar honderd berichten)

• RV
Gomez12 schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:49:
[...]

Outlook kent simpelweg de optie alle bijlagen van een bericht opslaan.

Maar als het verschillende extensies zijn dan is er iets anders aan de hand, dan zijn het niet allemaal mail messages als bijlages maar ook andere dingen. Dan wordt het handmatig uitsorteren (of echt mail messages gaan parsen om te zien wat er voor bijlages bij hoorden te zitten, maar dat gaat waarschijnlijk veels te veel werk worden voor een paar honderd berichten)
Heb inderdaad geprobeerd om alle bijlagen op te slaan, maar als het een concept is werkt dat niet. Ik kan het bericht helaas ook niet verzenden, want het is bijna 400mb groot :+.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan de verschillende msg-attachments ook direct drag & droppen naar een map in Outlook.

File-> Save Attachments werkt overigens ook voor concepten als je dit vanuit de map zelf doet en niet eerst het bericht opent via een dubbelklik.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1